Jump to content

Mihin type3 koneessa öljylämpöanturi


Recommended Posts

Posted

Eli olen ajatellut että tarttisi jotenkin saada tarkkailtua öljynlämpöjä. Mutta en ole oikein keksinyt että mihin anturin järkevästi tunkisi ja millaisen anturin tarvitsisin.

 

Eli ehdotuksia mihin sen saisi järkevästi laitettua ja mistä ja millaisen anturin tarvitsen ja millainen mittari käy millekkin anturille.

Posted

Juu no toihan on vaan periaatteessa mutteri oikealla jengalla hitsattuna vakiokanteen kiinni. Mutta kun kerran oma auto on kohtuu matala niin jotenkin vain näen mielessäni sellasen tilanteen että toi on jossain hidastetöyssyn reunassa paskana ja sit öljyt asfaltilla. Pitäisköhän soittaa Valtoselle että onko sillä niitä matalaprofiili kansia vielä tallella mutta en haluasi ruveta riskeeraamaan pinnapulttien vaihdolla jos joku korkkaa kampikammiosta irti.

Posted

Öljynpaineanturi irti ja tilalle t-haara, siihen sitten öp-anturi + öljynlämpöanturi, niin ei tarvii ruveta sen enempää kikkailemaan.

Posted
Öljynpaineanturi irti ja tilalle t-haara, siihen sitten öp-anturi + öljynlämpöanturi, niin ei tarvii ruveta sen enempää kikkailemaan.

 

Sit pirun hyvä kysymys että mahtuuko tällänen paketti vakio ilmanputsarin alle. No pitää varmaan vaan mennä ja koettaa.

 

Ja sit viel parempi kysymys, täytyykö olla 12V virtaa mittarille.

Posted

no toi on kyllä toinen vaihtoehto, oikeemman lukeman sais vaan pohjasta...ja voishan siihen kikkailla jonkin suojan ympärille pohjaankin....sellaasen hyppyrin :)

ja eikähän toi anturi tosiasiassa kauheen paljon korkeempi proppua ole, toki ne sisuskalut kun sieltä tulee kartanolle, niin öljyt kai tulee perässä...

Posted

Mahtaako se öljyn lämpötila siellä siivilän allakaan olla ihan 'oikea'? Öljyntäyttöputken alapäähän saa hitsattua mutterin anturia varten, ainakin Autometerin anturi on melko pienikokoinen.

Posted

Laakereille menevän öljyn lämpötila lienee se tärkein, mutta jos moottorissa on fullflow ja erityisesti siihen liitetty lisäjäähdytys, niin mukava olisi myös tietää miten lämpimänä öljy on käynyt ennen ekaa jäähdytyskierrosta ja sieltä paluuta painelinjaan.

 

Esim. meillä urtsipadassa mitataan 3-tyypin täyttöputken peitelevystä, kun se sieltä lähtee sitten kiertoon eka suodattimelle ja sit termarin kautta erilliselle syylärille, niin tiedetään että se joka tapauksessa viileämpänä menee sitten laakereille kun öljypohjasta lähtee. Tästä syystä esim. mitattu 110c 20W50 kendalleilla ei oo vielä pelottanut, ja ens kesä vedetäänkin sit synteetisillä (+ varmaankin zddp lisäaineella).

Posted

ajattelin vain, että muuttaakohan kanavan kovempi virtaus lämpötilaa? Saatan olla väärässäkin...luultavasti olenkin

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...