Jump to content

Lehtolan Karavaani - vaunu Eriba Familia '66


Recommended Posts

Kotona aikansa vaunua tuuleteltua tuli otettua kalusteet pois ja kurkattua mitä lattia on syönyt. Pikainen päätös repiä kaikki pois ja alkaa tekemään uutta.

 

Metalli kehikko oli kunnossa joten putsaus ja sinkkimaali pintaan ja uutta lattiaa päälle.

 

Lattian reseptinä 6,5 mm filmivaneri + 2 cm Finnfoam + 6,5 mm filmivaneri.

 

Jotta vaimo saataisiin mukaan harrastukseen, on parempi puolisko hoitanut mm. lattian ja seinien eristyksen sekä lakkaushommat.

post-1638-1388836420532_thumb.jpg

post-1638-13888364205729_thumb.jpg

post-1638-1388836420593_thumb.jpg

Link to comment

Miten Familia juniksen perässä kulkee? Onko kone vakio ja pysyykö lämmöt vetäessä kurissa? Meillä samanlaisia ajatuksia, lapsia tosin tuplasti. Viime vuodet on kierrelty Eurooppaa T5 Multivanilla, mutta tekisi taas mieli päästä tien päälle ilmajäähdytteisellä.

 

Kaitsu

Link to comment

Omia kokemuksia ei vielä ole. Juniksella ei ole vedetty metriäkään koska vetokoukku ei ole ollut paikoillaan.

Painaa 500 kg ja kokonsa puolesta ei pitäisi olla tuulenvastusta isommalti.

 

Tallilla alkutekijöissään strokeri moottori, johon tulee lisä öljynlauhdutin auton alle. Toivottavasti sillä pysyy lämmöt kurissa. Jos uusi moottori ei valmistu kesäksi niin pitää kokeilla vakio 1600:lla ylämäkiajoja :)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ruuvattu kalusteita takaisin paikoilleen ja ihmetelty yli jääneitä osia.

Tuntuu mukavalta saada jotain kasaankin pelän purkamisen sijaan!

 

Listalla vielä takaosan istuin/makuuosien tekeminen, sähköt loppuun sekä koko vaunun verhoilu joka onneksi vaimon hommia..

Myös listat ja joidenkin osien lakkaaminen vielä tekemättä.

post-1638-13888364260433_thumb.jpg

post-1638-13888364260779_thumb.jpg

Link to comment
Miten Familia juniksen perässä kulkee?

 

Uskaltaisin uskoa, että kulkee aika nätisti, koska vastaava Puck kulki '63 Kuplan / 1600 vakiokoneen vakiojäähyllä ('Doghouse') mukana täysin ilman ongelmia. Juniksen korkeus suhteessa Kuplaan auttaa ilmanvastuksen voittamiseen huomattavasti. Öljynlämpömittariin kannattanee kuitenkin investoida?

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Parinsadan kilsan testilenkki käyty Oulussa ja 1. yö Eribassa nukuttu koko perheen voimin.

Kyllä maistu uni ja aamupalakin!

 

Matkavauhti 3. vaihteella (ilman alennusvaihteita ja vakio 1600 koneella) 75-80 km/h ja kiinan öljytikkumittari näytti lämpöjä 100-110.

Lämpöjä nosti (tod. näk.) aika lailla helvetinmoinen tuuli joka oli riesana mennen tullen.

 

Polttelis vähän viedä vaunu jo soodapuhallukseen että pääsis auton kanssa samoihin väreihin mutta taidan ottaa jonkun aikaa rennosti.

post-1638-13888364525697_thumb.jpg

post-1638-13888364525852_thumb.jpg

post-1638-13888364525991_thumb.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...
Komiaa. Missä hinnoissa nuo vaunut on ruotsissa?

 

Eivät ole Ruottissa kovin kalliita...

http://www.blocket.se/stockholm/Eriba_F ... ca=1_5&w=3

 

Mukavaa oli taas päästä retkeileen Tontsan kanssa viikonloppuna :-D

 

 

Eipä ole kyllä eläissään noin halpaa vastaa tullut! Liekkö hävityspäivämäärällä tekemistä hinnan kanssa. Tekis mieli ostaa tuohon rahaan kakkosvaunuksi :)

Link to comment
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...