Jarzki Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Newbie kyselee tyhmiä mutta koittakaa kestää. Eli tarttis pikku hiljaa aloitella tuon fastbackin laitto ja kone nyt tarvisi ottaa irti kun konehuoneen kylkiin pitää pari paikkaa heppailla. ELI: Onko ainut keino persaus ylös ja mylly alakautta ulos ? Vai onko toi hiekkapelti irtoava eli saako sen ulos taaksepäin vetämällä ? Tallissa en ole hetkeen nyt käynyt eli ei ole oikein muistikuvaa miltä sielä näytti. Sitä vain jos tarvii takamus ylös niin tarvii mennä talleille Motonetin kautta ja hakea pukit. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Kone tulee käytännössä ihan samalla kaavalla ulos kun kuplassakin. Ja hiekkapelti ei ole irtonainen jos joku ei sitä sellaiseksi ole rakentanut. Eli helpostisanottna perä pukkien päälle koneen alle tunkki sitten kaikki irti joka pitää konetta paikallaan (johdot vaijerit bensalinja) kiskot konetta sen verran taakseppäin kun saat ja pikkuhiljaa lasket alaspäin ja katsot että kone on tarpeeksi irti ettei alimmat pinnapultit tai kytkinakseli väänny laskettaessa. Sit kun kone on tunkin päällä maassa revit tunkin pois ja nostat perää senverran ylöspäin ettå kone mahtuu auton alta pois. EDIT Nää ohjeet siis toimii swingi lootaseen. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 IRS peräsessä kantsii tukea lodju, kun se on vain etupäästä kiinni apurungossa. Quote Link to comment
Jarzki Posted March 13, 2011 Author Share Posted March 13, 2011 Swing = Golf-lyönti ? , IRS = joku uusi sukupuolitauti ? :) Eli mulle noi ei täs vaihees paljoa kerro, mutta jos on ihan stanu type 3 fastback niin silloin siinä on kumpi? Enkä mä kuplan konettakaan oo koskaan omin käsin irti ottanut, vierestä sujuvasti seurannut. Montakos pulttia on mosan ja looran (automaatti) välissä. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Sulla on irs eli kahdella nivelellä olevat vetarit, swing on sitten taas yhdellä nivelellä. Ja nyt kun sanoin sen taikasanan eli automaatti niin minä nostan kädet ylös. Eli kyseisen härvelin koneen poisotto on käsittääkseni vähän monimutkaisempaa. Quote Link to comment
Jarzki Posted March 14, 2011 Author Share Posted March 14, 2011 No sehän oli mukava kuulla :) Pitää kai sitten vain alkaa ruuvileen ja katteleen. Kaippa tuo tolta ulostuu jollain lailla. Onko tuossa mitään turvallista paikkaa minkä alle pitää autopukit ? Vai kannattaako laittaa rampit renkaiden alle ? Quote Link to comment
Guest pep Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 No sehän oli mukava kuulla :) Pitää kai sitten vain alkaa ruuvileen ja katteleen. Kaippa tuo tolta ulostuu jollain lailla. Onko tuossa mitään turvallista paikkaa minkä alle pitää autopukit ? Vai kannattaako laittaa rampit renkaiden alle ? Vääntöjauvojen suojaputkien kohta taitaa olla järkevin kohta sovitella autopukkeja? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Ja se laatikko pitää tukea takapäästään, niin kuin tipi jo aiemmin kirjoitti, ennen kuin irrottaa moottorin takakannattimen. Quote Link to comment
Jarzki Posted March 14, 2011 Author Share Posted March 14, 2011 Eli looran takapää on moottorin puoleisessa päässä ? Missä on moottorin takakannatin ? Tarkoitatko niitä tukia jotka on sisäloksuissa molemmin puolin moottoria ? Onkos kellään ajatusta mitä erityistä huomiota tuo automaattilaatikko vaatii konetta irrotettaessa? Mitä enemmän luen omia kirjoituksiani ja vastauksiani, sitä enemmän vakuutun että irrotusoperaatiosta tulee mielenkiinoinen. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Eli looran takapää on moottorin puoleisessa päässä ? Missä on moottorin takakannatin ? Tarkoitatko niitä tukia jotka on sisäloksuissa molemmin puolin moottoria ? Nimen omaan moottorin puoleinen pää. Lootan etupää pysyy etukannattimen varassa. Yhdessä kolkissa tehtiin lootan tuenta räikkäliinan avulla. Liina lootan ali ja iskareiden yläkiinnitysten yli ja kiristys. Näin auto jäi rullaavaksi ja sen pystyi siirtämään työntämällä toiseen talliin ( 40 m ) odottamaan kunnostettua konetta. Tarkoitan ja sitä lattarautaa joka on moottorin takana / alla. Quote Link to comment
tolvana Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 automaattiilmajäähystä en tietä mut nuissa muissa on konheessa kiinni vetolevy johon turbiini tuleepi pulteilla(4-10kpl) kiinni. Ne pultit kun avaa niin konetta pitää vetää irti lootasta n.25mm jonka jälkeen mahtuu putoamaan/nousemaan kone pois. Moottorin lohkossa tai vaihdelaatikossa on joku aukko josta nuo saa avattua. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Ja onko se nyt niin että jos ei sitten tue sitä turbiinia paikalleen niin se pääsee vapaasti liukumaan sielä ulos ja sitten on lattia täynnä at-ähvää Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.