iiroh Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Kyselin tuossa yleisen löpinän puolella osakauppoja 411 Varianttia varten, vm 71. Auto nyt ostettu ja jarrut ensimmäisenä laitettava, en vielä purkanut, mutta sen verran jumissa että menee ehkä pahimmillaan koko satsi Eteen - levyt - palat - satulat (korjaussarja?)/ kunnostaako näitä joku jossain tehdastekoisesti ? Taakse - rummut (voi olla että ei tarvii, 93tkm ajettu, en tiedä...) - kengät - pyöränsylinteri - pikkuosia Pääsylinteri Mitkäs noista samoja kuin kolkissa, onko jotain vuosimalleja joissa samoja kuin kolkissa ja esim myöhempiä vuosimalleja joissa ei enää samat ? Ainakin HotCarsin svuilla yhteisiä osia jonkin verran. Entäs kytkimen pääsylinteri ? Kiitos neuvoista. Quote
vwagen Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Vuosimalleissa-69-72 levyt samat kuin-72-73 kolmostyypissä(tai varsinaisesti toisinpäin eli kolmostyyppiin tuli nelostyypin levyt,samoin palat,männät ja tiivisteet,itse satulat eivät kuitenkaan ole samat,-73-74 uudet etujarrut jossa paksummat palat ja siitä johtuen levyt eri offsetillä. Rummut vaihtuivat kesken vuosimallin-70(alustanumerosta 411 2002 291 alkaen),vanhemmat nelostyypin omat,uudemmat samat kuin kolmostyypissä.Muut takajarrujen osat samat kuin kolmostyypissä(poislukien käsijarruvaijerit. Pääsylinteri oma,kiinnitys aivan erilainen kuin muissa ilmajäähdytteisissä,myös korjaussarja erilainen,Pelkkä kumisarja saattaisi käydäkin. Kytkimen sylinterit omat. Quote
iiroh Posted October 13, 2010 Author Posted October 13, 2010 Ohoh, olipas perusteellinen selvitys. Tuohon ei taida olla paljon lisättävää ? :) Kiitos !! Quote
iiroh Posted October 13, 2010 Author Posted October 13, 2010 Katsoin eri kauppoja ja ainakin CSP tarjoaa käytännössä kaikki type 4 jarruosat, paitsi pääsylinteriä tai sen korjaussarjaa. Tuota/noita en löytänyt mistään. Onko vinkkejä mistä uusi pääsylinteri tai ainakin sen korjaussarja jos vanha korjattavissa ? Quote
Guest Aircooled.fi Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Aircooled.fi:n kautta CSP:n Type-4 jarruosat. Saamme osia myös toisia reittejä, joten saatavuus on melko hyvä. Quote
iiroh Posted October 13, 2010 Author Posted October 13, 2010 mikä on hinnoitteluperiaate CSP webbisivun hintoihin verrattuna ? 1:1 ? löytyisikö pääsylinterin korjaussarjaa ? Quote
Guest Aircooled.fi Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Hinta on aina sama Aircooledilla, mitä CSP:llä. Jos CSP:n sivuilta ei löydy niin voin koittaa kaivella muita osia sitten muiden tukkureiden kautta. Parhaiten saa vastauksia, kun laittaa postia info(ät)aircooled.fi Quote
Lahti411 Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Pääsylinterin korjaussarjaksi sopii kolmostyypin korjaussarjan kumit, tarkista vain, että sarja on tarkoitettu samalle merkille, mikä autossasi oleva sylinteri on (F.A.G. tai Ate). Jos sylinteri ei ole pahasti syöpynyt (tyyppivika), niin sille riittänee hoonaus ja kiillotus esim. tonnisella hiomapaperilla. Quote
iiroh Posted October 17, 2010 Author Posted October 17, 2010 Ok, hyvä juttu. Mites sitten jos on pahasti syöpynyt ? Saako jostain uusia vai onko ainoa vaihtoehto yrittää etsiä parempikuntoista käytettyä ? Sylinteriä ei kai pysty mitenkään "putkittamaan" uudestaan ? Ainakin jenkkiautojen jarrusatuloita porataan ylikokoon ja sitten laitetaan ohutseinämäinen RST putki uudeksi "sisäseinäksi". Tai en tiedä työstetäänkö tuon RST putken sisämitta sitten vielä oikeaan mittaan ja muotoon. Quote
