Jump to content

Teemun kuusysi ja kuusfemma kuplat


Guest teemu

Recommended Posts

Guest teemu
Posted

Elikkäs, muutama vuos takaperin tuli ostettua kupla vuosimallia-69. Koneena toimi 1300 kikkare.

Aikaa ja rahaa on menny liiaksi asti, mutta hissunkissun rupee valmista olemaan.

 

just omalle pihalle päästy

CIMG1483.jpg

 

Tällä hetkellä tämmönen. Pilattu peltikattomaalilla ja madalluksella

_medium.jpg

_medium.jpg

_medium.jpg

 

Koneen virkaa tulee toimittamaan vakkari 1600.

Etupäässä on Icasan kavennettu säätöakseli ja takaa pudotettu kaks napsua.

 

Lisäilen juttua, kun tulee taas mieleen. Kuvia tulossa lisää piakkoin

 

Edittiä: Onko kenellekkään palstalaiselle tuttu? Ois mukava tietää historiaa yms.

Posted

Kyllähän tuollaisesta pystylampustakin hienon tekemällä saa. Melkoinen etukeno tällä hetkellä tuolla rengastuksella, mutta taitaa laskeutua mukavalle korkeudelle moottorin asennuksen myötä (näyttäisi olevan vielä ilman moottoria?).

Guest teemu
Posted

Juu, kone puuttuu persiistä. Eturenkaina on muutes 115/70/15 vararenkaat. Väliaikais ratkaisu, mutta ompahan ainaski kapeet.

 

Sisusta saatu nippuun. Siitä tulee kuvia tänään. Jarrut tuli eilen ilmattua ja säädettyä.

Guest teemu
Posted

Eipä tuo niin hyvässä kunnossa ollut, että ois pitäny rupee säälimään. Pystylampusta kuitenkin kyse, ni voi huoletta antaa tälläsen räkänokan tuunata.

Posted

Jotenkin tykkään tosta "matta" sinisestä... kait puskurit tulee paikoilleen vielä? Ostitko muuten Lahdesta kuplan?

Guest teemu
Posted

Puskurit jää toistaseks pois, ku en eteen sillon jaksanu hitsata niitä puskurin paikkoja takas kiinni.

JOtenkin nuo uudemmat puskurit näyttää muuteski vähän hölmöiltä. Lahdesta juu tuli pari kesää takaperin haettua.

 

KOneesta sen verta, että piti olla 1300 mutta hän oliki 1200. Ois vissiin lohkon numeroita pitäny katella.

  • 2 weeks later...
Guest teemu
Posted

Jepulispepulis. Koneen sain tuos nostettua kyytiin. Ensikertalaisella aikaa meni pieneen turailuun, mutta sinnehän se sujahti.

Huomiseksi toivotaan hippasen parempaa ilmaa, että saataisi tuo kone käyntiikin. Koneesta iso kiitos Heikki Naapurille. Parit kuvatkin tuli napsittua

_medium.jpg

 

Aika vähän tuo takapää tipahti, vaikka 2 napsua luulin ottavani. Oisko menny vaan 1 napsu?

_medium.jpg

 

Edestä

_medium.jpg

 

Sekasorto sisustasta yks kuva

_medium.jpg

 

Mitenkäs nuo laturin piuhat nyt menee, kun tasavirta vaihtui vaihtovirtaan?

Lähinnä noi vanhan säätimen piuhat?

Posted

mites tuon perseen tiputit ? otitko pelkästää ulkoa. näyttäis että oot ottannu ulkoa vaan yhden napsun.

 

t j-

Guest teemu
Posted

Jep. Ulkoa noita tiputtelin. Josko sitä ois laskuvirhe tullu ja tosiaan menny vaan yhen boorin.

Guest teemu
Posted

Tänään otettiin ekat savut padasta. kytkimessä jotain häikkää. Mites nuo kytkin hommat menee, vanha kytkin oli F lohkosta ja sen heitin nyt AS lohkoon.

Ei näköjään toimi taikka sitten on joku asennusvirhe.

