Mikojan Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Hep Eli huollossa kun tuli käytyä, korjaamon heppu totesi että bussin vetarin ja vaihdelaatikon välinen tiiviste falskaa pikkuisen. Onko siis kyseessä O-rengas vai millaisesta "stefasta" on kyse ? Vetarit vaihdettiin tuossa 2kk sitten, silloin ei kyllä kajottu vanhoihin tiivisteisiin, olis varmaan pitänyt... -Mikko Quote Link to comment
metake Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Ja kyseessä tällainen bussi, vai jonkun muunlainen? Quote Link to comment
jolkkon Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Oisko se stefa johon vetarin laippa tiivistyy? Suoranaisesti vetarin ja laatikon välissä ei ole tiivistettä. Itse vaihdoin ko. stefan. Oli hieman hankalaa kokoa, mutta kyllä se jostain ulkomaisesta nettikaupasta löytyi. Enpä nyt muista tarkemmin mistä. Jos muistan niin kerron. Ongelma voi olla myös se laippa joka on niin kulunut urille että uusikaan stefa ei tee siitä ihan tiivistä. Tämä oli siis VW t2b ´73 eikä Metaken ehdottama. Quote Link to comment
PZQ Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Tämä oli siis VW t2b ´73 eikä Metaken ehdottama. Metaken ehdottama on splitti, joten siin on paperi tiiviste ja o-rengas :) Quote Link to comment
Mikojan Posted September 11, 2011 Author Share Posted September 11, 2011 Jep jep, eli bussi on VW ja vuodelta -75, eli t2b Tiiviste saattaa hyvinkin olla se mihin laippa tiivistyy, mulle vaan sanottiin että siellä suunnassa oleva stefa alkaa olla parhaat päivänsä nähnyt. Tuossa selasin paruzzilta noita teoreettisiä tiivistemahdollisuuksia, olisko näistä kumpikaan tutun oloinen? http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... group=---- tai http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... group=---- Quote Link to comment
Anssi Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 stefan osanumero 002 301 189 C Quote Link to comment
multanen Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Taidettiin nimimerkin Jolkkon kanssa todeta että stefoja on ainakin kahta erilaista. Se minun myymä laippahan ei käynyt vanhempaan autoon. Vanhassa 002-laatikossa on se vähemmän yleinen stefa ja 091-laatikossa on semmonen mikä taitaa löytyä esim. Laakkoseltakin. -75 -vuosimallissa pitäs kait olla 002-laatikkko mutta 091 tuli jo -76. Quote Link to comment
jolkkon Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 No, niin se olikin! Tilaisin jostain ameriikasta saakka kun ei tuntunut lähempää löytyvän. Luulisi kyllä niitä täälläkin olevan. Quote Link to comment
Mikojan Posted September 14, 2011 Author Share Posted September 14, 2011 Kiitoksia avusta. Hmm, pitäisköhän tässä nyt ryömiä auton alle ja katsoa mikä laatikko siellä oikeen on?, sillä toi sun heittämä stefa paruzzin mukaan käy 68 -> 7/75 ja mun volkkari taitaa olla myöhäisempää vuosikertaa 1975.. Mistäs kohtaa laatikkoa ton koodin näkee, vai näkeekö sitä ulkopuolelta? -Mikko Quote Link to comment
vwagen Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Jos volkkarisi on valmistunut7/75 jälkeen niin se on vuosimallia-76 eli pitäisi olla 091 laatikolla,valussa oleva 002/091 .. löytyy molemmilta puolilta laatikkoanoin vetoakselin korkeudelta etupäästä mutta stanssattu vaihteisto koodi ja valmistuspäivämäärä löytyy öljyntäyttötulpan alapuolelta. Quote Link to comment
Mikojan Posted September 14, 2011 Author Share Posted September 14, 2011 Tottakai!, ryömittyäni auton alle ja kirottuani vesisateen, löytyi luku 091, eli oikeat tiivistet ovat nämä ? http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?fu ... oord=21427 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.