Jump to content

Bussin vaihdelaatikon ja vetarin välinen tiiviste ?


Recommended Posts

Hep

 

Eli huollossa kun tuli käytyä, korjaamon heppu totesi että bussin vetarin ja vaihdelaatikon välinen tiiviste falskaa pikkuisen.

Onko siis kyseessä O-rengas vai millaisesta "stefasta" on kyse ?

Vetarit vaihdettiin tuossa 2kk sitten, silloin ei kyllä kajottu vanhoihin tiivisteisiin, olis varmaan pitänyt...

 

-Mikko

Link to comment

Oisko se stefa johon vetarin laippa tiivistyy? Suoranaisesti vetarin ja laatikon välissä ei ole tiivistettä. Itse vaihdoin ko. stefan. Oli hieman hankalaa kokoa, mutta kyllä se jostain ulkomaisesta nettikaupasta löytyi. Enpä nyt muista tarkemmin mistä. Jos muistan niin kerron.

 

Ongelma voi olla myös se laippa joka on niin kulunut urille että uusikaan stefa ei tee siitä ihan tiivistä.

 

Tämä oli siis VW t2b ´73 eikä Metaken ehdottama.

Link to comment

Jep jep, eli bussi on VW ja vuodelta -75, eli t2b

Tiiviste saattaa hyvinkin olla se mihin laippa tiivistyy, mulle vaan sanottiin että siellä suunnassa oleva stefa alkaa olla parhaat päivänsä nähnyt.

Tuossa selasin paruzzilta noita teoreettisiä tiivistemahdollisuuksia, olisko näistä kumpikaan tutun oloinen?

 

 

http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... group=----

tai

http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... group=----

Link to comment

Taidettiin nimimerkin Jolkkon kanssa todeta että stefoja on ainakin kahta erilaista. Se minun myymä laippahan ei käynyt vanhempaan autoon. Vanhassa 002-laatikossa on se vähemmän yleinen stefa ja 091-laatikossa on semmonen mikä taitaa löytyä esim. Laakkoseltakin.

 

-75 -vuosimallissa pitäs kait olla 002-laatikkko mutta 091 tuli jo -76.

Link to comment

Kiitoksia avusta.

 

Hmm, pitäisköhän tässä nyt ryömiä auton alle ja katsoa mikä laatikko siellä oikeen on?, sillä toi sun heittämä stefa paruzzin mukaan käy 68 -> 7/75 ja mun volkkari taitaa olla myöhäisempää vuosikertaa 1975..

Mistäs kohtaa laatikkoa ton koodin näkee, vai näkeekö sitä ulkopuolelta?

 

-Mikko

Link to comment

Jos volkkarisi on valmistunut7/75 jälkeen niin se on vuosimallia-76 eli pitäisi olla 091 laatikolla,valussa oleva 002/091 .. löytyy molemmilta puolilta laatikkoanoin vetoakselin korkeudelta etupäästä mutta stanssattu vaihteisto koodi ja valmistuspäivämäärä löytyy öljyntäyttötulpan alapuolelta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...