Guest Posted January 14, 2011 Posted January 14, 2011 Työn alla on VW Teijon entisöinti projekti. Kaiken lainen teijo tietous olisi tervetullutta, on sellanen auto että itsellä ei ole kovin paljon kyseisestä vekottimesta tietoa. Ensimmäisenä kaipaisin apuja moottorinumeron tunnistukseen. Olen tehnyt koneremontin jo melkein loppuun ja melkein kaikki osat ovat tulleet kerralla oikean laisia. Jotkut osat ovat aiheuttaneet päänvaivaa kun ei tiedä että minkähän vuotinen toi motti oikein on. Iteltä löytyy tollanen vihko missä pitäisi olla kaikki volkkarien moottorinumerot, mutta eipähän vain ton motin numeroa löydy. Autosta löytyy seuraavia tunnistutietoja: -Auton vm.1979 -Moottorinumero AU 002984 (onko normi kuplan kone vai jokin teollisuusmoottori?) -Moottori 1600cc -Kaasutin Solex 31 pich-4 Lisäksi jos jollain on teijon uusia tai hyviä käytettyjä osia niin niitä voi tarjoilla. Kaikki osat kiinnostaa. Quote
metake Posted January 14, 2011 Posted January 14, 2011 -Auton vm.1979 Erikoista... Teijon valmistus loppui 1977. Quote
vwagen Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 Teijo ei ole VW vaikka siinä paljon VW:n osia onkin ja perustuu VW kehitysmaa auto projektiin. Moottori ei ole Kuplan eikä se ole teollisuusmoottori vaan tuon kehitysmaa auton,sisäisesti ainoa ero muihin auton moottoreihin on monttupäiset männät,niitä mulla saattaa olla vielä 1 uusi sarja,apulaitteet ovat eri Kupla ja pakettiautomalleista kerätty sekoitus,äänenvaimentaja on kehitysmaaauton sellainen mulla on lähes uutta vastaava,ollut joskus hetken Kuplaan asennettuna. Muu tekniikka on osin kehitysmaaautosta osin muusta VW/Audi mallistosta kerättyä. Joitain muita osia mulla saattaa vielä olla ja ylimääräinen varaosakirja ja käyttöohjekirjan kopio. Quote
pihlis Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Kehitysmaa-auto? Mielenkiintoista, voisiko joku valaista mua lisää. Quote
metake Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... ransporter Quote
pihlis Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 Kiitos, nyt avautui tää "kehitysmaa-auto" termi. Quote
Lasse Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 Kerrankin oikeaan osunut käännös tämä "kehitysmaa-auto". Joskus taannoin suomalaiset vielä osasivat sijoittaa tämä peräpohjolan oikeaan viiteryhmään maailmalla. Saisi vieläkin olla vastaavia projekteja, niin voisimme koko kansakuntana osallistua niihin. 1 Quote
Janne Välilä Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 Rauman seudulta löytyisi kaikkien Teijojen isä vai mikä se nyt olikaan?! Peltikorinen / alkuperäiskuntoinen, perimätiedon mukaan tuotu Teijojen malliksi Suomeen. Avaimesta pörähti käymään. Eli täysin kunnossa muttei liikenteessä. Hytissä vw:n tyyppikilpi, numeroa en nyt muista mikä oli. Puolisen vuotta aikaa kun auton vieressä olin mutta mieleen jäi "näppärät" sivu-ikkunat. Nostetaan pois paikoiltaan kuuman yllättäessä:) Rekisteröity Suomeen Teijoksi joskus 70-luvulla. Autossa Teijon puulava, tuotu kuulemma ilman lavaa maahan. Olisi vielä kaupankin mikäli hinta keksittäis vielä kohilleen. Ihan ilmainen ei missään tapauksessa. YV:llä omistajan tiedot mikäli joku innostuu... Quote
mikan Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 Hitto mikä kuskin penkki! Tuollaisen kun laittais johonkin nykyautoon. :-) t. Mika Quote
Marko Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 Tollanen pingotettu kangas oli aikoinaan myös tipparellussa se on muuten yllättävän mukava istua. Quote
hyeena Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Sipoossa on eräs jolla moinen menopeli löytyy. Mies rakentelee enempi Defendereitä jne. mutta on täysi ammattilainen, eli voisi neuvoa löytyä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.