Guest teemu Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Elikkäs, muutama vuos takaperin tuli ostettua kupla vuosimallia-69. Koneena toimi 1300 kikkare. Aikaa ja rahaa on menny liiaksi asti, mutta hissunkissun rupee valmista olemaan. just omalle pihalle päästy Tällä hetkellä tämmönen. Pilattu peltikattomaalilla ja madalluksella Koneen virkaa tulee toimittamaan vakkari 1600. Etupäässä on Icasan kavennettu säätöakseli ja takaa pudotettu kaks napsua. Lisäilen juttua, kun tulee taas mieleen. Kuvia tulossa lisää piakkoin Edittiä: Onko kenellekkään palstalaiselle tuttu? Ois mukava tietää historiaa yms. Quote Link to comment
KalleJ Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Kyllähän tuollaisesta pystylampustakin hienon tekemällä saa. Melkoinen etukeno tällä hetkellä tuolla rengastuksella, mutta taitaa laskeutua mukavalle korkeudelle moottorin asennuksen myötä (näyttäisi olevan vielä ilman moottoria?). Quote Link to comment
Guest teemu Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Juu, kone puuttuu persiistä. Eturenkaina on muutes 115/70/15 vararenkaat. Väliaikais ratkaisu, mutta ompahan ainaski kapeet. Sisusta saatu nippuun. Siitä tulee kuvia tänään. Jarrut tuli eilen ilmattua ja säädettyä. Quote Link to comment
cyrus Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 Komee. Lie samaan törmäsin google mapsissa :) http://maps.google.fi/maps?q=Laippatie+7,+00880+Helsinki&hl=fi&ll=60.209996,25.051736&spn=0.004366,0.013937&sll=60.210138,25.051604&layer=c&cbp=13,67.59,,0,19.54&cbll=60.209965,25.051907&hnear=Laippatie+7,+00880+Helsinki&t=m&z=17&panoid=GuJqsgUYeGjnawnQBljq8Q Quote Link to comment
Barney Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 ihan hyvännäköinen oli jo ennen "tuunausta", mut jokainen tyylillään Quote Link to comment
Guest teemu Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 Eipä tuo niin hyvässä kunnossa ollut, että ois pitäny rupee säälimään. Pystylampusta kuitenkin kyse, ni voi huoletta antaa tälläsen räkänokan tuunata. Quote Link to comment
jori Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 Jotenkin tykkään tosta "matta" sinisestä... kait puskurit tulee paikoilleen vielä? Ostitko muuten Lahdesta kuplan? Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Puskurit jää toistaseks pois, ku en eteen sillon jaksanu hitsata niitä puskurin paikkoja takas kiinni. JOtenkin nuo uudemmat puskurit näyttää muuteski vähän hölmöiltä. Lahdesta juu tuli pari kesää takaperin haettua. KOneesta sen verta, että piti olla 1300 mutta hän oliki 1200. Ois vissiin lohkon numeroita pitäny katella. Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 9, 2012 Share Posted June 9, 2012 Jepulispepulis. Koneen sain tuos nostettua kyytiin. Ensikertalaisella aikaa meni pieneen turailuun, mutta sinnehän se sujahti. Huomiseksi toivotaan hippasen parempaa ilmaa, että saataisi tuo kone käyntiikin. Koneesta iso kiitos Heikki Naapurille. Parit kuvatkin tuli napsittua Aika vähän tuo takapää tipahti, vaikka 2 napsua luulin ottavani. Oisko menny vaan 1 napsu? Edestä Sekasorto sisustasta yks kuva Mitenkäs nuo laturin piuhat nyt menee, kun tasavirta vaihtui vaihtovirtaan? Lähinnä noi vanhan säätimen piuhat? Quote Link to comment
jaraku Posted June 9, 2012 Share Posted June 9, 2012 mites tuon perseen tiputit ? otitko pelkästää ulkoa. näyttäis että oot ottannu ulkoa vaan yhden napsun. t j- Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 9, 2012 Share Posted June 9, 2012 Jep. Ulkoa noita tiputtelin. Josko sitä ois laskuvirhe tullu ja tosiaan menny vaan yhen boorin. Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 10, 2012 Share Posted June 10, 2012 Tänään otettiin ekat savut padasta. kytkimessä jotain häikkää. Mites nuo kytkin hommat menee, vanha kytkin oli F lohkosta ja sen heitin nyt AS lohkoon. Ei näköjään toimi taikka sitten on joku asennusvirhe. