Jump to content

Laikka-avo


Guest marsku

Recommended Posts

Ei oma luomus, mutta oma kumminkin. Pääpiirteittäin hyvässä kunnossa, auto rakennettu vuonna 97-98. Nyt ajellaan kesä ja mietitään talveksi talliin puuhaa. Tarkoitus olis maalauttaa auto kokonaan, sekä alustan osat sekä moottori ja laatikko.

Kunnon poppivehkeet myös, niin ei tartte huudattaa jotta kuulee.

Ja vois samalla kurkata, moottorin ja laatikon kunto.

1600cm3 moottorilla vm -71

 

Tässä muutama kuva:

kupla001-1.jpg

 

kupla003-1.jpg

 

kupla006-1.jpg

 

kupla011.jpg

Link to comment

jos auto ois mun! katsoisin takavaloiksi vm39 fordin / etuvilkut sirompiin ja pyöreämpiin kaarta muokkaisin

korille edullisemman malliseksi. sitten jos auto ois pitempään silmiin pistää tässäkin autossa +(kaikissa)

suomessa tehdyissä laikka- avoissa että katton poisto on se tärkein asja, jos ikkunat on poistettu, siivoisin oven etu ja taka karmin/ b pilarin koria myötäileväksi, tosin se vaatii hitsaus ja maalaustaitoa.

muutenhan tuo on näppärän näköinen avo jolla voi märkää tukkaa käydä tuulettamassa.

hyviä ajokelejä avolla.

Link to comment

Tuubit takaa mäkeen ja joku huomaamattomampi pakari, sidewinder tyylinen.

Pitkä takaluukku, noiden edellisten muutoksien lisäksi. Sit olis suht silmäänistuva laikka.

Tuo on jo yllättävän onnistunut muutos päälinjoiltaan, lukuunottamatta kaarta. Liian massiivinen

ja kulmikas.

Link to comment

Eikun lisää mielipiteitä kun menee näköjään huutelemiseksi :) Oikein mukava kesäkulkine jo tuollaisenaan, mutta aika pienellä muuttuisi jo merkittävästi (parempaan tai huonompaan, oman maun mukaan, tarkoituksellahan se on tuollaiseksikin muokattu)

 

Ilta 1:

- taakse isommat nakit (esim. 205/65)

- jarrurummut mustiksi

- Ajovalojen luomet "yhistyslipat" lampuista veke

 

Ilta 2:

- keula tonttiin

 

Ilta 3:

- etuvilkut takaisin loksujen päälle

- takavilkut "hautakivi" (tombstone) -mallisiksi

 

Joka ilta paitsi jos sataa paljon:

- Kovaa ajoo

 

Sit talvisuunnitelmat erikseen (kaari, korityöt, maalaus, matolliset astinlaudat jne). Vakiolaatikoissa harvemmin on niin kummasti ongelmaa ettäkö siitä kannattaisi muuten huolehtia kun uudet öljyt ja vaihteensiirron puslat laittaa - sit kun rupeaa rohisemaan tai potkimaan vaihteita niin sitten huolto on toki paikallaan.

 

Puavo

Link to comment
  • 1 month later...

Porsi tänään kytkin täysin. tempaistiin sitten velipojan ja hänen vaimokkeen kanssa moottori irti. Huomena uutta osaa hakemaan ja kasaamaan.

Täytyy käydä nappaamassa kuva kytkyttimestä, niin näette missä kunnossa se oli.

Oireita oli mm. Ujellus kytkin pohjassa, ravistus, vaihteiden vaikea vaihtaminen ja lopuksi ei pitänyt yhtään. Ihan sama oliko kytkin pohjassa vai nou, auto ei pysynyt paikallaan.

Link to comment
Guest oskuk
Kasarihenkinen volkkari kuten 90% täällä olevista autoista :D

 

Niinpä. Ja siksi kulttuurillisesti arvokas tuollaisenaan. Ei aina kannata olla niin negatiivisen kautta, Toto soimaan mankasta ja paanalle ;-)

Link to comment

Nyt on uusi kytkin paikallaan ja on kuin ihan eriä autoa ajaisi. Ylimääräiset äänet katosi ja vaihteet menee nätisti päälle.

Huomena hakemaan leima ja taas saa naatiskella.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...