Dnepr-pilot Posted May 23, 2012 Posted May 23, 2012 Ropleema seuraava. 1300 kone istutettu pyörän runkoon. Kaikki ylimääräiset pellit ja rensselit purettu pois. Takasylinterit käy kuumana siis sylinterit no 1 & 3. Kakkos ja nelossylinterit saavat kyllä tarpeksi jäähdytystä ilmavirtauksesta. Paljonkos te kokeneemmat ootte hoonanneet "takasylinterit" väljemmäksi 2/100 tai 3/100mm tai enemmän? Entäs takasylinterien männänrenkaitten päittäisvälys? Paljonkos sitä on kasvatettu? Jos ootte käyttäneet isompaa konetta (siis kuplan konetta) mitkä olivat teidän mitat niissä? Kone käy melkein tyhjäkäyntiä maantiellä johtuen "pitkästä" askista ja ratastuksen myötä...orkkis nokka. Ehkä siinä osasyy kuumenemiselle. Quote
JM Posted May 23, 2012 Posted May 23, 2012 Hoonaamisesta ei kokemusta. Voisko siihen tehdä jotain ilman ohjaimia niille taka sylintereille? Quote
Tanhis Posted May 23, 2012 Posted May 23, 2012 En ole mikään konevelho tai sellaista mutta voisiko mahdollisesti ajatella jotain eri sytkähetken roplaamista takimmaisille pytyille. Tai tekisikö tää vain sen että kone rupeis käymään epätasaisesti. Quote
vwagen Posted May 24, 2012 Posted May 24, 2012 Tätä kannattaisi varmaan kysyä lentokonemiehiltä,esim.Aerotecno. Quote
Per Jernström Posted May 25, 2012 Posted May 25, 2012 Ne lentokoneet jotka olen nähnyt kuplan koneella niin luultavasti saavat aika tasaisen jäähdytyksen. Niissä on ollut mahdollisimman tiivis alumiinitaso (vaakataso) koneen ympärillä. Ilma tulee sisään yläpuolelle ja ainoat reijät ovat sylinterien / kansien kohdalla. Hifistin ratkaisu tuohon olisi laittaa mäntien alle öljyruiskut, ainakin takapytyille. Kansiin voisi myös johtaa extra öljyä pienellä putkella. Sekä mäntien että kansien öljyruiskut vaan paineventtiilin taakse jottei paine karkaa mikäli pumppu ei tuota tarpeeksi. Quote
DWL_Puavo Posted May 26, 2012 Posted May 26, 2012 Runkolaakerin pukkeihin sopivat 911:n öljyruutat sisältävät 2bar venttiilin. Lämpöä siirtyy kuulemma öljyyn sitten erittäin paljon joten ulkoinen lisäjäähdytys pakollinen vakion lisäksi. Quote
vwagen Posted May 27, 2012 Posted May 27, 2012 VW moottoreita on muutettu lentokonekäyttöön 50-luvulta lähtien tuhansia tai ehkä kymmeniä tuhansia,osassa on ilmanohjauspellit sulinterien ja kansien ympärillä mutta varmaan enemmän lentää paljailla sylintereillä ja kansilla enkä ole kuullut että niihin mitään öljyruuttia olisi asennettu. Aerotecno on suomessa varmaan paras asiantuntija noiden suhteen. Quote
multanen Posted May 27, 2012 Posted May 27, 2012 VW moottoreita on muutettu lentokonekäyttöön 50-luvulta lähtien tuhansia tai ehkä kymmeniä tuhansia,osassa on ilmanohjauspellit sulinterien ja kansien ympärillä mutta varmaan enemmän lentää paljailla sylintereillä ja kansilla enkä ole kuullut että niihin mitään öljyruuttia olisi asennettu.Aerotecno on suomessa varmaan paras asiantuntija noiden suhteen. Niimmut onhan lentokoneessa tuuliainen aika hurjan paljon kovempi. Kun on yleensä 150 kmh vauhtia ja sitten potkuri puhaltaa vielä suoraan moottoriin. Quote
ARTO Posted May 27, 2012 Posted May 27, 2012 Jos pelottaa takimmaisen leikkausvaara, voihan takapyttyjä sadasosan/pari hoonata väljemmäksi ja tarkistaa ettei männänrenkaiden katkosvälit ole aivan minimissä. Quote
hpa Posted May 27, 2012 Posted May 27, 2012 Paremmissa lentomoottoreissa näyttää olevan etusylintereissä ilmanohjauspellit. http://www.greatplainsas.com/ Olisin kyllä seosongelman kannalla.Takasylintereihin tulee vähemmän bensiiniä. Mikähän kaasutin on moottorissa ja miten päin? Alkuperäisen ilmanpuhdistimen tyyppinen putki tulisi myös olla kaasuttimen päällä. Matalalla ilmanpuhdistimella saattaa seos lakata virtaamasta. Kohokammion pitäisi olla menosuunnassa. Amazonas- pyöristä varmaan olisi netissäkin paljon tietoa ja tämä lämpöongelmakin on ratkaistu. Vaatisi vaan Portugalin kielen osaamista. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.