Guest KariT Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Moottoria kasatessa jäi tämmöset peltiosat pois. Onko miten pakolliset osat? Kuuluuvat sylinteriputkien alapuolelle. Imusarjaan tulee kiinni jarrutehostimen letku, mutta mikäs letku toiseen imusarjaan kuuluu laittaa? Quote Link to comment
tolvana Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Tuskin VW insinöörikaarti turhaan noita ilmanohjauspeltejä sinne on laittanut, moni harrastaja ajatellut tietävänsä enemmän ilmajäähdytyksestä ja särkenyt koneensa jättämällä peltejä poies. Kuplassa nuo kulkevat unohduspeltien nimellä... Imusarjojen väliin tulee n.10mm balanssiputki jossa haarat jarrutehostimelle + uudemmissa imuilman esilämmityksen ohjaukselle. putken päissä alunperin 90 asteen kumikulmat. tässäpä infoähkyä nepan polttoaine/alipainetsydeemeistä Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Peltien asennus on aika hankalaa, kun kone on jo kokonaan kasattu ja autossa kiinni. Joutus purkamaan konetta jonkin verran, että pellit saa asennettua paikoilleen. Kaikki muut peltiosat on paikoillaan... Quote Link to comment
vwagen Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Moottoria ei välttämättä tarvitse irrottaa autosta(jos se Transporterissa on kiinni),kannet mahtuu irrottamaan paikallaankin tosin ei se ihan helppoa ole niinkään,ne pellit täytyy kuitenkin paikalleen laittaa. Quote Link to comment
tolvana Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 venakoppa auki,kiikut+rautalankahässäkkä(suojaputkienpidin) pois, tikut+suojaputket pois,koneen ja lämmönvaihtimen välistä pelti pois, pelti paikalleen ja takaperin taas sama= alle tunti. plan bee=ajetaan kunnes joku paikka leviää ja tilataan hinausauto. Choice is yours. Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Menisköhän pellit paikoilleen jos ne katkaisisi keskeltä? Ei kiinnostaisi purkaa putkia pois, tosin en moottoria rikkoakkaan halua. Quote Link to comment
tolvana Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Nuiden peltien silppuaminen+pujottelu+kasaan teippailu vie takuulla 3-10x enempi aikaa kun ehjänä asennus. Niin ja Vastaus on EI mene. Käyppä selinmakuulle ja mee auton alle ja nappaa se alapelti pois. vähän aikaa tutkit ja tuijottelet niin huomaat että on melko ahdasta. Onko kone kasattu SIKA-tuotteilla vai miksi pelottaa irrottaa muutama putkenpätkä jotka on molemmista päistä O-renkailla tiivistetty? O-renkaat kun on uudet eikä kuivat korput niin niitä voi irrotella ja asennella eestaas huoletta kun käyttää saippuaa/silikonirasvaa etc. Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Helpointa ratkaisua vaan mietin, eikä ole kasattu SIKA-tuotteilla :) V*****aa purkaa, kun just saatiin kasaan ja käyntiin. Jos sillä ei uskalla ajella ilman noita peltejä, niin pakkohan se on tänään ruveta purkamaan. Huomenna oli tarkoitus katsastaa, mutta katsotaan mitä keretään... Quote Link to comment
JaniM Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Kuule on niitä pienemmistäkin syystä purettu koko kone palasiksi. Mut tuo vaan kovuutta harrastamiseen :) Laiskana niitä ei kannata laittaa, mut miksi sit olet kuitenkin tehnyt rempan koneeseen, jos tarkoitus uudelleen rikkoa? Ei ne turhia peltejä ole. Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Kuule on niitä pienemmistäkin syystä purettu koko kone palasiksi. Mut tuo vaan kovuutta harrastamiseen :)Laiskana niitä ei kannata laittaa, mut miksi sit olet kuitenkin tehnyt rempan koneeseen, jos tarkoitus uudelleen rikkoa? Ei ne turhia peltejä ole. ...tosin en moottoria rikkoakkaan halua. Luetaan koko teksti ennen kun lähetään syyttelemään :) Quote Link to comment
JaniM Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Totesin vaan lähinnä :) Älä ny noin pienestä :)) Välillä kun ihmiset vaan laiskuuttaan rikkoo tavaroita ja ihmetellään miten se voi rikki mennä mokoman pikku osan puutteesta. Mutta tässähän on monta tuntia huomiseen. Ehtii koneen vaikka purkaa kokonaan ja kasaamaan takas. Tallille mars siis. Niin ja yleensä kun pilkkoo noita unohduspeltejä, niin eivät istu enään kunnolla ja roikkuu miten sattuu. Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Kukahan nämä asiakkaiden puhelimet laittas sillä aikaa kuntoon...Joo, ei tässä vaiheessa lähdetä oikomaan. Ei kehtaa paskaa itelle tehdä :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Nelkun koneessahan saa noi suojaputket irti irrottamatta kansia. Toisin kuin typ-1 koneessa. Quote Link to comment
mikko k Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Helpointa ratkaisua vaan mietin, eikä ole kasattu SIKA-tuotteilla :) V*****aa purkaa, kun just saatiin kasaan ja käyntiin. Jos sillä ei uskalla ajella ilman noita peltejä, niin pakkohan se on tänään ruveta purkamaan. Huomenna oli tarkoitus katsastaa, mutta katsotaan mitä keretään... Käy katsastamas ja sitte vasta purkaat. Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 No ei siihen tuntia enempää aikaa mennyt ja nosturin kanssa aika helppo homma, vaikka moottorin puolelle en itse ole paljon puuttunut. Laittelin nostajat, ym samoille paikoille mistä purinkin, mutta tarviiko venttiilien välys säätää/tarkistaa tuon hommakan jälkeen? Kysyn, ennen kun menen käynnistämään. Quote Link to comment
JaniM Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 Kyllä, jos varmuuden haluat. Samallahan se ois siinä mennyt kun auki oli. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 Eipä ne välykset pitäs mihinkään muuttua jos kiikut on samoilla paikoilla. Säädät kuitenkin melko pian jos kerran kone on vasta kasattu, niin ei miun mielestä tarvii käydä turhaan säätämään. Tämä siis olettaen, että myös tikut on samoilla paikoillaan. Toki mielenrauhaa sillä saa aika paljon kun kuitenkin tarkistaa. Quote Link to comment
vwagen Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Kyllä ne on syytä säätää,tai ainakin tarkastaa säädöt.Jos keinuvipuakseleiden mutterit on molemmilla kerroilla kiristetty momenttiavaimella täsmälleen samaan momenttiin ja kaikki osat ovat samoilla paikoilla niin tuskin välykset siinä tapauksessa juurikaan muuttuvat,mutta turha ottaa riskiä silloinkaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.