Guest cannoni Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Tiedustelen että mistä kannattaa alkaa tutkia kun kylmänä käynnistää auton lähtee nätisti käyntii mut lämpösenä ei meinaa käynnistyä sitten kun sahaa niin käynistyy (ehkä). Quote Link to comment
JM Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Jos nyt puhutaan vakiokoneesta niin rikastimen säädöstä ja imusarjan lämmityksestä lähtisin liikkeelle. Lisä informaatio potilaasta olisi paikallaan. Quote Link to comment
Guest cannoni Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 vakio 1,6 kone ja imusarjan lämmitys putket ovat ehjät ja kiinni rikastuspuolta en tiedä mutta kun käynnistyy niin taas pelaa normaalisti. Quote Link to comment
tolvana Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Tuo lähentelee ominaisuutta ennenkun vikaa. 5mm bakeliitti kaasarin ja imusarjan välissä auttaa tohon. samaten luukun raotus. Nykybensa on innokasta haihtumaan/höyrystymään ja se tekee just tommosta. Kaasu pohjassa starttaus saattaa hiukka avittaa. Quote Link to comment
Guest cannoni Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 siinä on kaasarin alla pakeliitti.voisiko vika löytyä puolasta ostan joka tapauksessa uuden kun kaupat aukeaa Quote Link to comment
JM Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 siinä on kaasarin alla pakeliitti.voisiko vika löytyä puolasta ostan joka tapauksessa uuden kun kaupat aukeaa Todennäköisesti ei. Onko tässä umpinainen takaluukku? Siellä konehuoneessa voi olla todella kuuma hetken seisimisen jälkeen, varsinkin umpi luukun kanssa. Quote Link to comment
Guest cannoni Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 joo umpinainen takaluukku on, luukun yläpuolella on pitkäritilä jossa ilmaohjaimet mutta ei taida jäähdyttää tarpeeksi. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 Tuo lähentelee ominaisuutta ennenkun vikaa. Tuollaisia kaikki mun bokserit ovat olleet. Kone on kuuma mutta automattiryyppy on jo jäähtynyt? Kaasu täysin auki ja pidempi sahaus. Tai toinen kuppi kahvia... Quote Link to comment
metake Posted May 28, 2012 Share Posted May 28, 2012 Kuten JM jo edellä totesi, niin ryypyn säätö on syytä tarkistaa. Quote Link to comment
Guest cannoni Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 onko turvallista ottaa taaimmainen pelti pois siitä hihnapyörän alta ja auttaako se jäähtymiseen eli jäähdyttääkö kun ei luukussa ole tuuletus reikiä Quote Link to comment
hpa Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 Hogdouse ei saa tarpeeksi ilmaa.Ei saa poistaa mitään peltejä tai tiivisteitä moottoritilasta. Jos et saa mistään ritilällistä moottoriluukkua lainaksi, poraa reikiä rekisterikilven taakse. Ensin tietysti pitää mitata moottorin lämpö eli lämä tiskissä ajetaan kymmenen kilometriä ja kokeillaan öljytikusta palaako nahka sormista eli voiko tikusta pitää kiinni. Itsellä samanlainen umpiluukku ilmiö, parani vähän, kun vaihdoin pääsuuttimen suurempaan. Ihan viturallaan oleva sytytys lämmittää myös moottoria turhan kuumaksi. Bensan haihtumisongelman voi poissulkea kokeilemalla kuumakäynnistystä työntämällä. Quote Link to comment
Guest cannoni Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 eli voinko testata ilman takaluukkua. sytkän olen katsonut että on kohillaan .inhottaa kun sammuttaa lämpöisenä niin ei oikein meinaa käynnistyä kylmänä heti käynnissä kun starttaa. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 Cool Air Kit http://hotcars.net/Prod/pict-o/big/2018.jpg Helpoin ja "halvin" tapa auttaa konetta jäähtymään, mutta ei valttämättä hienoin, katu uskottavuutta tulee tietysti roimasti lisää ;) Hihnapyörän alapellin poistaminen ei auta konetta jäähtymään vaan päinvastoin, sieltä pukkaa lämmintä ilmaa konehuoneen puolelle. Quote Link to comment
metake Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 Miten helv**tti te saatte ne koneet aina käymään niin kuumina että pitää vakiopannuihin miettiä lisää jäähdytystä, kun mulla ei ole 1835:lla virikoneella ongelmia umpiluukkuisessa konehuoneessa? Ilman lisäjäähyä ja lisäöljypohjaa matka-ajossa lämmöt 80 - 90 vauhdista riippuen, motarilla saattaa nousta 100:aan. Kaikki konehuoneen pellit ja tiivisteet paikalleen ja pannut säätöihin ni se pelaa kuten kuuluukin. Ratakireet viripannut on sitten jo eriasia.. Quote Link to comment
