Jump to content

VW t2 -72 pallo aka. Latikainen


Guest torakka

Recommended Posts

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Joo oon nähny ton videon. Siitä mä jotenkin inspiroiduin sit. Mut jotenkin kyl nään tuossa nuo kolme päällekkäin, ehkä hieman lähempänä toisiaan kun kuvassa. Täytyy veulata niitä siinä ja kattoo mikä miellyttää eniten. Mut sama se kun kuitenkin jälkeenpäin harmittaa, et tuli laitettua väärin...

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kori tuli maalarilta takas. Nyt täyty säilöä tuo mun varastomerikonttiin, kun ei muutakaan paikkaa ole. Hiukan vaikeuttaa tekemistä kyllä, mut on se nyt sentää lämmin. Alottelin heti äänieristyksen tekemistä bitumimatolla. Osti 8 neliöö mattoa, katsotaan saako kaiken menemään. Tuon on kyllä melko ohutta, ja painoa tolla koko läjällä näytti olevan 30kg. Laitan kohta kuvia maalauksesta, kunhan saan otettua. Maalista senverran, että tossa koko vehkeessä on helmiäislakka, mikä tosin ei oikeen kuvista tuu välittymään.

post-6865-13888365788588_thumb.jpg

post-6865-13888365788765_thumb.jpg

post-6865-13888365788925_thumb.jpg

post-6865-13888365789082_thumb.jpg

Link to comment

Täs kun odottelen maalin kuivumista, huolsin hiukan vaihdelaatikkoa. UPS toi tänään myös hiukan varaosia. Uudet pallonivelet ja vaihdelaatikon huulitiivisteet jne. Vanhat huulitiivisteet oli kapeammat, mut uudet mahtu paikoilleen. Purin myös vetoakselit ja totesin, että yksi vetonivelistä on jossain vaiheessa saanut hiekkaa sisäänsä ja kulunut aivan väljäksi. Täytyy käydä varaosa-autolla pälyilemässä.

 

Ylimmässä kuvassa näkyy, et liimasin ton vaihdelaatikon etupään kiinnityskumin sikaliimalla, kun oli kulunu ihan väljäksi. Mahtaako kestää. Uusi kumi oli poskettoman hintanen.

post-6865-13888365830244_thumb.jpg

post-6865-13888365830679_thumb.jpg

post-6865-13888365831104_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kotelosuoja-ainetta vetelin yhteensä 5litraa. Kahta sorttia, sellasta ohkasta, joka ei taida kuivua kokonaan koskaan, ja sit sellasta valumatonta josta tulee kosketuskuiva. Voi olla liiottelua kesäautossa. Nyt oon hiljalleen asennellu ovia ja laseja. On hiukan ongelmia noiden uusien ikkunatiivisteiden kanssa, kun kolme äijää tarvittiin ja silti kesti yhdenlasin asennus varmaan tunnin. Olis varmaan tullu halvemmaks ostaa kuitenkin ne hiukan kalliimmat tiivisteet. Mut sit toisaalta taas takaoven lasin asensin yksin ihan käden käänteessä.

post-6865-13888365886455_thumb.jpg

post-6865-13888365886918_thumb.jpg

post-6865-13888365887407_thumb.jpg

post-6865-1388836588785_thumb.jpg

Link to comment

Jälkituotanto tiivarit yhdistettynä jälkituotantolasiin ei ole aina se helpoin yhdistelmä. Varsinkin palliksen tuulilasi on kohtuu vittumainen asentaa. Sitten jos tähän päälle vielä lisätään hitsattu ikkunan kehys mikä on vähän sinnepäin niin hyvä siittä tulee.

Link to comment

Nuo sivulasien tiivisteet tais maksaa paruzzilla 12,5€/kpl. Lasit on kyl alkuperäisiä, tai ainakin niissä on vw logot nurkissa.

 

Laitoin tuulilasinkin paikalleen, sen otin tosta varaosa-autosta. Yllättävän hyvä kuntoinen, pari pyyhkimen naarmua, muuten uuden veroinen. Se meni kyl helposti paikoilleen.

Link to comment

Etuovien ikkunannostin oli aika paskanen, melko kätevästi puhdistu seuraavalla tavalla. Sain oven paikalleen ja istu hyvin, mutta ei istunu enää kun laitoin uuden brasilialaisen tiivisteen. Mahtaako antautua ajankanssa, vai tarviiko kauheesti leikellä? Onko kokemuksia?

