Guest jallis Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 oisko kellää ajatusta miks moottorista öljypumpn aukosta katsottuna se kello 8.ssa oleva öljyreikä on tukittu(mistä lähtee se kanava yläviistoon)minkälainen ö.pumppu koneeseen (ad 1600.) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 "full-flow-tulppaus" tehty kampikammioon. Siihen käy nyt siis (samasta kohtaa) tulpattu vakiopumppu full-flow-kannella tai sit valmis "full-flow" -pumppu. Pumpulta letku suodattimelle, ja siitä sit suoraan lohkoon takaisin öljykanavaan kulmaliittimellä (vasemman kampukammionpuoliskon päädyssä varmaan tässä nyt sit kierteistetty reikä, lähellä hihnapyörän ulkokehää). Suodatinjalkapumppu ei sit tuohon enää käy. Quote Link to comment
Guest Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 sen tulpan varmaan saa sielta veke jos haluaa kayttaa vakiopumppua ja normaalia oljynkiertoa. Ma olen yleensa tulpannut seka lohkon etta pumpun oljykanavan full-flow muutoksen yhteydessa, ettei kummaltakaan puolelta vuoda oljya pumpun ja lohkon valiin (ja sielta pois). Tulppa voi olla tiukassa, laitettu joko lukitteella tai teflon teipilla tms. juntturaan. En suosittele teippia tuohon tulppaan. Quote Link to comment
Guest jallis Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 sen tulpan varmaan saa sielta veke jos haluaa kayttaa vakiopumppua ja normaalia oljynkiertoa. Ma olen yleensa tulpannut seka lohkon etta pumpun oljykanavan full-flow muutoksen yhteydessa, ettei kummaltakaan puolelta vuoda oljya pumpun ja lohkon valiin (ja sielta pois).Tulppa voi olla tiukassa, laitettu joko lukitteella tai teflon teipilla tms. juntturaan. En suosittele teippia tuohon tulppaan. pitää koittaa kaivaa se tulppa pois.mihin kaikkialle se oljy kulkeutuu tota tukittua kanavaa pitkin.vai onks.se joku paluu kanava. Quote Link to comment
Marko Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Jos et avaa kanavaa ja käytät vakiopumppua ei koneessa kierrä öljy ollenkaan. Jos avaat kanavan ja laitat vakiopumpun niin tuki myös öljyn paluu koneeseen muuten tulee öljyt pihalle. Quote Link to comment
Guest Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 ei sita tarvi kaivaa pois jos laitat ulkoisen oljynsuodattimen, kuten tuossa koneessa on aiemmin ollut. Siita on hurjasti hyotya eika lainkaan haittaa. Kuplan koneessa kun ei ole vakiona suodatinta ollenkaan. Oljypumpun ulostulokanava pitaa tulpata ja kansi vaihtaa sellaiseen missa on ulosotto. Filtterilta oljy kulkee takaisin lohkoon luultavasti siihen oljypumpun vasemmalle puolelle tehtyyn paluureikaan joka johtaa suoraan paaoljykanavaan. Ainoa syy miksi ei ulkoista suodatinta kayttaisi, on joku pussihousu-entisointi. Kayttoautoon hyva parannus. Quote Link to comment
Guest jallis Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 ei sita tarvi kaivaa pois jos laitat ulkoisen oljynsuodattimen, kuten tuossa koneessa on aiemmin ollut. Siita on hurjasti hyotya eika lainkaan haittaa. Kuplan koneessa kun ei ole vakiona suodatinta ollenkaan. Oljypumpun ulostulokanava pitaa tulpata ja kansi vaihtaa sellaiseen missa on ulosotto. Filtterilta oljy kulkee takaisin lohkoon luultavasti siihen oljypumpun vasemmalle puolelle tehtyyn paluureikaan joka johtaa suoraan paaoljykanavaan. Ainoa syy miksi ei ulkoista suodatinta kayttaisi, on joku pussihousu-entisointi. Kayttoautoon hyva parannus. kerkesin tilaamaan sellasen ö.pumpun missä suodatin siinä samassa.en kyllä löytäny yhtään avattua kanavaa yhessä kanavassa mikä nousee pystysuoraa ylöspäin on joku kierretulppa se menee kait niihin samoihin kanaviin(lohko on muistaakseni AS 41?)elikkä nyt ei tarvii muuta kun avata se kanava ja laittaa pumppu paikalleen.ai nii se reikä onkin ennemmi puol kymmenessä ku kaheksassa. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Onko joku laittanut paluun toisen paineventtiilin paikalle (pystysuoran kanavan pohja). Quote Link to comment
