Jump to content

Kuplan käyntiongelma


Guest mikkosracing

Recommended Posts

Guest mikkosracing
Posted

Nyt olis ongelmia 2010 biffin arpamosan kanssa, eli konehan on 1600, ongelmana on se että jos siitä säätä sytkän merkkeihin niin kone ei käy.

 

Sitten kun sytkän säätää korvakuulolla niin ennakko merkit on noin 45astetta hamassa tulevaisuudessa.

 

Mikäköhän olisi avuksi, jakaja on jo vaihdettu...

Guest mikkosracing
Posted

Juu on oikeassa järjestyksessä...

Posted

Täsmääkö yläkuolokohdan merkki sytkän merkkeihin (yläkuolokohdan merkki on pyöreäpohjainen kolo ulommalla kehällä), ettei joku ole viilannut omia loviaan sytkälle (sytkän merkit on teräviä lovia sisemmällä kehällä). Onhan hihnapyörän kiila paikoillaan, ettei hihnis ole pyörähtänyt (kampuran kiilan pitää olla kohtisuoraan vasemmalle kun yläkuolokohdan merkki on ylhäällä).

Guest mikkosracing
Posted

Mielestäni sisemmänkehän merkit on alkuperäiset, kaksiterävää merkkiä vierekkäin ja yksi terävä noin sentinpäässä.

 

Kone on siinä kunnossa ku se on kasattu biffissä, ainoa mitä siihen on tehty niin jakaja vaihdettu, venttiilit säädetty ja öljyt vaihdettu.

 

Koneen saa käymään niin että sillä pystyy ajamaan, mutta silloin sytkämerkit ei oo lähelläkään ja kone käy sätkättämällä.

Posted

Tarkista vielä kerran, ihan varmuuden vuoksi, että sytkäjärjestys on oikein, kuulostaisi kovasti siltä että 2 johtoa on ristissä.

 

Eli pitää olla 1-4-3-2 (tämän varmaan tiesitkin) ja takaa katsottuna apukuskin puolella edessä 1 ja takana 2, kuskin puolella edessä 3 ja takana 4. Vaikka oletkin varma että ne on oikein, niin katso nyt kuitenkin vielä :)

Guest mikkosracing
Posted

Hihnapyörän kiila on paikoillaan, ja sytkäjärjestys on oikea...

 

Oliskohan mahdollista että nokan ajoitus olis päin peetä?

Posted

Kuulostaa siltä että sytytys 45 astetta väärin. Oletkos koittanut siirtää tulpanjohdot "taaksepäin" 45 astetta.

Sama ongelma keväällä yhdessä moottorissa. Siirsin kaikki johdot virranjakajassa 45 astetta taaksepäin ja sen jälkeen on toiminut. En ollut pistänyt merkille että järjestys oli "väärä" oston yhteydessä.

Guest Jussinbussi
Posted

Jakaja varmasti pohjassa?

nim. kokemusta tältä keväältä ja oireet kokolailla samat.

Guest mikkosracing
Posted

Sytkäjärjestys on oikea ja jakaja on pohjassa, kaikki sytkä osat uusittu. Jostain kumman syystä ykkönen pätkii ja loppuen lopuksi tulppa pimenee. Uudella tulpalla käy noin pariminuuttia hyvin ennen kun oireet alkaa...

 

Mikäköhän moista aiheuttaa ?

Guest mikkosracing
Posted

Imuvuotoakin on metsästetty mutta kun ei sitäkään löydy...

  • 2 weeks later...
Guest mikkosracing
Posted

Tulisko jollakin vielä jotain asiaa liittyvää mieleen mitä kannattais katsoa tai kokeilla? Vai onko se vaan uskottava että motti pois ja purkuun, kaikki ulkoiset osat kuitenkin on jo uusittu mitä uusia voi...

 

Toki hassulta tuntuu jos kaksi ammattimiestä kasaa koneen uusista osista niin mikä siinä vois pieleen mennä ?

Posted

Minkä näkönen se ykköspytyn simatanut tulppa on. Siitä vois jotain päätellä. Olet varmaan jo kokeillut vaihtaa ykkösen tulpanjohta. Joskus uudetkin johdot on viallisia.

Guest mikkosracing
Posted

Juu ollaan kokeiltu kaksilla uusilla johdoilla, ykkösen tulppa on todella nokinen...

Posted

Nokinen tulppa yleensä tarkoittaa liian rikasta seosta tai heikkoa kipinää. Jos se olisi öljyinen, niin olis syytä epäillä vikaa moottorissa.

Guest mikkosracing
Posted

Mutta mikä sen tulpan pimentää ? Ja sitten on vielä tämä sytkä asia, eli ei käy merkkeissään...

 

Ja oli kuulemma käynyt biffissäkin kasauksen jälkeen kolmella...

Guest mikkosracing
Posted

Tulppia on kokeiltu erimerkkisiä ja erilämpöarvoisia, mutta eipä niistäkään apua ole...

