Guest oskuk Posted May 14, 2014 Posted May 14, 2014 Eipä auttanut kärkivälin säätö, pärräsin hupia 28,8 km ja aika tapissa oli bensa-öljyseos tikussa. Muuten kyllä vaikutti hyrisevän aika mukavasti. Quote
Guest oskuk Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 Mietiskelin tuota bensapumpun falskaamista öjyn sekaan, ja pohdin pumppua kädessäni vedellä ja puhaltamalla testatessani -josko testaisi pienen hetken sitä tositoimissa leikaamalla tiskihanskasta tiivisteen siihen väliin: se joustaisi käyttötikun liikkeessä ja rasvattuna varmaan kestäisi muutaman kilsan ajon ok. Onko muuten kuumana nykimiseen kukaan koittanut tätä vinkkiä? https://www.youtube.com/watch?v=eU6aVBW71Es Quote
SePi Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 Se hanskan lateksi tuskin kestää öljyä tai bensaa ja saat ehkä kerätä riekaletta koneesta Quote
Guest oskuk Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 Se hanskan lateksi tuskin kestää öljyä tai bensaa ja saat ehkä kerätä riekaletta koneesta Voi olla, tai sitten kestää ok. Mitä muita vinkkejä pumpun testaamiseen? Quote
Guest oskuk Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Olisin hionut tuota bakeliittia hieman, mutten saanut sitä ihan nostamalla pois. En viitsinyt käyttää sen enempää voimaa etten riko sitä. Nuo lienevät usein tiukassa? Mietin lisää sitä bensapakoa tuosta kampikammioon -tuo käyttätikku putkessaan tuskin omaa mitän hirveitä välyksiä, joten litran saaminen tuosta bakeliitin putkesta ohi käyttötangon vaikuttaa erikoiselta kyllä... Quote
Guest a-p Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Kyllähän aika pienestä raosta litra bensaa menee kun tappi liikkuu edes takaisin. Siihen en ota kantaa onko tämä juuri kyseinen kulku reitti. Esim. Tippavuoto vesiputkessa on helposti 10litraa per tunti. Quote
Guest oskuk Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Hmm. Miertin jotta saisihan tuon "pumppuvian" selvitettyä myös, kun tankki täynnä vetäisi letkun suoraan kaasariin. Eiköhän sieltä mukavasti bensaa tulisi. Quote
tolvana Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Edelleen satavarma et sul on vaan yks vika ja se ei oo pensapumppu. Hommaa se strobo lainaan ja kaveri mukaan ja testaat mikä pytty pimenee kun nykiminen alkaa, samaan aikaan alkaa meneen bensaa kovaa vauhtia öljyn sekaan. Quote
Guest oskuk Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Nykiminen alkaa tuossa 20km kohdalla, mutta pensaa menee heti öljyn sekaan. Joka tapauksessa se ei ole bensapumppu, se nyt tiedetään, koska ajelin hanskakalvo välissä, yläpuoli ei tulvinut avatessa, nitrili kesti, ja litra puolitoista on taas bensaa öljyn seassa -ajelin siis kolmen korttelin ympäri lyhyen pihakäytön jälkeen... Quote
tolvana Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Eiks ois mukavampi ajella neljällä sytyttävällä pytyllä? Ainakin kolmas kerta STROBO!! Quote
Guest oskuk Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Eiks ois mukavampi ajella neljällä sytyttävällä pytyllä? Ainakin kolmas kerta STROBO!! Joo, mutta on tällä ainakin 1o eri persoonaa sanonut kolmesti: bensapumppu ;-) Quote
tolvana Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Mul ois kyl sulle toinenkin helppo ratkasu onkelmiin. Vaihdetaan kulkimia päikseen,saat multa kolmesataatuhatta ajetun nelivetotransportterin vuodelta 1993. Kuljetuskapasiteetti tuplaantuu ja loppuu bensan meno öljyn sekaan( 2.4 5- pyttynen vaparidieseli). 2 Quote
