Tanhis Posted May 21, 2012 Posted May 21, 2012 Eli olen ajatellut että tarttisi jotenkin saada tarkkailtua öljynlämpöjä. Mutta en ole oikein keksinyt että mihin anturin järkevästi tunkisi ja millaisen anturin tarvitsisin. Eli ehdotuksia mihin sen saisi järkevästi laitettua ja mistä ja millaisen anturin tarvitsen ja millainen mittari käy millekkin anturille. Quote
Perttipee Posted May 21, 2012 Posted May 21, 2012 http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... group=---- tuossa kai ainakin paikka optimaalinen, laatu kohdallaan, eikä tarvi kairata mihinkään reikää ja jengoja, luultavasti pelaa kylläkin vain VDO:n kanssa, mutta tuntuis olevan luottovehkeitä...tämä on hankintalistalla itselläni vielä jossakin vaiheessa... Quote
Tanhis Posted May 21, 2012 Author Posted May 21, 2012 Juu no toihan on vaan periaatteessa mutteri oikealla jengalla hitsattuna vakiokanteen kiinni. Mutta kun kerran oma auto on kohtuu matala niin jotenkin vain näen mielessäni sellasen tilanteen että toi on jossain hidastetöyssyn reunassa paskana ja sit öljyt asfaltilla. Pitäisköhän soittaa Valtoselle että onko sillä niitä matalaprofiili kansia vielä tallella mutta en haluasi ruveta riskeeraamaan pinnapulttien vaihdolla jos joku korkkaa kampikammiosta irti. Quote
metake Posted May 21, 2012 Posted May 21, 2012 Öljynpaineanturi irti ja tilalle t-haara, siihen sitten öp-anturi + öljynlämpöanturi, niin ei tarvii ruveta sen enempää kikkailemaan. Quote
Tanhis Posted May 21, 2012 Author Posted May 21, 2012 Öljynpaineanturi irti ja tilalle t-haara, siihen sitten öp-anturi + öljynlämpöanturi, niin ei tarvii ruveta sen enempää kikkailemaan. Sit pirun hyvä kysymys että mahtuuko tällänen paketti vakio ilmanputsarin alle. No pitää varmaan vaan mennä ja koettaa. Ja sit viel parempi kysymys, täytyykö olla 12V virtaa mittarille. Quote
Tanhis Posted May 21, 2012 Author Posted May 21, 2012 12V on jännitettä ei virtaa :) Ja löpö on löpöä eikä diisseliä. Quote
Perttipee Posted May 21, 2012 Posted May 21, 2012 no toi on kyllä toinen vaihtoehto, oikeemman lukeman sais vaan pohjasta...ja voishan siihen kikkailla jonkin suojan ympärille pohjaankin....sellaasen hyppyrin :) ja eikähän toi anturi tosiasiassa kauheen paljon korkeempi proppua ole, toki ne sisuskalut kun sieltä tulee kartanolle, niin öljyt kai tulee perässä... Quote
-AP- Posted May 21, 2012 Posted May 21, 2012 Mahtaako se öljyn lämpötila siellä siivilän allakaan olla ihan 'oikea'? Öljyntäyttöputken alapäähän saa hitsattua mutterin anturia varten, ainakin Autometerin anturi on melko pienikokoinen. Quote
Perttipee Posted May 21, 2012 Posted May 21, 2012 mahtaa molemmat noista olla lähimpänä oikeaa lämpötilaa versus ö-paineanturin haaroitukseen verrattuna.... Quote
metake Posted May 21, 2012 Posted May 21, 2012 Milläslailla se öljynkierrosta, eli paineanturin haarasta mitattu öljynlämpötila on väärä? Quote
DWL_Puavo Posted May 21, 2012 Posted May 21, 2012 Laakereille menevän öljyn lämpötila lienee se tärkein, mutta jos moottorissa on fullflow ja erityisesti siihen liitetty lisäjäähdytys, niin mukava olisi myös tietää miten lämpimänä öljy on käynyt ennen ekaa jäähdytyskierrosta ja sieltä paluuta painelinjaan. Esim. meillä urtsipadassa mitataan 3-tyypin täyttöputken peitelevystä, kun se sieltä lähtee sitten kiertoon eka suodattimelle ja sit termarin kautta erilliselle syylärille, niin tiedetään että se joka tapauksessa viileämpänä menee sitten laakereille kun öljypohjasta lähtee. Tästä syystä esim. mitattu 110c 20W50 kendalleilla ei oo vielä pelottanut, ja ens kesä vedetäänkin sit synteetisillä (+ varmaankin zddp lisäaineella). Quote
Perttipee Posted May 21, 2012 Posted May 21, 2012 ajattelin vain, että muuttaakohan kanavan kovempi virtaus lämpötilaa? Saatan olla väärässäkin...luultavasti olenkin Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.