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Volkkarin kytkimen ei kuulukkaan toimia kerrasta vaan vaatii vähintään 2-3 kertaa koneen pois ottamisen. Näin ainakin mulla ollu lähiaikoina.. ;) Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Volkkarin kytkimen ei kuulukkaan toimia kerrasta vaan vaatii vähintään 2-3 kertaa koneen pois ottamisen. Näin ainakin mulla ollu lähiaikoina.. ;) Näinhän se taitaa olla :D Painelaakeri siellä ääntä piti. Josko ois jotenki päässy irtoomaan taikka jotain.... Nooh, tutkitaan ja hutkitaan. Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Vika selkis, elikkä painelaakerihan siellä oli irronnu toiselta puolelta. Vanha klipsi oli menny poikki. Uus lakru ja vahvemmat klipsut laitoin eilen kiinni. Tänä aamuna punnersin koneen takas. Neljän aikaa kello soi, kahvit naamariin, kone kiinni, pikasuihku ja töihin :D Iltasella koitetaan lyyä kone tulille. Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 Tämähän rupee pikkuhiljaa toimimaan. Enää ois jarrujen, venojen, kytkimen ja simpukan säätöö. Kytkin tuntuu vähän takertelevan. Onko vaijerissa vaiko jossain muussaa feelua? Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Nyt tarveis hippasen jeesiä. Jarruvaloa en saa toimimaan. Sylinterissä on kaksi anturia, meneekö johdot kumpaakin? Muistaakseni oli johdot kiinni vaan toisessa. Sitten ois vielä pissapojan onkelma. Ei pissaa ollenkaa tuulilasille. Tähän jotain vinkkejä? Ens kuun alusta ois tarkotus mennä lakki kourassa kyselee leimaa. Hyviä juhannuksia palstalaisille! Quote Link to comment
Guest Fear Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Itselläni on jarrusylinterin toinen anturi kytketty toisen rinnalle ja hyvin pelittää, en sit ihan varma ole mikä tarkoitus on olla kaksi kappaletta... Quote Link to comment
KalleJ Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Noh, mikäs on muutenkaan kaksipiirijarrujen tarkoitus? Toisesta piiristä katoaa paine -> toimii jarrut ja toisen anturin kautta jarruvalot siinä piirissä missä muutosta ei ole tapahtunut. Eli jarruvalot toimivat "normaalisti" myös yhdellä anturiasennuksella, paitsi juuri tuossa vikatilanteessa. Vika taitaa olla jossain muualla jos anturi kunnossa+jarrut toimii. Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Eipä muuta, ku parit fotot Quote Link to comment
ARTO Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Muuten täydellinen, mutta tällä ulkonäöllä huutaa 400 heppaista turbopannua taakse:D Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Muuten täydellinen, mutta tällä ulkonäöllä huutaa 400 heppaista turbopannua taakse:D :D Tää kesä mennää tällee. Matalemmaks mennää jossai vaihees. Eturenkaat vaihtu vähän viisaampii, kun sattu duunin romukatoksesta löytymään sarja 145/65 kumeja. Quote Link to comment
jori Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Ja pientä levitystä takavanteisiin? Kivalta näyttää, kivemmalle sitte ku lyöt kunnolla katuun kiinni... Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Alunperin oli tarkotus levittää nuo, mutta aattelin nekin pennoset säästää kunnon vanteisiin. Fuchsit ois aika kovat. Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Dodiin. Ens tiistaille varailtu leima-aikaa. Keula ei nouse tarpeeks 145/65 kumeilla, mutta kokeillaa kuiteski. Jarruvalot saatu toimimaan. Oli anturit ihan möhnäset. Takavalot vaihtus vanhemman mallisiin. Helkkaristi paremman näköset ainaski allekirjoittaneen mielestä. Hieno tuolla on ajella parin vuoden tauon jälkeen, vaikka ei ihan täydellisesti toimikkaan. Eipä muuta tällä erää. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Hieno pirssi! Komppaan Artoa ;D Quote Link to comment
jaraku Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 komppaan tipiä! t barssit, tai omat puskimet paikalleen niin ei näyttäis nuo puskurin reijjät niin ontoilta! mutta on makuja niinpaljon kun rakentajiakin. Quote Link to comment