Guest jallis Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Onko joku laittanut paluun toisen paineventtiilin paikalle (pystysuoran kanavan pohja). just siitä on tulpattu Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Öljypumpulta oli lähtö ja paluu (molemmissa koneissa!) siinä koneen päällä etukulmassa.reikä on made by WK-trike. oisko kellää ajatusta miks moottorista öljypumpn aukosta katsottuna se kello 8.ssa oleva öljyreikä on tukittu(mistä lähtee se kanava yläviistoon)minkälainen ö.pumppu koneeseen (ad 1600.) Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 tässä oli,MUISTAAKSENI,semmone möntti mis oli öljypaine-anturi valolle ja sit siitä lähti ohut kupariputki öljypaine-mittarille.täähä oli vaan toises? Onko joku laittanut paluun toisen paineventtiilin paikalle (pystysuoran kanavan pohja). Quote Link to comment
mick Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 sen tulpan varmaan saa sielta veke jos haluaa kayttaa vakiopumppua ja normaalia oljynkiertoa. Ma olen yleensa tulpannut seka lohkon etta pumpun oljykanavan full-flow muutoksen yhteydessa, ettei kummaltakaan puolelta vuoda oljya pumpun ja lohkon valiin (ja sielta pois).Tulppa voi olla tiukassa, laitettu joko lukitteella tai teflon teipilla tms. juntturaan. En suosittele teippia tuohon tulppaan. Hmm, olenkin aina miettinyt miksi tulpattu kahdesta kohdasta, pumpulta ja lohkosta. Onko tuo pumpun ja lohkon välistä vuoto suurikin, eli tuottaako ongelmia jos ei esim lohkon puolelta tulppaa ollenkaan? Quote Link to comment
Guest Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 sen tulpan varmaan saa sielta veke jos haluaa kayttaa vakiopumppua ja normaalia oljynkiertoa. Ma olen yleensa tulpannut seka lohkon etta pumpun oljykanavan full-flow muutoksen yhteydessa, ettei kummaltakaan puolelta vuoda oljya pumpun ja lohkon valiin (ja sielta pois).Tulppa voi olla tiukassa, laitettu joko lukitteella tai teflon teipilla tms. juntturaan. En suosittele teippia tuohon tulppaan. Hmm, olenkin aina miettinyt miksi tulpattu kahdesta kohdasta, pumpulta ja lohkosta. Onko tuo pumpun ja lohkon välistä vuoto suurikin, eli tuottaako ongelmia jos ei esim lohkon puolelta tulppaa ollenkaan? No sielta lohkon puolelta se vuotaa yhtalailla painetta takaisin oljypohjaan ja jopa ulos koneesta. Erityisesti kiusaa teraspumppuja, alumiinipumppu on parempi kun se laajenee lammetessa samaa tahtia lohkon kanssa. Teraspumppu ei laajene yhta paljon joten pumpun ja lohkon valinen rako kasvaa koneen lammetessa, ja vuodot pahenee. Myos pumpun imupuolelle syntyy herkasti vuoto, eli pumppu haukkaa ilmaa ja vaahdottaa oljya... Quote Link to comment
hanski513 Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Lainataas vanhaa,millä tekijät on tehny ton kammion puoleisen tulppauksen kun ed. omistaja jo kasannut koneen. Itse harkinnu lyhyttä alu tangon pätkää liimalla vai vaatiiko esim. o-renkaan kys. tapin pätkään.Reiän kierteytys ei oikein houkuta asennus kolon pienuudesta/ murusista johtuen. Quote Link to comment
metake Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Kertokaas että miksi se lohkon puoleinen kanava pitäisi tulpata jos tekee fullflow:n? Teräspumpulla jotenkin ymmärrän, mutta normi alupumpulla? Sama vuotokohta siinä on vakiopumpulla ilman fullflowtakin, niin miksi se siitä pahenee ulkoisella suodattimella? Quote Link to comment
Ketsa Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Eiks näistä aina yritetä tehdä alkuperäistä parempia? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.