x-pj Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Kukahan myis 135/145 leveitä (15") nastarenkaita tai nastoitetavissa olevia renkaita? Quote Link to comment
metake Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Noita on ainakin ennen saanut siviilinastoituksellakin, jolloin kelpaavat siviililiikenteessä: http://www.keskipinta.fi/pages/BR-TALVI ... NKAAT/1013. Rättisitikkaanko sä näitä haet? No, onhan sekin ilmajäähdytteinen boxeri.. Quote Link to comment
-AP- Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Taitaa nykyään olla niin, että pinnatulla renkaalla pitää olla tyyppihyväksyntä, minkä vuoksi moni pieni pinnoittaja lopetti toimintansa. Siksipä kesärallikumeissakin on nykyään merkintä 'racing only'? 165/80R15 Hankook on pienin nastakumi mitä tullut viime aikoina vastaan. Quote Link to comment
metake Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Taitaa nykyään olla niin, että pinnatulla renkaalla pitää olla tyyppihyväksyntä, minkä vuoksi moni pieni pinnoittaja lopetti toimintansa. Juurikin näin, mutta jos en aivan väärässä ole, niin tuo e-hyväsyntä koskee myytäviä renkaita. Käsittääkseni mikään ei kiellä käyttämästä ei e-hyväksyttyjä renkaita, ja tietääkseni noissa talvi-rocketeissa ei ole "racing only" merkintää, mutta saattaa olla ajat muuttuneet.. Siis myydä saa vain e-hyväksyttyjä, mutta käyttää saa vaikka ei olisi e-hyväksyntää. Pidoltaan nuo talvi-rallirenkaat siviilinastoilla on kyllä todella surkeat muualla kuin pehmeässä lumessa. Quote Link to comment
x-pj Posted December 3, 2010 Author Share Posted December 3, 2010 Kyllä noi kuplaan ois tulossa. Nyt ottaa täyskorkeet 155-leveet hakkapelitat käännöksissä loksunreunaan kiinni vaikka on akseli säädetty yläasentoon. Aika arvokkaita näyttää olevan nuo rallirenkaat. Ei jaksas vaihtaa takas vakio-olka-akseleita muutamaa talviajoa varten ja Kotkaan on jo ilmoittauduttu, eIkä sitä peruta. Quote Link to comment
-AP- Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Kesä-rocketeissa merkintä on, uudempia talvipyöriä en ole tarkastellut. Talvirallirenkaat isoilla liimatuilla piikeillä on pahan hintaisia, jos tekevät siviilinastoilla, niin hinta lienee runsas puolet siitä. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Onks pakko olla nastat, kitkaa löytyy 145/65 ja 165/65 kokosina. Quote Link to comment
x-pj Posted December 3, 2010 Author Share Posted December 3, 2010 Nastarenkaat ois tälläkertaa tarpeen. Eteen vaan tarvitsen noita kapeita. Taakse on jo sopivat. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Smartissa on tiettävästi tuota luokkaa oleva koko, muistaakseni 145/65 R15. Tiedä sitten että onko nastoitettuna.. Quote Link to comment
Guest biblo Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Smartteihin on kitkoja laitettu 135/70/15 ja 145/65/15 kokoisena juurikin tuon nastallisten harvinaisuuden takia.. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Pahoin pelkään ettei löydy 175 kapeampana nastarengasta 15" vanteelle...ellei sitten laita 14" vanteita eteen :D Löytyy sitten esim 155/65 R14 goodyearilta. Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 ite en käytä noita rinkuloita ,,mulla 185/65/15 nastarenkaat edessä Quote Link to comment
-Alex- Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Mirri, onko sulla tämän vuosituhannen puolelta olevat renkaat? :D Kieltämättä kyllä 155 kokoinen olisi aika hyvä eturengas kuplaan talveksi, kapea pitää tod. näköisemmin paremmin kevyessä keulassa. Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 on tämän vuosituhannen renkaat ja hyvin on pitäneet ,,saa toki ajaa kapeammilla jos ajotaito sitä vaatii ;) Quote Link to comment
-Alex- Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Paremmat talviajo-ominaisuudet saa silti tod.näköisesti jos laittaa kuplaan 155-165 kokoiset talvirenkaat 185-195 kokoisten sijasta. Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 se on jokaisen oma valinta ,,itse en koe muuta heikkoa kuin tosi sliperillä kelillä jarrutus otettava hieman varovaisemmin ettei keula lähe puskeen ;) Quote Link to comment
-Alex- Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Siksipä kapeampi on parempi edessä. Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 on varmaan parempi ,mutta itse näe tarpeelliseksi vaihtaa kapeampaan ,,aina voi vauhtia säädellä sen mukaan mikä keli on ,,ei se niin kiire oo aina joka paikkaan ,,ja huonommat kuskit vetää kapeammallakin renkaalla auton ojaan ;) Quote Link to comment
-Alex- Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Vaikea vaihtaa kapeampaan kun ei ole markkinoilla juurikaan 185 kapeampia 15" nastarenkaita, nykyautoissa ei juurikaan kapeampaa tapaa. Kapeat kitkat smartista vois olla ihan ok vaihtoehto jos lumisilla teillä ajelee. Risteykset ym vain niin liukkaita että kitkoilla kummiskin pito on heikkoa. Quote Link to comment
-AP- Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Vaikea vaihtaa kapeampaan kun ei ole markkinoilla juurikaan 185 kapeampia 15" nastarenkaita. Niinkuin tuossa ylempänä jo mainitsin, niin Hankook Zovac 165/80R15 nastoilla löytyy kyllä. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Jaa, enpäs huomannut :) Se olisi sitten varmaan ihan hyvä vaihtoehto kuplaan. Veikkaisin että jos saisi 145-155 leveinä nastarengasta joltain ok valmistajalta, niin varmaan parhaan tuloksen saisi. Smarttikin kun on saksalainen auto ja keskieuroopassa suht yleinen, niin siihen osittain sen takia ei ole tehty kuin kitkarengasta. Ja onhan siinä rengaskoot hiukan erikoisia. Quote Link to comment
Count Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Continental teki Smartiin sopivia nastarenkaita mutta valmistus loppui 2006. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.