Guest teemu Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Jäi hitsaamatta etupuskimen kannakkeet talvella, niin siksi ilman puskureita. Muutenkin pystärin puskimet on vähän hölmön näköset. Vissiinkin stanuissa ois vähän paremman näköset puskurit? T-barsseja voisi kokeilla. Mitenkäs kun pirunmoinen rallatus kuuluu koneesta. Venttiilit säädin mielestäni kohilleen. Voiko väljä laturi pitää ääntä? Laturin pyörästä kun kiskoo, niin on klappia. Quote Link to comment
jaraku Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 mulla-ainakin piti ääntä ja kovaakin sellaista, mulla ei ollut pituus suunnassa väljää. vaihdoin tänään ja loppu. pistä auto tulille ja luukku auki, korva laturiin kii! kyllä kuulet jos laturi rallattaa. Quote Link to comment
jori Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 mulla-ainakin piti ääntä ja kovaakin sellaista, mulla ei ollut pituus suunnassa väljää. vaihdoin tänään ja loppu.pistä auto tulille ja luukku auki, korva laturiin kii! kyllä kuulet jos laturi rallattaa. Toivottavasti teemulla ei ole pitkiä hiuksia....:D joo turha oli... Quote Link to comment
Guest teemu Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Tämäkin sai viime viikolla vihdoin ja viimein leiman paperiin. Oli konttorilla setä niin kiltti, että päästi kesken katsastuksen kotiin ilmaamaan jarruja ja vaihtamaan palaneen parkin. Kympin arvosta toimintaa oli vaikka kiirusta konttorilla riitti. Sivupeili ois vaihtolistalla seuraavaksi. Vanhemman mallin peili käyny mielessä, niin mitäs kaikkea siihen pitää haalia? Vaiko meneekö se ylipäätänsä tuohon olleskaan? Muitakin peilejä voi ehdotella, jos mieleen tulee. Matalemmaksikin ois tarkotus vielä mennä, sekä vanteet vaihtaa. Sprintit taikka fuchsit miellyttäs omaa silmää. Perään vielä yksi muodikas kännykuva Quote Link to comment
Guest teemu Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Onkelmia onkelmia. Ei oikeen tahdo pysyä käynnissä tyhjäkäynillä. Solenoidin kokeilin ja se naksahtaa. Varmaankin kaasarin putsausta kannattais koklaa. Vika alkoi eilen ihan yhtäkkiä. Quote Link to comment
NO H2O Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Pystäriin sopivat vanteet... Tai sitten ne myyntipalstalla olevat Gas Burnerit... Quote Link to comment
Guest VII83 Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Mulla ainakin auttoi kaasarin putsaus heti. Oli aika tukos,vaihdoin kaikki tiivisteet samal. (solex 34 pict-3) Quote Link to comment
Guest Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Nämä "baby Fuchs" (kopiot) tulevat myyntiin pian. Quote Link to comment
Jermu Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Tämä tuli bongattua lohjan keskustassa eilen sunnuntaina päivällä :) Quote Link to comment
Guest teemu Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Nostellaas tätäkin kevään kunniaks. Tänää painettiin sormet ja varpaat jäässä töihin ja takas 150 kilsaa. Talvella oli tarkotus tehrä kaikenmoista, mutta ei niin ei. Josko kesän mittaan saisi tehtyä. Eteen olisi mukava saada levyjarrut (saa tarjota jos on ylimääräsenä). Hippasen alemmaksi mennään vielä, kunhan saa säädettävät latat taakse. Sitten vinkkejä kaivattaisiin. Takapäästä kuuluu rahinaa, kun höllää kaasun. Kytkin pohjassa ja vapaalla ääntä ei kuulu. Laatikossa jotain feelua? Kytkimen ja painelaakerin vaihdoin viime kesänä. PÄivitellään taas, kun jotain tapahtuu. Quote Link to comment
Guest teemu Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Tuollanen -65 tuli haettua. Vähän kemppiä joutuu polttamaan, mutta ei pitäisi olla mikään mahdoton meikäläisellekkään. Ruvetaan tätä hieromaan ja laitetaan kuusysi myyntiin Quote Link to comment
Guest teemu Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Lämpökotelot kun ovat vaihtokunnossa, niin minkä valmistajan koteloita suosittelisitte? Varmaankin jotain eroja laaduissa on. Kori pitäisi nostaa poies, niin miten tuet kannattaa hitsaa ettei ihan menisi muodottomaksi? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.