rockford Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Onko hyviä ideoita miksi kupla nykii tasaisessa n.80 km nopeudessa, muuten pelaa hyvin ja kun painaa kaasua nykiminen loppuu hetkeksi. Kaasariin vaihdettu tiivistesarja, sytkä yritetty säätää kohilleen. Voisko olla yleensä bensa- vai sytkäpuolen vika? Quote
x-pj Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Jos et ole tarkistanut niin tarkista sytytyksestä kärkiväli ja samalla kärkien kunto. Quote
metake Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Vakiokoneessa pielessä olevat venttiilin välykset saa koneen nykimään juuri tasaisessa ajossa. Quote
Guest Rampe Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 mulla oli puolavika joskus aikanaan. kaikki muut syttyosat vaihdoinkin ennen sitä. Quote
MESIKÄMMEN Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Vakiokoneessa pielessä olevat venttiilin välykset saa koneen nykimään juuri tasaisessa ajossa. Tälle ääni, joku pakoventtiileistä kantaa hiukan. Quote
hpa Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Nyt kyllä tarvitaan lähtötietoja mikä moottori ja minkä vuotinen,onko vakio? Ensin tosiaa aina säädetään mekaaniset asiat eli venttiilit. Venttiilivuodon kaltaista nykimistä aiheuttaa viallinen tyhjäkäynnin solenoidi, koska tyhjäkäyntipiiri toimii vielä hyvinkin korkeilla kierroksina. Quote
rockford Posted August 5, 2011 Author Posted August 5, 2011 auto on vm64 1200 isolohko, vakio. Puola vaihdettu, kärjet tarkistettu. Venttiileitä en oo säätäny, se vois olla seuraava kokeilu. kaasari on 28pict tai misä se ny oli, onko siinä sellasta solenoidia? Quote
hpa Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Ei ole tyhäkäynnin katkaisusolenoidia. Saako vikaa esille paikallaan käyttäessä? Stroboskoopilla voi tutkia alkaako sytytys heittelehtiä. Quote
Mika Heikola Posted August 8, 2011 Posted August 8, 2011 Jos oire johtuu kaasarista, se poistuu kun vaihtaa tyhjäkäyntisuuttimen sopivamman kokoiseen. Tietysti taas oletetaan että lähtökohta on kunnossa, eikä suutin ole esim puoliksi umpeen hapettunut. Nykybensan kanssa ei tyhjäkäyntisuuttimen vakiokoko ole enää aina se parhaiten toimiva. Useimmat vanhat koneet pelaa kauniimmin kun hakee sopivimman suutinkoon. Usein hyvä lähtökohta testiin on vitosen vakiota isompi. Oma edellinen junis oli ainakin ihan hirveä ajaa vakiokoneella ja vakiosäädöillä, ja nöyrtyi selvästi paremmaksi kun viitsi hakea suuttimet paremmin kohdalleen. Nykimistä ei kuulu sietää. Sen saa aina säädettyä pois silloin kun se johtuu kaasarista. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.