Guest MillaI Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Täältäkin voi löytyä. http://www.vwispwest.com/home.php?xid=b ... eca682d617 Tietty tullin joutuu maksaa. Quote
Lahti411 Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Jarrupääsylkälle ei ihan helppoa vaihtoehtoa ole, joten ei muu auta, kun korjata vielä siedettävässä kunnossa oleva. Yhtenä korjausehdotuksena olen kuullut pääsylkän (jonkun, jossa vastaava iskunpituus ja halkaisija) viemisen etutavaratilaan, jossa sitä käytetään polkimelta lähtevällä vivulla. Tuonne tavaratilaan pystyisi rakentamaan sopivan telineen jollekin perussylkälle, eikä sen korjaus enää tulevaisuudessa olisi ongelma. Itse olen kuitenkin ajatellut kokeilla mainitsemaasi holkitusta. En näe mitään syytä, miksi pääsylkkään ei voisi sorvata sopivaa rosteriputkea. Ehkä jollain on täälläkin asiasta lisätietoja? Quote
Guest MillaI Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Onhan tuolla jarrupääsylintereitä http://www.vwispwest.com/home.php?cat=370&isppage=3 Quote
Guest MillaI Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Ai! :D Mä luulin et etsit kolkkiin! Quote
iiroh Posted October 17, 2010 Author Posted October 17, 2010 Ei taida löytyä tuolta, type 3 ja 34 kyllä löytyy pääsylintereitä. Kuvittelisin että olen jo kaikki "normaalit" kaupat ainakin Suomi-Saksa-USA linjalla tarkistanut. Ei oikein löydy. Quote
Lahti411 Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Entäs kytkimen pääsylinteri ? Kytkimen pääsylkkään käy 80-luvun alun tölkin pääsylinterin korjaussarja -tai ainakin kumit siitä. Samaisen pääsylkän voi myös kulmaraudalla sovittaa alkuperäisen tilalle. Iskunpituus ja halkaisija pitäsivät olla samat molemmissa. Itse olen korjannut kytkimen pääsylinterin tuolla tölkin sarjalla, mutta tuota kulmarautapatenttia en ole kokeillut. Yritän kaivella jostain tuon Tölkin korjaussarjan numeron -sarjoissa nimittäin on eroja. Olisiko sitten niin, että vain nelostyypin moottoreita käyttäneissä Tölkeissä on ollut samoilla mitoilla varustettu kytkinsylinteri. Quote
sleepercooler Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Jatkan tätä topiikkia, koska sama ominaisuus ilmeni, j-pääsylinteri rupesin vuotamaan, joten saako jostakin korjaussarjaa sylinteriin? Quote
Tanhis Posted August 6, 2016 Posted August 6, 2016 Käsittääkseni kuplan sarja toimii mutta vuosimallista ei tietoa. Quote
sleepercooler Posted August 13, 2016 Posted August 13, 2016 (edited) ...... Edited August 14, 2016 by sleepercooler Quote
sleepercooler Posted August 31, 2016 Posted August 31, 2016 Jarrupääsylinteri kasattu uusilla tiivisteillä kuvan mukaan ja asennettu takaisin kiinni, linjat ilmattu paineella säiliön kautta, mutta poljin aivan tunnoton, eli ei saa pumpattua painetta. Mikä mahto mennä vihkoon??? Quote
peruskallio Posted August 31, 2016 Posted August 31, 2016 todettakoon alkuun, ei hajuakaan miltä 4-tyypin jarrusylinteri edes näyttää, mutta yleisesti voisi aloittaa kysymällä palautuuko poljin varmasti riittävästi? Jos jää kantamaan ei sylinterissä aukea reiät joista neste pääsee männän päälle. Paineella voi saada nestettä kyllä menemään läpi, kokemusta on.... Quote
Lasse Posted September 4, 2016 Posted September 4, 2016 (edited) Multa löytyis kolkin takarummut ja työsylkät, käytetyt ja kunto arpa. Mutta saa kun hakee pois. Jos jotakuta kiinnostaa. Edited September 4, 2016 by Lasse Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.