Tanhis Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 Joo, mutta on tällä ainakin 1o eri persoonaa sanonut kolmesti: bensapumppu ;-) Ongelman ratkaisu yleensä menee niin että poistetaan mahdolliset aiheuttajat pois yksi kerrallaan. Nyt olet sulkenut yhden todennäköisimmistä aiheuttajista pois laskuista eli nyt pitää koettaa laskea pois vähemmän todennäköisia vikoja. Quote
Guest oskuk Posted May 22, 2014 Posted May 22, 2014 (edited) Ongelman ratkaisu yleensä menee niin että poistetaan mahdolliset aiheuttajat pois yksi kerrallaan. Nyt olet sulkenut yhden todennäköisimmistä aiheuttajista pois laskuista eli nyt pitää koettaa laskea pois vähemmän todennäköisia vikoja. Joo, Ei tosiaan muistella jakajankantta, pyörijää, konkkaa, tulppia, puolaa, tulpanjohtoja jne. mitä on vaihdettu -vaan aloitetaan nyt tästä: eli taas uudestaan kaikki mitä ehdotetaan. Ei tiiä vaikka auttaisi, ja voihan vaihdon jälkeen motkottaa että vaihdoit! Ne on kaik roskaa, vaihda vanha takaisin! ;-D ..no joo, turhaan nauran, enhän suostunut ostamaan kuin yhden uuden turhan ja sen jälkeen huonon pumpun. Edited May 22, 2014 by oskuk Quote
Guest oskuk Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Eiks ois mukavampi ajella neljällä sytyttävällä pytyllä? Ainakin kolmas kerta STROBO!! Miksi tulpat muuten oli ok, jos bensaa menisi litratolkulla raakana läpi? Eikös ne pitäisi olla aika mustat? Quote
NordBling Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 (edited) Ei tulppa kastuessaan välttämättä muuta väriä. Pimentynyt tulppa ei siis aina näytä mitenkään vialliselta. Edited May 23, 2014 by NordBling Quote
tolvana Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Myös niinpäin on mahd. et sä ajelet kolmipyttysel ja yhdest menee koko ajan bensa vaan läpi ja sit tuo sun nykiminen lämpösenä on sitä et se neljäs pytty hetkittäin sytyttelee. Ainakin neljäs kerta STROBO!!! Taikka vaihda taas kerran satasella osia turhaan ja palataan taas samaan eli STROBO. Lupaan ja vannon ja vakuutan että tästedes vaan LUEN miten homma edistyy enkä kommentoi enää mut vieläkin STROBO!!! Quote
Guest oskuk Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 (edited) Hehee, jos tää kulkee vallan kolmella pytyllä, nin varmaan mennään 150km/h sitten neljällä ;-) Ja viela hauskempi ilmiö olisi jos meno hyytyisi siihen että neljäs tulee mukaan, ettei vaan kiertäisi pakkisuuntaan se? ;-D ..mutta mikäs tämän helpompi testata. Irroitetaan vuoroin tulpanpiuha ja ajetaan reissua -mikä ei huononna suorituskykyä, oli se tulppa. Edited May 23, 2014 by oskuk Quote
Guest oskuk Posted June 1, 2014 Posted June 1, 2014 Pienenä anekdoottina mainittakoon, että melko ärsyttävää kun venttiilikopan tiivisteen pitää pulleerata itsensä paikoiltaan sisään juuri aina alhaalta, yläsuoralla ei haittaa moisesta olisikaan... nimimerkillä lätäkkö alla. Quote
Guest oskuk Posted June 1, 2014 Posted June 1, 2014 14,4 V on just oikea määrä mitä vaihtovirta laturin pitääkin ladata. Näyttäisi olevan sisäisellä säätimellä oleva laturi. Tuosta tulpanjohdon mittauksesta. Ei tartte uuniin laittaa. Toimiva perus tulpan johto näyttää vastusmittarilla noin lukemaa 0,9 - 1,3 lyhyempi johto lähempänä nollaa, pitempi tuon vähän päälle 1. No, tulipa mitattua 20 kO -asetuksella näytti arvoja 3=12, 4=10, 1=15, 2=13,8. Quote
Kurre Posted June 9, 2014 Posted June 9, 2014 Eli jos nyt ymmärsin oikein, ohjearvo n, 1 ohm ja sulla mittauksen tulos yli 10 kohm Jotain pahasti pielessä. Toivotaan, että mittaustapa tai tulos. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.