Mitä tarkoitat polttoaineen syötöllä ? Koneessa on uusi kaasari ja bensapumppu (ei toiminut vanhoillakaan)

Guest Apex
Posted

Eli pitää olla 1-4-3-2 (tämän varmaan tiesitkin) ja takaa katsottuna apukuskin puolella edessä 1 ja takana 2, kuskin puolella edessä 3 ja takana 4. Vaikka oletkin varma että ne on oikein, niin katso nyt kuitenkin vielä :)

 

eikös tuolla menetelmällä tuu 1-3-4-2?

Posted
Eli pitää olla 1-4-3-2 (tämän varmaan tiesitkin) ja takaa katsottuna apukuskin puolella edessä 1 ja takana 2, kuskin puolella edessä 3 ja takana 4. Vaikka oletkin varma että ne on oikein, niin katso nyt kuitenkin vielä :)

eikös tuolla menetelmällä tuu 1-3-4-2?

Mä putosin nyt kyllä kärryiltä..

 

Sehän riippuu ihan siitä, että jos laitat piuhat 1-3-4-2 niin tulee, mutta jos laitat ohjeen mukaan 1-4-3-2 niin ei tule.

VW-Firing-Order.png

Posted
Tulppia on kokeiltu erimerkkisiä ja erilämpöarvoisia, mutta eipä niistäkään apua ole...

Mitä tarkoitat polttoaineen syötöllä ? Koneessa on uusi kaasari ja bensapumppu (ei toiminut vanhoillakaan)

Helpottais ihan vitusti jos kertoisit kerralla etkä kokoajan pihtaa.

 

-Mitä tulppia?

-Mikä uusi kaasari?

-Mikä uusi pumppu?

 

Entäs pensan paine? Joskus ollut vastaavia ongelmia liiallisen paineen kanssa-> kaasarin neula vuotaa -> liian rikas tyhjäkäynti ->tulppa pimenee/nokeentuu ->L86c kesti huomattavasti paremmin väärinkäyttöä -> oikea paine poisti ongelman lopullisesti.

Guest mikkosracing
Posted

Tulppia on kokeiltu, ngk b5hs, b6hs, b7hs, bosch jotku mitkä siel oli koneessa, denson tulppia mitkä pitäis olla vastaavat ku ngk:oon 5 ja 6...

 

Vanha kaasari oli solexin 34 ja uus kaasari solexin 31

 

Bensa pumppu on orkkis pumppu joka on uusi

 

Ja kyllä mä oon itte vahvasti sitämieltä että tuo vika ei johdu bensa puolesta, miks pimenee vain yksi tulppa ja miksi sytkää ei saa merkkeihin vaikka auto käy kaikilla, silloin kun tulppa ei ole vielä pimeenä?

Posted

Vakio imusarjassa ei välttämättä seos jakaannu tasaisesti tyhjäkäynnillä.

Sit jos kaikki tulpat pimenee kerralla se vasta kummallista olis.

Denson tulpat olen itse havainnut omissa vehkeissä kaikkein herkimmiksi.

Sulla on peltinen hihnapyörä? Noita on useempaa erillaista(kuin monta 4?) ja teollisuus vehkeet päälle, ite en noitten merkien päälle juurikaan perusta.

Vakio pumppu tekee yllättävän korkean paineen.

Posted

laita pari-kolme tiivistettä bensapumpun alle niin toimii paremmin.

Kato vaikka koitoskynällä ykkösen sytkäkohta ja merkkaa hihnapyörään se,sen jälkeen kato ykköspytyn ykk tulpanreiästä ja merkkaa myös se hihnapyörään,tuijottele merkkejä tupakin verran niin oot taas hiukan fiksumpi.

Guest mikkosracing
Posted

Kyllä näyttäis olevan nuo merkitkin kohdallaan, ja kaikki sytkäpuolen osat kokeiltu vielä eilen illalla 100% toimivasta autosta, loppu tulos ihan sama, ei käy merkeissään yhtään, korvakuulolla saa sädettyä niin että käy tyhjää mutta ajamaan ei pysty, rupee räkii ja pätkii eikä jakajasta löydy sellaista kohtaa missä se ei tätä tekisi, ampuu joko kaasarissa tai putkessa...

 

Ei kai se muu auta ku nappaa kone pöydälle ja rupee ettimään sitä vikaa =)

Posted
Eli pitää olla 1-4-3-2 (tämän varmaan tiesitkin) ja takaa katsottuna apukuskin puolella edessä 1 ja takana 2, kuskin puolella edessä 3 ja takana 4. Vaikka oletkin varma että ne on oikein, niin katso nyt kuitenkin vielä :)

eikös tuolla menetelmällä tuu 1-3-4-2?

Mä putosin nyt kyllä kärryiltä..

 

Sehän riippuu ihan siitä, että jos laitat piuhat 1-3-4-2 niin tulee, mutta jos laitat ohjeen mukaan 1-4-3-2 niin ei tule.

VW-Firing-Order.png

 

 

luulin että tarkoitit tuota järjestystä jakajasta katsottuna..en älynnyt ollenkaan sylintereitä =)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...