P_Valtonen Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 Onko käytännön dataa miten vakiohihnalla toimii suuremmat laturit? Pitääkö olla moniura vai pärjääkö vakkarilla? Moniuratus NormiUratus LosLaturi Quote
JaniM Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 Toimii oikein mainiosti tuo urahihna Toitsun SC14 remmiahtimen kaverina vaikka :) Quote
metake Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 115A Bosch pyörii vääränmerkkisessä sakussa yhdellä normihihnalla. Quote
Ketsa Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 115A Bosch pyörii vääränmerkkisessä sakussa yhdellä normihihnalla. Mutta sillähän ei ole mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa, vai onko siinäkin propelli ottamassa tehoa laturin lisäksi? Quote
metake Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 115A Bosch pyörii vääränmerkkisessä sakussa yhdellä normihihnalla. Mutta sillähän ei ole mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa, vai onko siinäkin propelli ottamassa tehoa laturin lisäksi? On ropeli mutta ei samalla akselilla. Paljonkos kuplan ropeli tarvii watteja pyöriäkseen, eli mikähän on sen syömä teho? Onko laturilla mitään merkitystä ropelin rinnalla? Quote
P_Valtonen Posted November 21, 2010 Author Posted November 21, 2010 Paljonkos kuplan ropeli tarvii watteja pyöriäkseen, eli mikähän on sen syömä teho? Onko laturilla mitään merkitystä ropelin rinnalla? Pönttömiesten mukaan tais olla 2-4hp. Möökö laturi taas 95a x 14v = 1330w => abaut 1,7 hp Amiskan opettajan logiikalla; laturin tehon tuplaaminen kasvattaa itte hihnantehoa reilusti alle hp. Quote
SePi Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 Onhan tuo moniura muutenkin kiilahihnaa parempi kun ei tarvii niin kireelläkään olla ja kun ei kuumene niin arvatenkin syö tehoakin vähemmän. Josta tulikin mieleen, että onkos kukaan nähny tai peräti tehny viskokytkimellä toimivia propelleja puhallinkoppaan? Quote
P_Valtonen Posted November 22, 2010 Author Posted November 22, 2010 Viimesimmät Doitsit, siis ilmajäähy diiselit, ovat ilman remmiä. Napaan menee vain 2 neste letkua. Kieppuuko sitten hyde vai mosa öljyllä, tiedäppä sitä ma en. Quote
SePi Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 Ehkä se viskokytkin ei toimi, kun pitäis olla se lämmönlähde propelin edessä... Quote
multanen Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 Onhan tuo moniura muutenkin kiilahihnaa parempi kun ei tarvii niin kireelläkään olla ja kun ei kuumene niin arvatenkin syö tehoakin vähemmän.Josta tulikin mieleen, että onkos kukaan nähny tai peräti tehny viskokytkimellä toimivia propelleja puhallinkoppaan? Ideantynkä: Viskon voisi laittaakin kampiakselin hihnapyörään ja muutella hieman peltejä niin että se altistuu moottorin jäähdytysilmalle. Quote
JM Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 Onhan tuo moniura muutenkin kiilahihnaa parempi kun ei tarvii niin kireelläkään olla ja kun ei kuumene niin arvatenkin syö tehoakin vähemmän.Josta tulikin mieleen, että onkos kukaan nähny tai peräti tehny viskokytkimellä toimivia propelleja puhallinkoppaan? Ideantynkä: Viskon voisi laittaakin kampiakselin hihnapyörään ja muutella hieman peltejä niin että se altistuu moottorin jäähdytysilmalle. Eli laturi ja puhallin ei pyöri koneen ollessa kylmä. Josta seuraa että ilmaa ei siirry viskolle. Josta seuraa kun kone lämpenee visko ei saa lämmintä ilmaa? Uskomattoman hieno idea. Quote
multanen Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 Eli laturi ja puhallin ei pyöri koneen ollessa kylmä. Josta seuraa että ilmaa ei siirry viskolle. Josta seuraa kun kone lämpenee visko ei saa lämmintä ilmaa? Uskomattoman hieno idea. No laturi pitäs olla varmaan erillinen. Visko pyörittää kylmänäkin vähän puhallinta.Mutta sovitaan että idea on ihan paska niin ei tule paha mieli kenellekään. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.