Jump to content

Isolaturi + moniurahihnis


Recommended Posts

Posted

Onko käytännön dataa miten vakiohihnalla toimii suuremmat laturit?

Pitääkö olla moniura vai pärjääkö vakkarilla?

 

Moniuratus

P1020013_Normal.jpg

 

NormiUratus

hihna.jpg

 

LosLaturi

Pb191241_Normal.jpg

Posted
115A Bosch pyörii vääränmerkkisessä sakussa yhdellä normihihnalla.

 

Mutta sillähän ei ole mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa, vai onko siinäkin propelli ottamassa tehoa laturin lisäksi?

Posted
115A Bosch pyörii vääränmerkkisessä sakussa yhdellä normihihnalla.

 

Mutta sillähän ei ole mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa, vai onko siinäkin propelli ottamassa tehoa laturin lisäksi?

 

On ropeli mutta ei samalla akselilla.

 

Paljonkos kuplan ropeli tarvii watteja pyöriäkseen, eli mikähän on sen syömä teho? Onko laturilla mitään merkitystä ropelin rinnalla?

Posted
Paljonkos kuplan ropeli tarvii watteja pyöriäkseen, eli mikähän on sen syömä teho? Onko laturilla mitään merkitystä ropelin rinnalla?

Pönttömiesten mukaan tais olla 2-4hp. Möökö laturi taas 95a x 14v = 1330w => abaut 1,7 hp

Amiskan opettajan logiikalla; laturin tehon tuplaaminen kasvattaa itte hihnantehoa reilusti alle hp.

Posted

Onhan tuo moniura muutenkin kiilahihnaa parempi kun ei tarvii niin kireelläkään olla ja kun ei kuumene niin arvatenkin syö tehoakin vähemmän.

Josta tulikin mieleen, että onkos kukaan nähny tai peräti tehny viskokytkimellä toimivia propelleja puhallinkoppaan?

Posted

Viimesimmät Doitsit, siis ilmajäähy diiselit, ovat ilman remmiä. Napaan menee vain 2 neste letkua.

Kieppuuko sitten hyde vai mosa öljyllä, tiedäppä sitä ma en.

Posted
Onhan tuo moniura muutenkin kiilahihnaa parempi kun ei tarvii niin kireelläkään olla ja kun ei kuumene niin arvatenkin syö tehoakin vähemmän.

Josta tulikin mieleen, että onkos kukaan nähny tai peräti tehny viskokytkimellä toimivia propelleja puhallinkoppaan?

Ideantynkä: Viskon voisi laittaakin kampiakselin hihnapyörään ja muutella hieman peltejä niin että se altistuu moottorin jäähdytysilmalle.
Posted
Onhan tuo moniura muutenkin kiilahihnaa parempi kun ei tarvii niin kireelläkään olla ja kun ei kuumene niin arvatenkin syö tehoakin vähemmän.

Josta tulikin mieleen, että onkos kukaan nähny tai peräti tehny viskokytkimellä toimivia propelleja puhallinkoppaan?

Ideantynkä: Viskon voisi laittaakin kampiakselin hihnapyörään ja muutella hieman peltejä niin että se altistuu moottorin jäähdytysilmalle.

Eli laturi ja puhallin ei pyöri koneen ollessa kylmä. Josta seuraa että ilmaa ei siirry viskolle. Josta seuraa kun kone lämpenee visko ei saa lämmintä ilmaa? Uskomattoman hieno idea.

Posted

Eli laturi ja puhallin ei pyöri koneen ollessa kylmä. Josta seuraa että ilmaa ei siirry viskolle. Josta seuraa kun kone lämpenee visko ei saa lämmintä ilmaa? Uskomattoman hieno idea.

No laturi pitäs olla varmaan erillinen. Visko pyörittää kylmänäkin vähän puhallinta.

Mutta sovitaan että idea on ihan paska niin ei tule paha mieli kenellekään.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...