Guest Jussinbussi
Posted

Volkkarin kytkimen ei kuulukkaan toimia kerrasta vaan vaatii vähintään 2-3 kertaa koneen pois ottamisen. Näin ainakin mulla ollu lähiaikoina.. ;)

Guest teemu
Posted
Volkkarin kytkimen ei kuulukkaan toimia kerrasta vaan vaatii vähintään 2-3 kertaa koneen pois ottamisen. Näin ainakin mulla ollu lähiaikoina.. ;)

 

 

Näinhän se taitaa olla :D Painelaakeri siellä ääntä piti. Josko ois jotenki päässy irtoomaan taikka jotain....

Nooh, tutkitaan ja hutkitaan.

Guest teemu
Posted

Vika selkis, elikkä painelaakerihan siellä oli irronnu toiselta puolelta. Vanha klipsi oli menny poikki.

Uus lakru ja vahvemmat klipsut laitoin eilen kiinni. Tänä aamuna punnersin koneen takas.

Neljän aikaa kello soi, kahvit naamariin, kone kiinni, pikasuihku ja töihin :D Iltasella koitetaan lyyä kone tulille.

Guest teemu
Posted

Tämähän rupee pikkuhiljaa toimimaan. Enää ois jarrujen, venojen, kytkimen ja simpukan säätöö. Kytkin tuntuu vähän takertelevan. Onko vaijerissa vaiko jossain muussaa feelua?

Guest teemu
Posted

Nyt tarveis hippasen jeesiä. Jarruvaloa en saa toimimaan. Sylinterissä on kaksi anturia, meneekö johdot kumpaakin?

Muistaakseni oli johdot kiinni vaan toisessa. Sitten ois vielä pissapojan onkelma. Ei pissaa ollenkaa tuulilasille. Tähän jotain vinkkejä?

Ens kuun alusta ois tarkotus mennä lakki kourassa kyselee leimaa.

 

Hyviä juhannuksia palstalaisille!

Posted

Itselläni on jarrusylinterin toinen anturi kytketty toisen rinnalle ja hyvin pelittää, en sit ihan varma ole mikä tarkoitus on olla kaksi kappaletta...

Posted

Noh, mikäs on muutenkaan kaksipiirijarrujen tarkoitus? Toisesta piiristä katoaa paine -> toimii jarrut ja toisen anturin kautta jarruvalot siinä piirissä missä muutosta ei ole tapahtunut. Eli jarruvalot toimivat "normaalisti" myös yhdellä anturiasennuksella, paitsi juuri tuossa vikatilanteessa. Vika taitaa olla jossain muualla jos anturi kunnossa+jarrut toimii.

Guest teemu
Posted
Muuten täydellinen, mutta tällä ulkonäöllä huutaa 400 heppaista turbopannua taakse:D

 

:D

 

Tää kesä mennää tällee. Matalemmaks mennää jossai vaihees.

Eturenkaat vaihtu vähän viisaampii, kun sattu duunin romukatoksesta löytymään sarja 145/65 kumeja.

Guest teemu
Posted

Alunperin oli tarkotus levittää nuo, mutta aattelin nekin pennoset säästää kunnon vanteisiin.

Fuchsit ois aika kovat.

Guest teemu
Posted

Dodiin. Ens tiistaille varailtu leima-aikaa. Keula ei nouse tarpeeks 145/65 kumeilla, mutta kokeillaa kuiteski. Jarruvalot saatu toimimaan. Oli anturit ihan möhnäset.

Takavalot vaihtus vanhemman mallisiin. Helkkaristi paremman näköset ainaski allekirjoittaneen mielestä.

Hieno tuolla on ajella parin vuoden tauon jälkeen, vaikka ei ihan täydellisesti toimikkaan.

Eipä muuta tällä erää.

Posted

komppaan tipiä! t barssit, tai omat puskimet paikalleen niin ei näyttäis nuo puskurin reijjät niin ontoilta! mutta on makuja niinpaljon kun rakentajiakin.

Guest teemu
Posted

Jäi hitsaamatta etupuskimen kannakkeet talvella, niin siksi ilman puskureita. Muutenkin pystärin puskimet on vähän hölmön näköset.

