Guest Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Kytkentä ohjeita kaipaisin taas kerran. Eli tuosta jäähdyttimeltä lähtee vielä 2kpl letkuja niin siihenkös liitän tuon erillisen suodattimen? Quote Link to comment
JM Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 T-4 vakio jäähdyttimen saa pienellä askartelulla t-1 puhallinkoppaan. Ei oikein aukea että mitä sulla on.Kuva vois autta tässäkin asiassa. Quote Link to comment
MU Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Jos sulla on tarkoitus laittaa pelkkä putsari tohon letkukiertoon niin eihän siellä mitään termaria tarvita. Mutta ei tuo ole kyllä paras mahdollinen sijoitus putsarillekkaan. Quote Link to comment
Guest Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Jos sulla on tarkoitus laittaa pelkkä putsari tohon letkukiertoon niin eihän siellä mitääntermaria tarvita. Mutta ei tuo ole kyllä paras mahdollinen sijoitus putsarillekkaan. Mikä olisi hyvä ratkasu sitten tolle suodattimelle ja voiko siihen väliil laittaa sitten tuon termarin vaiko unohtaa koko sydeemin kun pelkästään kesä käyttöä. Quote Link to comment
MU Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Termostaattiahan käytetään vain siinä tapauksessa jos lisäkiertoon asennetaan öljynjäähdytin. Eli termostaatti aukaisee kierron jäähdyttimelle vasta öljyn lämmettyä riittävästi. Helpoin tapa suodatin asennukseen on tällainen öljypumppu: http://www.aircooled.fi/tuote/109/suoda ... le-nokalle Quote Link to comment
Guest Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Termostaattiahan käytetään vain siinä tapauksessa jos lisäkiertoon asennetaan öljynjäähdytin.Eli termostaatti aukaisee kierron jäähdyttimelle vasta öljyn lämmettyä riittävästi. Helpoin tapa suodatin asennukseen on tällainen öljypumppu: http://www.aircooled.fi/tuote/109/suoda ... le-nokalle Kiitoksia vinkistä, tilasin kyseisen tuotteen joten loppuu pähkäily. Quote Link to comment
metake Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Tuossa selostusta T1 koneen öljynkierrosta: http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ ... 5340491387 Quote Link to comment
Guest Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Tuossa selostusta T1 koneen öljynkierrosta: http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ ... 5340491387 Tuli vaa mieleen että voishan tuohon jäähdyttimen perään vielä lyödä yhden jäähyn kun letkut valmiina, vai onko mitään järkeä? Oispa ainakin jäähdytintä omiks tarpeiks. Quote Link to comment
Marko Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 http://www.aircooled.fi/tuote/360/oljyp ... le-nokalle Ennemmin kannattaa laittaa tämä ja siihen perään kunnon suodatin ja jäähdytin. Alkuperäisen jäähdyttimen ongelma on se että kaikki öljy ei kierrä sen kautta vaan vain osa öljystä. Erillinen pääkiertoon laitettu jäähdytin on huomattavasti tehokkaampi. Eli jättäisin alkuperäisen paikalleen ja käyttäisin em. ratkaisua, ellei halua koneistaa kampikammioon kunnon Full Flow systeemin vaatimaa paluu nippaa. Quote Link to comment
tolvana Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Laita niihin letkuihin vaan se lisäjäähy termarilla tai ilman oman maun mukaan. Wolkkarin paineventtiilit kierrättää kuuman öljyn jäähdyttimelle(kylmää turha jäähdyttää) siihen nupiksi laitat öljynlämpömittarin ja rupeat suunnittelemaan tupakkitaukoa riivaamiseen kun saat lämmöt tonne 120 asteen haminoille äläkä työnnä mitään Mobilin Ykkösiä sinne koneeseen vaan reilusti Delvaccia(dieselmoottoriöljy) tai Gulffin Zincplussaa jotka molemmat on virivokkeloon sopivia liukasteita. Quote Link to comment
Guest Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Laitan tuon suodatinöljypumpun ja lisäjäähyn letkunpäihin, katsellaan sitten sen tupakin kans jos lämmöt on korkeat tienposkes, et mitä tilataan seuraavaksi. Quote Link to comment
vwagen Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Jos tuollakin varustuksella lämmöt nousee liian korkeaksi niin kannattaa sen tupakin kanssa miettiä mikä muu moottorissa on vialla,puutteellisesta öljynjäähdytyksestä se ei ainakaan johdu. Quote Link to comment
Guest Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Moottori ei ole mulla käynnyt kertaakaan joten varmistelen vain että jäähdytys pelaa, kun lueskelee näitä kauhu skenaareita lämmöt ylhäällä. Kaikki pellit tulee paikalleen moottorin ympärille ja tehdään vielä muutama lämmönsiirtäjä alapuolelle. Käytössä materiaalia joka kestää 800 astetta ja siinä ompi kultaus jne. Quote Link to comment
multanen Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 ja tehdään vielä muutama lämmönsiirtäjä alapuolelle. Käytössä materiaalia joka kestää 800 astetta ja siinä ompi kultaus jne.Tuomitsen nämä näkemättä toimimattomiksi. =) Quote Link to comment
Marko Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Juu yleensä alkuperäisen "parantelu" johtaa päinvastaiseen tulokseen. Quote Link to comment
Guest Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Älkää nyt heti tuomitko vaan kyseiset lämmönsiirtäjät tulevat alkuperäisten ilmanohjaimienpohjaan jotka säteilevät J-putkien lämmönpois eivätkä sido sitä alkuperäiseen peltiin esim ruuhka ym liikenteessä. Pakosarja vuorattu vielä termo tec nauhalla Quote Link to comment
JM Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 J-putkien lämpö ei ole ongelma. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.