Jump to content

Ähtärin kanssa leimaa hakemaan.


Guest samperi

Recommended Posts

Guest samperi

Onko kokemuksia mitä katsuri sanoo ähtäriä leimatessa? Mulla on 8cm per puoli levittävät lokarit ja takarenkailla leveyttä 255.

Tiedän ettei 16cm levitys ole lain puitteissa hyväksytty, mutta onhan noita ähtäreitä leimassa muiden kiusaksi asti.

 

Papereissa ei ole mainintaa lokareista. Renkaiden kohdalla maininta muutoskatsastuksesta 195 kumeille.

 

Entä onko vinkkejä mihin kannattaisi mennä leimalle pääkaupunkiseudulla?

Link to comment

195 rengas on levein joka sulla nyt saa laillisesti olla alla. Voit kuitenkin muutoskatsastaa sen 255:lla (leveys saa lisääntyä 100 mm), joten sen jälkeen se on ok, jos muut vaatimukset täyttyy (raidevälin leventyminen, rengas ei hankaa mihinkään).

 

Sen että kiinnittävätkö huomiota lokareihin tai raidenvälin leventymiseen näkee kun vie katsastettavaksi. Se että niihin ei kiinnitetä huomioita katsastuksessa, ei kuitenkaan tarkoita sitä että ne olisivat tien päällä yhtään sen laillisempia. Eri asia on sitten että puuttuuko siihen kukaan tien päällä jos ei katsastuksessakaan.

Link to comment

Mulla on kans Lätsässä 255-takakumit. Ne kun leviävät ulospäin, ei niitä kannata tuon raidevälin levenemisen takia leimalle tarjotakkaan. (kävin kerran näyttämässä)

Leimalle oon nykyisin heittäny toiset kumit alle. Katastuksen jälkeen taas leviämmät takasi.

Poliisit ei ole vielä kertaakaan pysäytelleet, vaikka olen tuollaa kombolla jo kolme kesää ajellu.

Link to comment

Tuossa minttu kallupissa aika monta ähtäriä.

Perusspeksit Ähtäriin:

* Puskurit veke

* Mintun vihreä tai muu herkku väri

* Kromimangelssit tai korin väriin

* Lokarit ja astinlaudat moldattu koppaan suoraan kitillä saumattomaksi

* Levitetyt kuitulokarit reunalevikkeillä

* Takalasin ritilä

* Saabin penkit

* Viininpunainen plyyssisiusta tai plyyssinen muuten

* Finlandia lasikattoluukku

* Tummat takalasit

 

Jotain tais unohtua, mutta listaa voi jatkaa.

Link to comment
Guest samperi

Voi rähmä! Ei menny leimasta läpi.

Kässäri ei ottanut tarpeeksi kiinni toiselta puolelta. Olisko sen säätöön vinkkejä?

Myös oikea raidetangon sisänivel väljä.

 

Myöskään 255 takarenkaat ei menneet muutoakatsastuksesta läpi. Alkuperäiset renkaat on 5.60-15. Eli renkaan leveys kasvaisi kuulemma 110mm ja se ei käy! Maksimi levitys saisi ilmeisesti olla 102mm!?

 

No onneksi katsuri antoi "korjaamolle ajo aikaa 16-19.5! Sillä ruinauksella että mä haluuuuuuun VW openiin!

 

Olisko vinkkejä kuka vaihtais mulle ton nivelen pääkaupunkiseudulla? Entä mitähän se lysti maksaa?

Link to comment
Tuossa minttu kallupissa aika monta ähtäriä.

Perusspeksit Ähtäriin:

* Puskurit veke

* Mintun vihreä tai muu herkku väri

* Kromimangelssit tai korin väriin

* Lokarit ja astinlaudat moldattu koppaan suoraan kitillä saumattomaksi

* Levitetyt kuitulokarit reunalevikkeillä

* Takalasin ritilä

* Saabin penkit

* Viininpunainen plyyssisiusta tai plyyssinen muuten

* Finlandia lasikattoluukku

* Tummat takalasit

 

Jotain tais unohtua, mutta listaa voi jatkaa.

 

 

 

Itsehän olen siis lähtöisin ähtäriläinen joten itkunaurusekavin tuntein täytyy myöntää et kaikki pitää paikkaansa. Voi Saabin penkki!

Link to comment
Myöskään 255 takarenkaat ei menneet muutoakatsastuksesta läpi. Alkuperäiset renkaat on 5.60-15. Eli renkaan leveys kasvaisi kuulemma 110mm ja se ei käy! Maksimi levitys saisi ilmeisesti olla 102mm!?

-69 alkaen näkyy ohjekirjassa maininta vaihtoehtoisesta rengaskoosta, joka on 155-15. Koitappas tyrkyttää tuota katsastajalle. Alkuperäisellä rengaskoolla ei ole merkitystä, vaan suurimmalla alkuperäisellä vaihtoehdolla, ja kaikkia vaihtoehtoja ei välttämättä ole aina merkitty rekisteriotteeseen.

 

page49.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...