Jump to content

T4 jäähdytin T-1 moottoriin


Guest billy-kid

Recommended Posts

Posted

Kytkentä ohjeita kaipaisin taas kerran. Eli tuosta jäähdyttimeltä lähtee vielä 2kpl letkuja niin siihenkös liitän tuon erillisen suodattimen?

Posted

T-4 vakio jäähdyttimen saa pienellä askartelulla t-1 puhallinkoppaan. Ei oikein aukea että mitä sulla on.Kuva vois autta tässäkin asiassa.

Posted

Jos sulla on tarkoitus laittaa pelkkä putsari tohon letkukiertoon niin eihän siellä mitään

termaria tarvita.

Mutta ei tuo ole kyllä paras mahdollinen sijoitus putsarillekkaan.

Posted
Jos sulla on tarkoitus laittaa pelkkä putsari tohon letkukiertoon niin eihän siellä mitään

termaria tarvita.

Mutta ei tuo ole kyllä paras mahdollinen sijoitus putsarillekkaan.

 

Mikä olisi hyvä ratkasu sitten tolle suodattimelle ja voiko siihen väliil laittaa sitten tuon termarin vaiko unohtaa koko sydeemin kun pelkästään kesä käyttöä.

Posted
Termostaattiahan käytetään vain siinä tapauksessa jos lisäkiertoon asennetaan öljynjäähdytin.

Eli termostaatti aukaisee kierron jäähdyttimelle vasta öljyn lämmettyä riittävästi.

Helpoin tapa suodatin asennukseen on tällainen öljypumppu:

http://www.aircooled.fi/tuote/109/suoda ... le-nokalle

 

Kiitoksia vinkistä, tilasin kyseisen tuotteen joten loppuu pähkäily.

Posted

http://www.aircooled.fi/tuote/360/oljyp ... le-nokalle

 

Ennemmin kannattaa laittaa tämä ja siihen perään kunnon suodatin ja jäähdytin. Alkuperäisen jäähdyttimen ongelma on se että kaikki öljy ei kierrä sen kautta vaan vain osa öljystä. Erillinen pääkiertoon laitettu jäähdytin on huomattavasti tehokkaampi. Eli jättäisin alkuperäisen paikalleen ja käyttäisin em. ratkaisua, ellei halua koneistaa kampikammioon kunnon Full Flow systeemin vaatimaa paluu nippaa.

Posted

Laita niihin letkuihin vaan se lisäjäähy termarilla tai ilman oman maun mukaan. Wolkkarin paineventtiilit kierrättää kuuman öljyn jäähdyttimelle(kylmää turha jäähdyttää) siihen nupiksi laitat öljynlämpömittarin ja rupeat suunnittelemaan tupakkitaukoa riivaamiseen kun saat lämmöt tonne 120 asteen haminoille äläkä työnnä mitään Mobilin Ykkösiä sinne koneeseen vaan reilusti Delvaccia(dieselmoottoriöljy) tai Gulffin Zincplussaa jotka molemmat on virivokkeloon sopivia liukasteita.

Posted

Laitan tuon suodatinöljypumpun ja lisäjäähyn letkunpäihin, katsellaan sitten sen tupakin kans jos lämmöt on korkeat tienposkes, et mitä tilataan seuraavaksi.

Posted

Jos tuollakin varustuksella lämmöt nousee liian korkeaksi niin kannattaa sen tupakin kanssa miettiä mikä muu moottorissa on vialla,puutteellisesta öljynjäähdytyksestä se ei ainakaan johdu.

Posted

Moottori ei ole mulla käynnyt kertaakaan joten varmistelen vain että jäähdytys pelaa, kun lueskelee näitä kauhu skenaareita lämmöt ylhäällä. Kaikki pellit tulee paikalleen moottorin ympärille ja tehdään vielä muutama lämmönsiirtäjä alapuolelle. Käytössä materiaalia joka kestää 800 astetta ja siinä ompi kultaus jne.

Posted
ja tehdään vielä muutama lämmönsiirtäjä alapuolelle. Käytössä materiaalia joka kestää 800 astetta ja siinä ompi kultaus jne.
Tuomitsen nämä näkemättä toimimattomiksi. =)
Posted

Älkää nyt heti tuomitko vaan kyseiset lämmönsiirtäjät tulevat alkuperäisten ilmanohjaimienpohjaan jotka säteilevät J-putkien lämmönpois eivätkä sido sitä alkuperäiseen peltiin esim ruuhka ym liikenteessä. Pakosarja vuorattu vielä termo tec nauhalla

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...