Guest Markkola Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 Itsellä ilmenee -72 vuoden kuplassa samaa. Huomasin mennä päivänä, että polttoaineletkun metallinen pätkä oli kiinni imusarjassa ja otti siitä kiitettävästi lämpöä itseensä. Kenttäkorjauksena laitoin sytystulpalle menevän johdon tähän väliin. Tämä laski polttoaineletkun lämpötilaa. Tähän lienee kuitenkin olemassa joku kestävämpikin korjausratkaisu. Joku oli käyttänyt lämminvesiputkille tarkoitettua eristettä. Onko tästä kokemuksia? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 Itsellä ilmenee -72 vuoden kuplassa samaa. Huomasin mennä päivänä, että polttoaineletkun metallinen pätkä oli kiinni imusarjassa ja otti siitä kiitettävästi lämpöä itseensä. Kenttäkorjauksena laitoin sytystulpalle menevän johdon tähän väliin. Tämä laski polttoaineletkun lämpötilaa. Tähän lienee kuitenkin olemassa joku kestävämpikin korjausratkaisu. Joku oli käyttänyt lämminvesiputkille tarkoitettua eristettä. Onko tästä kokemuksia? Siis bensaletku oli kiinni imusarjassa ja ylikuumeni :) Siis mihin hittoon siellä mitään eristeitä tarvitsee varsinkaan vakiokuntoisessa autossa kun näitä autoja on miljoonia suollettu ulos tehtaalta ilman vesiputkieristeitä niin miksi ihmeessä sellainen ratkaisisi ongelman. Mutta ongelman ratkaisisi varmaankin se että laittaisi ne putket niikuin ne ovat siellä alunperin olleet. Quote Link to comment
Guest cannoni Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 itse en tiedä että käykö kuumana mutta vika on ettei kummiskaan "lämpöisenä" lähde hyvin käyntiin .olen testannut että avaan konepellin muutamaksi minuutiksi ja se auttaa tilanteeseen.Ehkä säädöt pielessä jo silloin kun auton ostin. Quote Link to comment
tono Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 Mutta ongelman ratkaisisi varmaankin se että laittaisi ne putket niikuin ne ovat siellä alunperin olleet. Oiskos kellään kuvaa, miten se on alunperin tuolla konehuoneessa kulkenut? Ei oo vielä sellasta kuvaa osunu vastaan tai ehkä en vaan ole osannu ettiä oikiasta paikasta (veikkaan että sellanen kuva kyllä jostain löytyy) :) Quote Link to comment
Tanhis Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Koneen etummaisesta pellistä metallisella putkellä konehuoneen puolelle siittä pässinsarven päältä vasemman iilmaputken ali (joissain on ilmaputken alla kiinnike bensalijaa varten) ja siittä bensapumpulle ilmusarjan päältä. Ei toi nyt todellakaan ole niin nuukaa että missä se bensalinja on kunhan on niin ettei makaa esim imusarjan esilämmitysputken päällä tai vaihtoehtoisesti hankaa mihinkään tervävään. Quote Link to comment
mikkocap Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Tuo lähentelee ominaisuutta ennenkun vikaa. 5mm bakeliitti kaasarin ja imusarjan välissä auttaa tohon. samaten luukun raotus. Nykybensa on innokasta haihtumaan/höyrystymään ja se tekee just tommosta. Kaasu pohjassa starttaus saattaa hiukka avittaa. Vähän nostelen vanhaa aihetta, eli mistä porukka hommaa noita bakeliittitiivisteitä tonne kaasarin ja imusarjan väliin? Saako sen ihan valmiina vai pitääkö tehdä itse? En netin syövereistä löytäny mitään sopivaa mistä sellaista väkertää... Quote Link to comment
Paadre Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Oot vaan kattonu vääristä paikoista. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?group=1&subgroup=29&klantauto=kever&start=75 http://hotcars.net/webbshop.asp?menu=VW+AIRCOOLED#1 Quote Link to comment
mikkocap Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Oot vaan kattonu vääristä paikoista. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?group=1&subgroup=29&klantauto=kever&start=75 http://hotcars.net/webbshop.asp?menu=VW+AIRCOOLED#1 Juu näköjään vaan väärällä hakusanalla. En siis vaivautunut tarkemmin katsomaan.... Kiitokset. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.