Jump to content

WBX kampiakseli


Recommended Posts

Mitenkäs tämä WBX kampiakseli, ovatko runkolaakerikaulat T1 vai T4 kokoiset? Wasserin vauhtipyörän kiinnitys kun on ylivoimainen kuplan kasitappiseen verrattuna...vai onko? :)

 

Ainakin 5 tapilla ja 5 pultilla näyttää kiinnitys asialliselta, ei wedgemeittausta tarvita varmaan ihan heti. Eikä tarttis tuskailla vanhanaikaisen 8-tappisen kiinnityksen kanssa enään.. :)

 

 

339917.jpg

Link to comment

Niin että pysyykö vauhtipyörä kiinni 8-tapituksella ja cromopultilla jos vaparikoneessa esim 250hv ja otetaan kunnon lähtöjä katurenkailla tai drag radial renkailla?

 

Laatikko tuettu HD kumikannakkeilla ja bergin keskituella sekä kytkimenä Kep 2 ja art thraenin "kuparilevy"

 

Udo Becker sanoi että päittäisvälys laippa-akselin kanssa kasvaa herkästi katuajossa, "oikeissa" moottoreissahan päittäisvälys on hoidettu eri paikasta hieman eritapaa. Ei oo kokemusta laippa-akselista kylläkään.

Link to comment
Niin että pysyykö vauhtipyörä kiinni 8-tapituksella ja cromopultilla jos vaparikoneessa esim 250hv ja otetaan kunnon lähtöjä katurenkailla tai drag radial renkailla

 

Miksei pysyis? Onhan tehokkaita koneita ollut ennenkin.

Link to comment

Hd kumikannakkeet mäkeen 8 tappinen+pultti liimalla ja kunnolla kiinni kyllä pysyy.

 

230+ hv ei mitään hyötyä jos barumeilla ajelee ja vakiolaatikolla(eka lähtö niin rattaat saa kyytiä).

 

Suurin osa vaihteisto vioista johtuu siitä kun koko paketti vispaa perässä miten sattuu(eli lisää rautaa)

 

rauta rajoittaa ja vauhti tuo huumaa ajamiseen.

Link to comment

No laatikko on vakiovälityksin, kun tahtoo ajella maanteillä yli 100km/h nopeuksia. Eli ei mitään lyhyitä street & strip välityksiä. Kiihdytyskisat eivät ole edes päällimmäisenä mielessä.

 

 

Kaikenkaikkiaan laatikko+moottori tuetaan moottorista koriin, bergin keskituella ja iskarintolpista aisojen päihin kolmella tangolla. Jousitus on IRS possun alutukivarsin, vääntösauvat ei taida olla turbosta, muistaakseni 23,5mm paksuiset ovat.

 

Kone suurentuu 2276 - > 2386 kokoon, jos hiukan saisi lisää alas vääntöä. Pitänee kenties sitten vaihtaa aftermarket 1 ja 2 vaihteiden rattaat, jos on pelkoa rattaiden hajoamisesta. 3 ja 4 ovat 002 bussin harvahampaiset rattaat.

 

Kuinka laippa-akselin kanssa päittäisvälys säädetään? Tuleeko valmis laakerisarja jossa päittäisvälys jo säädetty kiinteäksi laipallisen laakerin kanssa vai onko olemassa puolikkaat shimmit tai rikat jotka asennetaan akselin ja lohkon väliin?

Link to comment
No laatikko on vakiovälityksin, kun tahtoo ajella maanteillä yli 100km/h nopeuksia. Eli ei mitään lyhyitä street & strip välityksiä. Kiihdytyskisat eivät ole edes päällimmäisenä mielessä.

 

 

Kaikenkaikkiaan laatikko+moottori tuetaan moottorista koriin, bergin keskituella ja iskarintolpista aisojen päihin kolmella tangolla. Jousitus on IRS possun alutukivarsin, vääntösauvat ei taida olla turbosta, muistaakseni 23,5mm paksuiset ovat.

 

Kone suurentuu 2276 - > 2386 kokoon, jos hiukan saisi lisää alas vääntöä. Pitänee kenties sitten vaihtaa aftermarket 1 ja 2 vaihteiden rattaat, jos on pelkoa rattaiden hajoamisesta. 3 ja 4 ovat 002 bussin harvahampaiset rattaat.

 

Kuinka laippa-akselin kanssa päittäisvälys säädetään? Tuleeko valmis laakerisarja jossa päittäisvälys jo säädetty kiinteäksi laipallisen laakerin kanssa vai onko olemassa puolikkaat shimmit tai rikat jotka asennetaan akselin ja lohkon väliin?

 

Laatikko kannattaa laittaa kunnolla raudoilla kiinni. Kaikkinainen joutava materiaali on pahasta tai erittäin pahasta...

 

Ellet laatikkoon sijoita rahnaa, niin aja joillain liukkailla barumeilla... Kaikki vakiolaatikon osat ovat särkymisvaarassa, kun tehot on 230 hv luokkaa.

 

Laippa-akselin laakereissa on päittäisvälys valmiiksi säädetty, ei mitään ylimääräisiä irto-osia.

 

Ps. Ekassa kuvassa onkin kampea lukuunottamatta muut osat ihan laadukkaita. Kampi sensijaan joutaa verkon painoksi...

Link to comment

Kyllähän rikki saa kaiken, pian unohtuu varovaiset ajotavat kun lisääntynyt voima tuntuu kivalta.... :) Kyllähän näillä tehoilla laatikkoa saisi vielä vahvistaa, "optimoitu" lähinnä n. 200hv käyttöön katurenkailla. Yksiposkinen 75-> IRS 37 boorisella quaifella ja vakio 3.78 ykkösellä oleva laatikko vielä pöydällä.

Link to comment
[Ps. Ekassa kuvassa onkin kampea lukuunottamatta muut osat ihan laadukkaita. Kampi sensijaan joutaa verkon painoksi...

 

Eikö heitetä hihnapyörä samaan molskahdukseen, ihan värinsä vuoksi :-)

 

Vastapainoksi tehtyjä wbx akseleita saa heitellä vaikka tänne kajaanin suuntaan;) Voin maksaakin vaikka satkun kipale. Löytyskö kellään?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...