Vissiinkin stanuissa ois vähän paremman näköset puskurit? T-barsseja voisi kokeilla.

Mitenkäs kun pirunmoinen rallatus kuuluu koneesta. Venttiilit säädin mielestäni kohilleen. Voiko väljä laturi pitää ääntä?

Laturin pyörästä kun kiskoo, niin on klappia.

Posted

mulla-ainakin piti ääntä ja kovaakin sellaista, mulla ei ollut pituus suunnassa väljää. vaihdoin tänään ja loppu.

pistä auto tulille ja luukku auki, korva laturiin kii! kyllä kuulet jos laturi rallattaa.

Posted
mulla-ainakin piti ääntä ja kovaakin sellaista, mulla ei ollut pituus suunnassa väljää. vaihdoin tänään ja loppu.

pistä auto tulille ja luukku auki, korva laturiin kii! kyllä kuulet jos laturi rallattaa.

 

Toivottavasti teemulla ei ole pitkiä hiuksia....:D joo turha oli...

  • 2 weeks later...
Guest teemu
Posted

Tämäkin sai viime viikolla vihdoin ja viimein leiman paperiin.

Oli konttorilla setä niin kiltti, että päästi kesken katsastuksen kotiin ilmaamaan jarruja ja vaihtamaan palaneen parkin.

Kympin arvosta toimintaa oli vaikka kiirusta konttorilla riitti.

 

Sivupeili ois vaihtolistalla seuraavaksi. Vanhemman mallin peili käyny mielessä, niin mitäs kaikkea siihen pitää haalia?

Vaiko meneekö se ylipäätänsä tuohon olleskaan? Muitakin peilejä voi ehdotella, jos mieleen tulee.

Matalemmaksikin ois tarkotus vielä mennä, sekä vanteet vaihtaa. Sprintit taikka fuchsit miellyttäs omaa silmää.

Perään vielä yksi muodikas kännykuva

_small.jpg

Guest teemu
Posted

Onkelmia onkelmia. Ei oikeen tahdo pysyä käynnissä tyhjäkäynillä.

Solenoidin kokeilin ja se naksahtaa. Varmaankin kaasarin putsausta kannattais koklaa.

Vika alkoi eilen ihan yhtäkkiä.

Guest VII83
Posted

Mulla ainakin auttoi kaasarin putsaus heti.

Oli aika tukos,vaihdoin kaikki tiivisteet samal. (solex 34 pict-3)

  • 9 months later...
Guest teemu
Posted

Nostellaas tätäkin kevään kunniaks. Tänää painettiin sormet ja varpaat jäässä töihin ja takas 150 kilsaa.

 

 

_medium.jpg

 

Talvella oli tarkotus tehrä kaikenmoista, mutta ei niin ei.

Josko kesän mittaan saisi tehtyä. Eteen olisi mukava saada levyjarrut (saa tarjota jos on ylimääräsenä).

Hippasen alemmaksi mennään vielä, kunhan saa säädettävät latat taakse.

 

Sitten vinkkejä kaivattaisiin. Takapäästä kuuluu rahinaa, kun höllää kaasun. Kytkin pohjassa ja vapaalla ääntä ei kuulu.

Laatikossa jotain feelua? Kytkimen ja painelaakerin vaihdoin viime kesänä.

 

PÄivitellään taas, kun jotain tapahtuu.

  • 1 month later...
Guest teemu
Posted

Tuollanen -65 tuli haettua. Vähän kemppiä joutuu polttamaan, mutta ei pitäisi olla mikään mahdoton

meikäläisellekkään. Ruvetaan tätä hieromaan ja laitetaan kuusysi myyntiin

_medium.jpg

_medium.jpg

_medium.jpg

Guest teemu
Posted

Lämpökotelot kun ovat vaihtokunnossa, niin minkä valmistajan koteloita suosittelisitte?

Varmaankin jotain eroja laaduissa on.

Kori pitäisi nostaa poies, niin miten tuet kannattaa hitsaa ettei ihan menisi muodottomaksi?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...