Jump to content

pulttijako


Guest kirppu

Recommended Posts

Guest kirppu
Posted

Minkähän auton jarrulevyn vois sovittaa kuplaan taakse pulttijako pitäis pysyä 4x130 eli nelipulttisena. 914 porschen kyllä kävis mutta onko muita helpommin saatavilla olevia

Guest ville s
Posted

mu 123 koppanen mersuhan o varustettu 5 pulttisilla vanteilla... jääkö siin yks reikä käyttämättä vai miten?

Posted
mu 123 koppanen mersuhan o varustettu 5 pulttisilla vanteilla... jääkö siin yks reikä käyttämättä vai miten?

 

 

Arvaus:

Siin on vissiin vakiona pallokeulan jako. 5 pulttinen.

Porattu uusi jako 4x130 jossa on kenties jopa käytetty hyväksi yhtä alkuperäistä pultinreikää.

 

Jan

Posted

Saattaa veikeästi pompottaa jos käyttää 4x130 jakoon yhtä reikää 5x112 jaosta :o)

 

Kannattaa miettiä mitä tulee maksaa etsiä levyt, satulat, jarrupalat, koneistukset ja kikkailut niiden kiinnittämiseksi. Kun tuo Kuplapajan setti on katulaillinen, käsijarrullinen ja kaikki osat uusia.

Posted

Eli levylle sorvattu keskitysohjaus napaan, levyn pulttijako muutettu 4x130 siten, että yksi alkuperäinen reikä on koneistettu "pitkäksi".

 

Tuohon kuplapajan setin hintaan kyllä rakentelee vallan paljon ja pääsee valitsemaan esim. satuloiden männän koot sopiviksi. Omaan siviilikuplaani (ei kuvassa oleva) hommasin vm.2002 tojo avensiksen trw:n valmistamat alumiiniset takajarrusatulat käkkärillä ja hintaa oli jokunen kymppi... Levyt maksaa kanssaa jonkun kympin, eli jos on aikaa väkästää, niin tässä operaatiossa saa kyllä rahaa säästettyä rojektin muihin vaiheisiin. Jos homman tarvii olla heti valmis, niin silloin kyllä valmis sarja on oikea ratkaisu.

Posted
Tuohon kuplapajan setin hintaan kyllä rakentelee vallan paljon ja pääsee valitsemaan esim. satuloiden männän koot sopiviksi. Omaan siviilikuplaani (ei kuvassa oleva) hommasin vm.2002 tojo avensiksen trw:n valmistamat alumiiniset takajarrusatulat käkkärillä ja hintaa oli jokunen kymppi... Levyt maksaa kanssaa jonkun kympin, eli jos on aikaa väkästää, niin tässä operaatiossa saa kyllä rahaa säästettyä rojektin muihin vaiheisiin.

 

Mitä maksaa tarvittavat koneistukset, satuloiden kiinnikkeiden teettäminen ja materiaali, käsijarruvaijerit(teetettävä?) etc. tarvittavat palat edellisten lisäksi?

Posted

Niin, kyse on kyllä pitkälti siitä minkä verran pystyy itse tekemään/soveltamaan taikka pystyykö teettämään jollain tutulla sopivasti. Omassani käsijarruvaijerit syntyvät alkuperäisistä ja navan ohjurin koneistus maksoi jonkun euron. Adapteri syntyvät omalla työllä ja koska kyse on harrastuksesta, niin omalla ajalla ei ole hintaa. Eli noin satkun sain rahan menemään noihin takajarruihin kokonaisuutena.

Posted
Saattaa veikeästi pompottaa jos käyttää 4x130 jakoon yhtä reikää 5x112 jaosta :o)

 

 

4x ja 5x jaot mitataankin erilailla... :)

(Kas kun 5 pulttisessa ei ole "ristikkäisiä" pultteja symmetrisesti joiden välimatkaa voisi mitata niinkuin 4-pulttisessa....)

 

Jan

Guest kirppu
Posted

Joo kyllä näyttäs että helppo tehdä mesen levyistä eikun tarvikkeesta uudet levyt ja sorviin kiinni Navat hommasin T3 ja satulat 9000 saabista Tulee paljon halvemmaksi kuin valmis sarja. Kiitoksia kaikista vihjeistä

Posted
Saattaa veikeästi pompottaa jos käyttää 4x130 jakoon yhtä reikää 5x112 jaosta :o)

 

 

4x ja 5x jaot mitataankin erilailla... :)

(Kas kun 5 pulttisessa ei ole "ristikkäisiä" pultteja symmetrisesti joiden välimatkaa voisi mitata niinkuin 4-pulttisessa....)

 

Jan

 

Yhtä kaikki, oli se sitten 3, 4, 5, 6 tai ties kuinka monipulttinen, niin aina ilmoitettu jako on pulttien piirin halkaisija.

 

t. Mika

Guest Toheltaja
Posted

tai sitte ostaa multa 944 Turbon Brembot etteen ja taakke, navat että levyt notta käkkärihilppeet samassa paketissa :)

Guest Raggare
Posted

mutta mites tuo toimii kun pulttireijän koko muuttuu, toinen pysyy keskipistees ja toinen menee etäämmälle?

Posted
tai sitte ostaa multa 944 Turbon Brembot etteen ja taakke, navat että levyt notta käkkärihilppeet samassa paketissa :)

 

niin sulla olis oikeesti tollanen paketti myynnissä vai?? ja on toivoa saada kuplaan sopimaan..?

 

mun piti sovittaa 9000 turbo saabista jarrut kuplaan mut lopulta se paljastuikin 900 saabiksi pienillä jarruilla että se siittä sitten...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...