Jump to content

Ratin vaihto


Guest seppo rauti

Recommended Posts

Guest seppo rauti
Posted

Olisi tarkoitus vaihtaa kuvan mukainen ratti kuplaan.

 

Tarviiko jotain toimenpiteitä vaihtamiseen tai mitään erikoisia työkaluja? En ole vielä yhtään tutkinut minkälainen toimenpide niin aattelin kysellä jo valmiiks ennenku tallille taas menee seuraavaksi...

post-2947-13888362986657_thumb.jpg

post-2947-13888362986836_thumb.jpg

Posted

Lämpö auttaa jos on tiukassa. Tiputtelet vaikka pannullisen vettä kahvinkeittimen läpi ja kaadat napaan. Ratin napaan siis, ei omaan.

Posted

Kun alimman kuvan mukaisen ratin paikalle laittaa ylimmän kuvan mukaisen ratin vilkun viiksi ottaa jälkimmäisen ratin puoliin kiinni -> joutuu patentoimaan, eli sopivaa holkkia ratin alle tai veistää vilkun viiksestä palan pois...

 

Edit: Joo... muistin viikset väärin... Tosin on tuosta aikaakin kun tuommoista hommaa tein... ;-)

Guest seppo rauti
Posted

eipä ees käynyt mielessä et voi olla vähä eri kokoinen, hienoa kiitokset vinkistä! Samoin kuumavesi!

Posted

Ei kai vilkun viiksi ota kiinni? Lasinpyyhkijöiden viiksi ottaa, mutta siitähän selviää kun laittaa kojelautaan vanhemman mallin pyyhkijöiden katkaisijan ja poistaa koko viiksen.

Posted

Eikö lämpöjen antamiseen ole helpompiakin tapoja kuin vedellä lääräys? :)

  • 1 month later...
Posted

Kysymys aiheeseen liittyen että lähteekö tuo ''vanhan mallin'' ratin keskiö irti vain nykäisemällä? En viitsi käyttää turhan takia väkivaltaa ja hajottaa paikkoja koska en itse kelpaa edes rukkasiksi sen jälkeen :DD

 

Oli tarkoitus riikkaria korjailla/tarkastaa että onko siinä edes johtoja paikoillaan kun löydä kunnolla merkkejä koko äänimerkin olemassaolosta. Paitsi että ratissa on tuo perinteinen vanhanmallinen ''katkaisija'' rikkkarille (puolikaari joka on keskiössä kiinni), josta painaminen ei saa aikaan minkäänlaista reaktiota.

Posted
Oli tarkoitus riikkaria korjailla/tarkastaa että onko siinä edes johtoja paikoillaan kun löydä kunnolla merkkejä koko äänimerkin olemassaolosta. Paitsi että ratissa on tuo perinteinen vanhanmallinen ''katkaisija'' rikkkarille (puolikaari joka on keskiössä kiinni), josta painaminen ei saa aikaan minkäänlaista reaktiota.

 

Aika paljon helpottaisi kun hiukan edes kertoisi että mikä auto on kyseessä... mutta oletetaan että se on toi 1302:n joka profiilissa on mainittuna.

 

Tuossa on käsittääkseni ollut tuo uudempi muoviratti alkuperäisenä? Ja siinä tulee kontakti äänitorvelle ratin takaa hiilellä messinkirinkulaan nykyautojen tapaan. Vanhemman mallisissa (joista oletettavasti se sun rattikin on) taas kontakti tulee rattiakselin sisällä johdolla. Vanha ja uusi ei siis käy yksiin äänitorven osalta, eikä taida ihan helpolla saadakaan toimimaan koska vanhemmassa ratissa ei ole sitä messinkirinkulaa. Helpointa kun laitat äänitorvelle erillisen katkaisijan kojelautaan, tai laitat lattiaan vanhanmallisen valonvaihtokatkaisijan ja valjastat viiksessä olevan ylimääräiseksi jäävän valonvaihtokatkaisijan äänitorvelle.

Posted

Joo siis auto on 1302 vm -71, ja ratti on alkuperäinen tuo vanhanmallin ratti. Muistaakseni se uudempi ratti tulee joskus -73 tai -74 ellen ole aivan väärässä. Mutta kiitos vaan vastauksesta.

Posted

Onko tuossa sitten vanhemman mallinen ratti sillä messinkirenkaalla? Vai tuleeko rattiakselin sisällä johto (näkyy kun otat keskiön peitelevyn pois)?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...