Saranapuolelta leikkelin paksuutta pois, ni sai oven sentään kiinni.

post-6865-13888365895026_thumb.jpg

post-6865-13888365895536_thumb.jpg

Link to comment

Kovasti hyvää työnjälkeä ja selkeät kuvat.Kojelaudan alusen kuvista voi olla hyötyä jossain vaiheessa,pari vuotta sitten purin maalausta varten mutta kasata en ole ehtinyt ja nyt ei enää välttämättä muista mitä kaikkea siellä piti olla...mitäs se on nimeltään tuo hopeanvärinen eristematto?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Takaisku. Varaosa-autosta riistetty johtosarja oli virtalukolta asti sulanut. Luulin johtosarjan olevan kunnossa, takapään viimeistä metriä lukuunottamatta. Tuon auton moottoritilassa on joskus ollut tulipalo, ja nyt siis löytyi mahdollinen syttymissyykin.

 

Tutkailin sähköjärjestelmän piirikaaviota, jossa kyllä on, että kyseinen kaapeli on puolallekin menevä sähkö ja ettei siinä ole sillä matkalla ollenkaan sulaketta. Voiko olla näin?

Kuva on kyl hiukan kehno, mutta kyl sen tosta voi todeta.

post-6865-13888365991638_thumb.jpg

Link to comment
Tutkailin sähköjärjestelmän piirikaaviota, jossa kyllä on, että kyseinen kaapeli on puolallekin menevä sähkö ja ettei siinä ole sillä matkalla ollenkaan sulaketta. Voiko olla näin?

Kyllä se näin voi olla, ja varmasti onkin. Esim. kuplassa on huimamäärä sähköjä ilman sulaketta. Maailma oli erilainen paikka 40 vuotta sitten... :)

Link to comment
  • 3 weeks later...

Onpas ollu pitkä tauko. No kai se oli aikakin.

Päädyin sit tilaamaan uuden johtosarjan, ja virtalukonpohjan. Tuo virtalukon lukkopesän irroitus oli melko mystinen, mut luonas hyvin sit kun löysin ohjeet.

Purin nuo ohjaussysteemit ja maalasin. Ratti oli pahasti halkeillut ja ajattelin, ett voihan sitä koittaa korjata ja maalata, ja jos ei pysy niin voi sit hankkia ehjän. Vetelin "mulkkusmirgelillä" halkeamat syvemmiksi, liimasin pohjat pikaliimalla ja kuituvahvisteista muovikittiä päälle. Karhensin ratin karhunkielellä ja hiukan muotoilin hiomalla, pohajalle tartunnaksi (yllätys ylätys) DP40 happomaali ja deltfleattia pintaan. Voi olla, että tarvii maalata vie jonkun muun väriseksi myöhemmin mut olkoon ny aluks tällänen.

 

Kasailin rattiakselin ja systeemit paikoilleen, mut laitoin toisen vielähuonomman ratin ni saa tuo maalattu kuivua ihan rauhassa.

Lykättiin auto taas konttiin välillä, kun talliin on tulossa muita laitteita.

post-6865-13888366109234_thumb.jpg

post-6865-13888366109737_thumb.jpg

Link to comment

Nii piti vie sanoo, et maalasin samassa myös nuo varaosa-autosta riistetyt umpinaiset ilmakanavien päädyt. Niin kun ylemmistä kuvista näkyy (jos jaksaa katsoa), et siel on nyt paikallaan sellaset mitkä liityy niihin ovikanaviin. Toinen ovikanava on niin karsee, et ei nyt ainakaan toistaiseksi tule käyttöön, ja ovipahveissa on sellanen juttu mikä näyttäs tyhmältä jos laittas sen kanavan...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Sit tuli mieleen, että laitetaas rinnakkain tuo vanhan television kokonen läystäke, 21/5w hehkulamppu polttimolla ja sit tollanen pieni ledisellanen. Tässä muutama kuva lopputuloksesta.

Vois ehkä hieman säätää parkkeja himmeämmälle, mut kyllä tuon eron hyvin huomaa. Viimisestä kuvasta selvii, että tossa ledissä on aika muikee hotspot keskellä, kun kattoo vähän sivusta niin muuttuu melkolailla.

 

Jännite testin kuvissa 14,6v. Ledin ohjaus pelkillä etuvastuksilla, kun ei tolla virrankulutuksessa o väliä, ja on silti reilusti vähemmän kun vanhoilla

 

Kuvissa:

ekassa kuvassa asetelma

tokassa parkit molemmissa

kolmannessa jarruvalot molemmissa

vikassa jarruvalot ja kuva hiukan sivusta

 

P.S. joo mä tiedän, että mun pöytä on kaaoksen vallassa, ei tarvi mainita.

post-6865-13888366306651_thumb.jpg

post-6865-13888366307058_thumb.jpg

post-6865-13888366307552_thumb.jpg

post-6865-13888366307979_thumb.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ruuvailin takavalot paikoilleen, tollaset niistä nyt sit tuli. Värkkäsin tänään myös uudet ajoluiskat, että saa auton kontiin. Edelliset katos pihasta johonkin, niin täytyy varmaan alkaa säilyttää niitä kontin sisäpuolella.

post-6865-1388836654262_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...