Guest kirppu Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 Minkähän auton jarrulevyn vois sovittaa kuplaan taakse pulttijako pitäis pysyä 4x130 eli nelipulttisena. 914 porschen kyllä kävis mutta onko muita helpommin saatavilla olevia Quote
Ketsa Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 Vanhakorinen mersu. Ei vaan saa nyt korin tyyppiä mieleen. Quote
-tipi- Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 Mersussa 4x130 jako? Kuplapajalta saa bolt-on jarrupaketin, hintaa jotain 490€ Quote
Guest Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 Ketsan levyt on Mersu W123:sta ja nimenomaan takalevyt. Quote
Guest ville s Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 mu 123 koppanen mersuhan o varustettu 5 pulttisilla vanteilla... jääkö siin yks reikä käyttämättä vai miten? Quote
Guest Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 mu 123 koppanen mersuhan o varustettu 5 pulttisilla vanteilla... jääkö siin yks reikä käyttämättä vai miten? Arvaus: Siin on vissiin vakiona pallokeulan jako. 5 pulttinen. Porattu uusi jako 4x130 jossa on kenties jopa käytetty hyväksi yhtä alkuperäistä pultinreikää. Jan Quote
-tipi- Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Saattaa veikeästi pompottaa jos käyttää 4x130 jakoon yhtä reikää 5x112 jaosta :o) Kannattaa miettiä mitä tulee maksaa etsiä levyt, satulat, jarrupalat, koneistukset ja kikkailut niiden kiinnittämiseksi. Kun tuo Kuplapajan setti on katulaillinen, käsijarrullinen ja kaikki osat uusia. Quote
Ketsa Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Eli levylle sorvattu keskitysohjaus napaan, levyn pulttijako muutettu 4x130 siten, että yksi alkuperäinen reikä on koneistettu "pitkäksi". Tuohon kuplapajan setin hintaan kyllä rakentelee vallan paljon ja pääsee valitsemaan esim. satuloiden männän koot sopiviksi. Omaan siviilikuplaani (ei kuvassa oleva) hommasin vm.2002 tojo avensiksen trw:n valmistamat alumiiniset takajarrusatulat käkkärillä ja hintaa oli jokunen kymppi... Levyt maksaa kanssaa jonkun kympin, eli jos on aikaa väkästää, niin tässä operaatiossa saa kyllä rahaa säästettyä rojektin muihin vaiheisiin. Jos homman tarvii olla heti valmis, niin silloin kyllä valmis sarja on oikea ratkaisu. Quote
aki Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Tuohon kuplapajan setin hintaan kyllä rakentelee vallan paljon ja pääsee valitsemaan esim. satuloiden männän koot sopiviksi. Omaan siviilikuplaani (ei kuvassa oleva) hommasin vm.2002 tojo avensiksen trw:n valmistamat alumiiniset takajarrusatulat käkkärillä ja hintaa oli jokunen kymppi... Levyt maksaa kanssaa jonkun kympin, eli jos on aikaa väkästää, niin tässä operaatiossa saa kyllä rahaa säästettyä rojektin muihin vaiheisiin. Mitä maksaa tarvittavat koneistukset, satuloiden kiinnikkeiden teettäminen ja materiaali, käsijarruvaijerit(teetettävä?) etc. tarvittavat palat edellisten lisäksi? Quote
Ketsa Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Niin, kyse on kyllä pitkälti siitä minkä verran pystyy itse tekemään/soveltamaan taikka pystyykö teettämään jollain tutulla sopivasti. Omassani käsijarruvaijerit syntyvät alkuperäisistä ja navan ohjurin koneistus maksoi jonkun euron. Adapteri syntyvät omalla työllä ja koska kyse on harrastuksesta, niin omalla ajalla ei ole hintaa. Eli noin satkun sain rahan menemään noihin takajarruihin kokonaisuutena. Quote
Guest Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Saattaa veikeästi pompottaa jos käyttää 4x130 jakoon yhtä reikää 5x112 jaosta :o) 4x ja 5x jaot mitataankin erilailla... :) (Kas kun 5 pulttisessa ei ole "ristikkäisiä" pultteja symmetrisesti joiden välimatkaa voisi mitata niinkuin 4-pulttisessa....) Jan Quote
Guest kirppu Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Joo kyllä näyttäs että helppo tehdä mesen levyistä eikun tarvikkeesta uudet levyt ja sorviin kiinni Navat hommasin T3 ja satulat 9000 saabista Tulee paljon halvemmaksi kuin valmis sarja. Kiitoksia kaikista vihjeistä Quote
mikan Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Saattaa veikeästi pompottaa jos käyttää 4x130 jakoon yhtä reikää 5x112 jaosta :o) 4x ja 5x jaot mitataankin erilailla... :) (Kas kun 5 pulttisessa ei ole "ristikkäisiä" pultteja symmetrisesti joiden välimatkaa voisi mitata niinkuin 4-pulttisessa....) Jan Yhtä kaikki, oli se sitten 3, 4, 5, 6 tai ties kuinka monipulttinen, niin aina ilmoitettu jako on pulttien piirin halkaisija. t. Mika Quote
Guest Toheltaja Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 tai sitte ostaa multa 944 Turbon Brembot etteen ja taakke, navat että levyt notta käkkärihilppeet samassa paketissa :) Quote
Guest Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... opic=15392 :) Jan Quote
Guest Raggare Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 asiasta oli tuol ircis juttuu, ja eiku testailee.. ja kun vannetta taikka kuplaa ollu lähellä nii http://koti.mbnet.fi/raggare/engineering.jpg :D Quote
Guest Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 tässä olis ohjetta eri juttujen mittaamiseen. http://www.rsracing.com/tech-wheel.html pulttijaon mittaamisessa on tosiaan aikalailla eroa 4p/5p... Jan Quote
Guest Raggare Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 mutta mites tuo toimii kun pulttireijän koko muuttuu, toinen pysyy keskipistees ja toinen menee etäämmälle? Quote
Guest Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Yks linkki lisää: http://www.autotek.fi/flash/tek.html Quote
hanski. Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 tai sitte ostaa multa 944 Turbon Brembot etteen ja taakke, navat että levyt notta käkkärihilppeet samassa paketissa :) niin sulla olis oikeesti tollanen paketti myynnissä vai?? ja on toivoa saada kuplaan sopimaan..? mun piti sovittaa 9000 turbo saabista jarrut kuplaan mut lopulta se paljastuikin 900 saabiksi pienillä jarruilla että se siittä sitten... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.