Guest PeKes Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 Sain kuin sainkin puhkukopan valmiiksi! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Puhallinkopan sain kiinni ja laturin sovitettua mutta hihna ei sovi liian iso. uusi hihna oberin pojilta tilaukseen... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Pakosarjan lämpöeristenauhan sain kiinni jonka seurauksena joka paikka kutisee niin maan perusteellisesti :O ja hihnakin asennettu.... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 tuommoiset noista takavanteista sitten tuli hiekkapuhalluksen ja pulverimaalauksen jälkeen... kummit päällä ja tasapainossa... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 tänään sain takavanteet paikalleen ja laturin testauskin suoritettu... eihän se toiminut, diodisilta rikki... keiteleen koneesta uusi tilaukseen! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Jep jep... Osa tilaus saapu kotiin ja osia pikkusen taas laitettu paikoilleen... Diodisilta kun vielä tulee saa laittaa loputkin osat kiinni huomenna kaupasta tiivistepaperi arkki niin saa tehdä tiivisteen imusarjoihin. Minkä paksusta tiivistettä porukka suosittelee?? Quote Link to comment
Guest PeKes Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Kävin hakemassa 0.8mm paksuista tiivistettä ja askartelin niistä sopivat. Imarit ja kaasaritkin löysi paikkansa. Diodisillan sain asennettua mutta eikö perskele soinen hiili menny poikki!!@#%&% huomenna motonettiin ja hakeen uus jännitteensäädin... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 laturi olikin kunnossa! joten saa senkin paikalleen lähiaikoina Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 voihan pirulainen laturin saatuani paikoilleen rupesin vivustoa sovittamaan mutta ei se mennytkään niinkuin elokuvissa! mitähän tuolle tekisi, onko esim. jotain vivuston nosto mahdollisuutta tms.??? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Eihän noi mitkään kolkin imarit sentään ole? Mut ei kait tuohon muuta helppoa ratkaisua ole muutakuin paskumpaa tiivistettä väliin tai sitten leikkautat korokelaipat kaasarin ja vivuston levyn väliin. Quote Link to comment
Guest Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Tai sorvaat tuota vivustoa... Quote Link to comment
Tanhis Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Tai sorvaat tuota vivustoa... Kerro nyt ihmeessä lisää. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Ei auta sorvaus kun viimesessä kuvassa näkuu paljonko tarvii alaspäin tulla n.2-3 cm.. Entä jos kääntäisi tuon kiinnitys kohdan mihin vivusto tulee ylöspäin eikö sen saisi jotenkin käännettyä? Quote Link to comment
-Puide- Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Hoblaa ! Superflo imarit on n. 2 cm matalemmat kuin esim 044 kansien. Mä tein tohon vaan vivustolle koroke palat. Mulla tosin CB Hexa vivuston omat putsarin pohjat... -Puide- Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 dodiin! vivuston sain laitettua kiinni. eli laikkasin kiinnityspalat pois ja käänsin osoittamaan ylöspäin jonka jälkeen hitsasin kiinni/hioin/maalasin... nousi juuri sen 2-3 cm minkä tarttikin! kiitos vastauksista! -ville- Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Juuh eli taas saatu projektia eteenpäin: penkissä käyty keskiviikkona missä ammattimiehen johdosta sai säädöt kohdilleen pienien vastoin käymisien kautta :)! Keinuvivut vaihdettu parempiin mitkä sain sieltä mukaan ja kevensin ohjeiden mukaan... Se olisi siinä mallissa että saisi alkaa punnertaa paikoilleen! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 6, 2012 Share Posted July 6, 2012 Lomat täytyy käyttää hyödyksi ja ahertaa tallilla! Jotain aikaseksikin saa! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 9, 2012 Share Posted July 9, 2012 Desibelitkin väheni huomattavasti! :) kk:lle kiitos nopeesta toimituksesta! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Jotain taas saatu väsättyä. Lasikuitulokarit taakse puskuri jatkettu tällä hetkellä kromissa kuvia siittä myöhemmin. Onko onko kellään kokemusta saako noita vanteita merkattua otteeseen vai pitääkö vaihtaa aina vakiot? Entä koneen saaminen otteeseen onko mahdotonta? Quote Link to comment
Guest PeKes Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 tilasin ac:lta uuden stefan+kaulusrenkaan http://www.aircooled.fi/tuote/353/stefa ... engas-scat mutta ei sopinut liian iso vanhan stefan ulkohalkaisia oli 55mm ja ei ollut kaulusrendasta vaan naputeltu suoran lohkoon. uuden ulkohalkaisia oli 64mm siis kaulus renkaan ja uuden stefan halkaisia oli 58mm. sisä halkaisiat oli samat kummassakin. mikähän on homman nimi? mikähän stefa tuohon sopii? -ville- Quote Link to comment
pko Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Mulla on samannäköset levitetyt vanteet takana/edessä ja lasikuitulokarit.Otteeseen merkattu että takana leveämmät lokasuojat ja renkaiksi merkattu taakse 225/60/15 ja eteen 205/55/15.Kuplan olen 3 kertaa katsastuksessa käyttänyt,eikä kukaan ole konehuoneeseen yrittänyt katsoakaan. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Kiitos tiedosta! Miten se käytännössä muutos katsastetaan ja onko tietoa hinnasta? Tuo koneen merkkaaminenkin otteeseen kiinnostaisi mutta ei taida onnistua? Quote Link to comment
