Jump to content

Draw through turbo ja re85


Guest Ervan

Recommended Posts

Elikkäs läpi imevä turbosetti ilmeisesti omaa jonkunlaista

akilleen kantapäätä jäätämisen muodossa.

Puhallinjäähdytteinen moottori puolestaan on haasteellinen

saada pysymään riittävän viileänä, kun otetaan reippaammin

tehuja ulos.

 

Onko kokemuksia miten pelaa viileämpänä käyvä re85 ?

 

Jäätääkö kaasaria vielä enemmän, vai toimiiko viina jäänestona:)

 

Miten pelaa perus vaaka weberi viinan kera?

Link to comment

Kysymys lienee helppo... Mutta bensan (tai tässä tapauksessa viinan) veto turbon läpi on kyl aikas "laast siison"... :-D Turbo vaatii jokatapauksessa erilaista tiivistettä kuin jos pelkästään ilmaa pumpataan läpi.

 

Noh, omakohtaisia kokemuksia ei ole tuosta viinasta (tai viinabensasta) kun täälläpäin sen saanti on heikonlaista. Joskus nuoruudes kokeilin bensalla vastaavaa systeemiä, mutta kokemukset eivät rohkaisseet jatkoinnovaatioihin. Sen opin, että imusarja vaatii T-haaran, että soppa jakaantuu paremmin boxerissa molemmille puolille. Y-haaralla soppa vaan meni enimmäkseen toiselle puolelle pannua ja toiselta puolelta paloi jatkuvasti tulpat.

 

Lievä epäilys kyllä tulee tuon webrun toimivuudesta viinan kanssa. Saamani informaation mukaan viinaa tarvii syöttää koneeseen noin 30% enemmän kuin bensaa. Se vaatinee ainakin huomattavasti suuremmat pääsuuttimet ja neulaventtiilit, joiden riittävyydestä ei olisi niinkään varma.

 

Suosittelen ruiskuja... :-)

Link to comment
Guest fgronlun
Tässä tais olla vielä 2010 läpivetävä systeemi mutta rakens muistaakseni läpi puhaltavaks kesälle 2011. Voisin kysyä siltä mikäli sillä on vanha systeemi vielä tallella vai rakensko se vanhasta tuon uuden.

 

 

20110824002.jpg

 

Imu puolen satsin se myi eteenpäin ku siirty paineistettuun dellortoihin.

 

 

Tehon puolesta ei imupuolella olevasta systeemistä ole hirveesti haittaa mutta siihen sen hyvyys jääkin.

Vois olettaa että jäätäminen ei hirveesti parane e85:lla koska jo vaparissa vetää kaasarit jo kylmiksi ja kosteiksi, turbolla tuo ongelma olisikin sitten vieläkin suurempi.

Imupuolen kaasarissa on myös ongelmana että kaasun vastaaminen on heikohkon puoleista sekä tuo jäätäminen.

Jenkkit tykkää pistää isoja Holley bensan sekottajia (nämä ei ole kaasuttimia) turbon imupuolelle mutta niiden tarkotuskin on vaan ajaa kaasu pohjassa. Tyhjäkäynnillä ne käykin vähäsen aikaa kunne tukehtuu pisaroituneeseen bensaan.

 

Jos haluu helpon systeemin niin tekee juuri kuin kyseisessä kirpussa on että yksi dellorto 40-45 keskelle ja turbo painaan sen läpi. E85:lla pärjää ilman välijähdytintäkin hyvin jonnekkin 0.8-1bar hujakoille.

 

Dellorton 40-45 vaatii oikeastan vaan ilma/pääsuuttimen vaihdon jos ahtaa alle 1bar. Tottakai läppäakselit voi pikkasen hikoilla bensaa mutta siitä ei ole haittaa.

 

Vakio kuplan kaasari/pumppu syteemikin toimii mutta max teho silloin jossain 90 hepan paikkeilla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...