JM Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Miten on uppoaako vakio lokareihin vakio akseleilla vai tarviiko muutoksia. Jos omaat kokemusta vastaavasta niin jaathan viisautasi tännekin päin. Siis nämä, tai vastaavat. http://www.midlandwheels.com/Shop/P-680 ... 5x205.html Quote Link to comment
-Alex- Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 En ole ovaali asiantuntija, mutta uskaltaisin sanoa että 205/45 kumin kanssa mahtuu taakse ainakin. Edestä ei tietoa, varmaan joutuu laittaan 165/45 17 kumin että mahtuu kääntymään :D Quote Link to comment
JM Posted October 26, 2010 Author Share Posted October 26, 2010 En ole ovaali asiantuntija, mutta uskaltaisin sanoa että 205/45 kumin kanssa mahtuu taakse ainakin. Edestä ei tietoa, varmaan joutuu laittaan 165/45 17 kumin että mahtuu kääntymään :D Eli et omaa kokemusta? Quote Link to comment
-tipi- Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Ei mullakaan kokemusta ole, mut renkaan halkaisijan suhteen tuskin tulee ongelmia, jos vaikka käyttää 165/40R17 & 185/35R17 kumeja, jotka on huomattavasti esim. 165/65R15 kumia pienempiä. Oletuksena rengasvalinnoille toki että halutaan kunnolla tonttiin. Vanteen leveys tuossa lienee suurempi ongelma, mut eiköhän siitäkin kapeemmalla akselilla selviä. Quote Link to comment
metake Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Ei taida kauhean monella olla kokemusta 17" BRM:stä, mutta jatketaan spekulointia ;) Takana saattaa mennä ahtaaksi sisälokarin puolelta noin leveällä vanteella ja noin suurella ET:llä, mutta sehän on toki helppo hoitaa spacereillä. Quote Link to comment
ARTO Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Jos vaikka yleisempään 5,5 leveeseen bermiin vertaa, niin nämä vaikkakin ovat 1,5" leveemmät jäävät vanteen ulkoreunasta sisemmäs mitä kapoisemmat saman valmistajan versiot. Sisäsuuntaan uppoavat noin 5 senttiä enemmän vanteen osalta, joten siellä tullee eniten ahtautta. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 En ole ovaali asiantuntija, mutta uskaltaisin sanoa että 205/45 kumin kanssa mahtuu taakse ainakin. Edestä ei tietoa, varmaan joutuu laittaan 165/45 17 kumin että mahtuu kääntymään :D Eli et omaa kokemusta? Joo, en omaa kokemusta, suotta tästä herneitä on vetää nenään, spekulointihan tämä vain on, ei taida monellakaan palstalaisella olla 50-60 luvun välin kuplassa 17 bermejä, tai edes 17" possuvanteita :) Sen sijaan uudempaan kuplaan olen sovitellut suurempia vanteita jonkinverran. Edessä tulee taatusti ongelmia tavallisen kokoisella 205/40 renkaalla vakiolevyisen akselin kanssa, mutta taakse 205/40-205/45 mahtunee joko ilman spaceria tai spacerin kanssa. Etuakselia joutuu kaventamaan varmaan 50mm että saa vanteet asiallisesti sisäpuolelle, kääntyvyys voi olla vähän rajoitettua noin levein etuvantein jos haluaa pitää vakiolevyiset suojat. Quote Link to comment
Guest Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Uskallan kyllä väittää, että edessä vakioakselilla, -olilla ja -jarruilla ei tule mitään ongelmaa edes 205/40 renkaalla. Mulla oli joskus 7x17 ET52 vanteet akseliston kokonaisleveyden ollessa sama kuin vakio-osilla ja hyvin mahtui. Eikä ollut edes kääntyvyysongelmia. Kuva. Ehkä noissa uudemmissa on vähemmän tilaa, kun ei tunnu millään mahtuvan? Quote Link to comment
-Alex- Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Näyttää hyvältä, en olisi uskonut että mahtuu :) 10mm vähemmän et:tä BRM:ssä, tällöin on tiukempaa lokasuojan ja renkaan välissä. Silloinhan voi soveltaa vieläkin kapeampaa kuin 205/40-17 rengasta :D Quote Link to comment
Guest Poppius Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Hieno kuva Tomi! Ja noi on nyt varmasti myös vakioloksut edessä, eikä mitkään vähän levitetyt kuidut? Quote Link to comment
JM Posted October 28, 2010 Author Share Posted October 28, 2010 Uskallan kyllä väittää, että edessä vakioakselilla, -olilla ja -jarruilla ei tule mitään ongelmaa edes 205/40 renkaalla. Mulla oli joskus 7x17 ET52 vanteet akseliston kokonaisleveyden ollessa sama kuin vakio-osilla ja hyvin mahtui. Eikä ollut edes kääntyvyysongelmia. Kuva. Ehkä noissa uudemmissa on vähemmän tilaa, kun ei tunnu millään mahtuvan? Jotain tällästä mä kaipasin. KIITOS Quote Link to comment
Dennis Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Mahtuu matalaprofiili 205 eteen uudempaankin, halkasija ei saa olla liian iso ja luulen että pallonivelkeula on ahtaampi kun vanha akseli koska iskarin yläkiinnike alkaa helposti sorvaamaan rengasta jos haluaa pitää rengasta niin ettei ole lokarin ulkopuolella. Niin matalaa kun Tomin auto ei pysty tekemään kaventamatta akselia tai muuttamatta iskarin yläkiinnikettä koska rengasta ei saa millään lokarin kaaren sisäpuolelle Tässä joku ikivanha kuva kun oli 205/50-16 edessä, niin miksei sopisi 205 17", tarkkana vaan et:n kanssa Kuvassa vakio levyjarrukeula ja 6X16 et36, eikä rengas ollut kaaren ulkopuolella. Renkaissa vaan uskomattomat leveyserot, kerran tuli mitattua 13mm kokonaisleveyseroa samankokoisista renkaista ja valmistaja oli jopa sama (vanteen leveys tottakai sama kumassakin) Quote Link to comment
UltraVW Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Tuolta vois kysyä/saada infoa, ET on meinaan sama http://www.grwheels.com/index%20ENG.htm Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.