pko Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Oli valmiiksi otteessa kyseiset muutokset,kun ostin kuplan.Varmaan joku täällä osaa vastata/neuvoa kyseisessä asiassa,itselläni ei kokemusta muutoskatsastuksista.Kun itse katsastutin 1 ja toisen kerran,niin mulla oli 195/55/15 renkaat edessä,eikä noteerattu mitenkään.Nyt kun katsastus tehtiin 01.08.12 niin edessä 175/60/15,eikä inssi kysellyt niistä mitään. Quote Link to comment
x-pj Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 PeKes said: Kiitos tiedosta! Miten se käytännössä muutos katsastetaan ja onko tietoa hinnasta? Tuo koneen merkkaaminenkin otteeseen kiinnostaisi mutta ei taida onnistua? "Etsi" -toiminnalla löytyy tältä palstalta paljon tietoa. Tuossa yksi moottorin katsastukseen liittynyt keskustelu: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/10444-1300-motin-vaihto-1600seen-apuja-kaivataan/ Quote Link to comment
Guest PeKes Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Eli ei saa 2276cc lle katsastettua. Nyt otteessa on 1680cc muistaaakseni. Huolto luukut tehty ja 1776cc koneeseen nurkkakaasuttimet tehty.. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Vanhassa stefassa merkintä B1F 002 jos oikein luin. mistähän tuollaista metsästää? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Enemmän asia auttaa se että kerrot mitä stefaa etsit kun stefoissa voi olla mitä tahansa merkintöjä valmistajasta riippuen. Vaikkain kait joku noista numeroistakin tajuaa mitä olet etsimässä. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Päivitetään tätäkin välillä. Suojaksi tuli n 1mm alumiini levy, joka tuli kiinni 6:della m5 pultilla, niittimutterit tuli auton runkoon. Kaasuttimet saa mukavasti "säätökuntoon". Tiiviste on ihan perus uratiiviste. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Takarenkaat ostin uudet koolla 225/70/15 muhkean näköiset ja peräkin nousi hyvin ylöspäin. Vaihdelaatikko vaihtuu 1500:ksi, kun alkoi kierrokset ottamaan korviin. Öljyn laihdutin tulee sijaitsemaan etuakselin edessä ja tulee ihan putkesta linja rungon sisäpuolelle, kun on laatikko Irtonainen helppo tehdä.kuvaa huomenna... Quote Link to comment
MU Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Noilla takarenkailla, 1500:n vakiolootalla sun koneen kierrokset satasen vauhdissa tulee olemaan n. 2700 rpm. Vielä jos käytät tuota pienempää hihnapyörää niin jäähdytyspuhaltimen kierrokset maantieajossa alkaa olemaan jo aika alhaiset. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Tuon 1500 pitäis kuitenki olla pidempi Välityksellinen kuin tuo 1200 mikä siinä kiinni oli, vai olenko väärässä? Ja renkaiden halkaisija kasvoi niin eikös koneen kierrosten pitäisi pienentyä eikä kasvaa? 1200 sessa oli 80 nopeudessa kierroksia n2400 rpm muistaakseni. Korjatkaa jos teoria väärä... Quote Link to comment
MU Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Joo, oikeassa olet, koneen kierrokset putoavat muutoksesi myötä. Mutta tarkoitin kirjoituksellani sitä että ne putoavat jo niin alhaiseksi että moottorin jäähdytys alkaa mahdollisesti kärsiä. Jäähdytyspuhaltimessa pitäisi olla riittävästi kierroksia jotta koneen jäähdytys toimisi. Suuremmalla halkaisialla oleva hihnapyörä korjaisi asiaa. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Hyvä pointti! En huomioinut tuota asiaa, tarvitseekin hommata suurempi hihnapyörä Mitähän mahtaa jäädä kierroksia koneeseen tuolla laatikko/rengas yhdistelmällä 80/100 km/h nopeudessa? Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 Tuolla voi laskeskella. 1500 laatikko 4,125 http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ ... 1058314658 Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Nyt saatu putki runkoon liitettyä vielä muutamat letkuvedot ja jäähdytin nokalle... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Ei mikään paras paikka, mutta kai tuulenvire tonnekkin pääsee... Quote Link to comment
ARTO Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Toivottavasti ei oo keula laskettu tästä yksilöstä kun katsoo jäähdyttimen sijaintia ja jäähdytystehon kannalta olis voinut kääntää toisinkin. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Juu ei ole laskettu, hyvä huomio! Keskityin vain letkujen laittoon... Quote Link to comment
Tanhis Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Tollaisella sijoittamisella ei kai olisi ollut mitään väliä että olisiko se jäähy ollut takana samassa asennossa. Mutta propsit siittä ettet reijitä keulaa jäähdytintä varten. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Jep! Ajatuksena oli ettei hiekkapöly tukkisi tuota jos sen sijoittaa eteen, Takana hiekkapölyä on Ehkä enemmän. En tiedä onko eroa mutta saa öljytilavuutta vähän lisää.en ruvennut kääntämään toisin päin kun joutuu uusia reikiä poraileen ja vanhat jää auki... näillä mennään, ja jos ei jäähdytä Tarpeeksi niin ostaa sitten vaikka tuulettimen lisäksi tuohon. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.