Kemin Karavaanari Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Tuossakin mallia pyöreistä valoista ja toteutuksesta http://www.youtube.com/watch?v=9Y3jxBsw ... re=related Quote Link to comment
Guest LUFTSICK TAKIS Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Moi. Jos haluat erottua joukosta niin mulla on takavaloiksi firebirdin viivat, oli joskus mulla kutupulkassa Quote Link to comment
Guest Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 Joo oon nähny ton videon. Siitä mä jotenkin inspiroiduin sit. Mut jotenkin kyl nään tuossa nuo kolme päällekkäin, ehkä hieman lähempänä toisiaan kun kuvassa. Täytyy veulata niitä siinä ja kattoo mikä miellyttää eniten. Mut sama se kun kuitenkin jälkeenpäin harmittaa, et tuli laitettua väärin... Quote Link to comment
Guest Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Aamulla otin auton grillistä pois. Nyt olis sit vielä kuono muotoiltavana. Kyljet on viimistä hiontaa vaille valmiit. Sit kun kori on kunnos niin luukuis olis vie savottaa. Quote Link to comment
Guest Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Hionta jatkuu... Quote Link to comment
Guest Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Ovien maalaus meneillään. Quote Link to comment
Guest Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Tää ei ny mitenkään liity tähän mun projektiin, mut oli pakko jakaa täällä tää linkki. https://www.facebook.com/SahkoKleinbusSamk Quote Link to comment
Guest Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Jee vihdoin saatin latikainen maalarille. Siirto sujui helposti ja vaivattomasti, kun ystävä vähän jeesas. Kiitos jälleen kerran. Quote Link to comment
Guest Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Niin ja tässä viel tää siirtokuva. Quote Link to comment
boxer Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Gongratulationssii vaan... Odotellaans millanen värikartta palluraan tulee!? Ehkäpä penkit antaa jotain suuntaa? Quote Link to comment
Guest Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Kiitos. Olo on pitkällisen taistelun jälkeen jopa hieman helpottunut. Joo kyllä boxer ihan oikeilla jäljillä on, aikaisemmin täällä on esitelty myös inspiraation lähde... Quote Link to comment
Guest Posted October 24, 2012 Share Posted October 24, 2012 Pari tekniikkaan liittyvää kysymystä: Jos haluaa laittaa lisä öljyjäähdyttimen, miten se on helpoin laittaa. Olisko esim. tällänen hyvä? http://www.vwheritage.com/vw_spares_San ... tartRow=33 Tarviiko silloin laittaa joku tehokkaampi öljypumppu? Mikä moottoriöljy on hyvä? Entä mitä vaihteistoöljyä? Kyseessä siis type4. Kiitos. Quote Link to comment
Guest Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Maalattuja luukkuja. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Siistiä jälkeä ja värivalinta mitä miehekkäin! Quote Link to comment
Guest Posted November 8, 2012 Share Posted November 8, 2012 Kori tuli maalarilta takas. Nyt täyty säilöä tuo mun varastomerikonttiin, kun ei muutakaan paikkaa ole. Hiukan vaikeuttaa tekemistä kyllä, mut on se nyt sentää lämmin. Alottelin heti äänieristyksen tekemistä bitumimatolla. Osti 8 neliöö mattoa, katsotaan saako kaiken menemään. Tuon on kyllä melko ohutta, ja painoa tolla koko läjällä näytti olevan 30kg. Laitan kohta kuvia maalauksesta, kunhan saan otettua. Maalista senverran, että tossa koko vehkeessä on helmiäislakka, mikä tosin ei oikeen kuvista tuu välittymään. Quote Link to comment
Guest Posted November 8, 2012 Share Posted November 8, 2012 Tässä kuvia maalauksesta. Quote Link to comment
Guest Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Täs kun odottelen maalin kuivumista, huolsin hiukan vaihdelaatikkoa. UPS toi tänään myös hiukan varaosia. Uudet pallonivelet ja vaihdelaatikon huulitiivisteet jne. Vanhat huulitiivisteet oli kapeammat, mut uudet mahtu paikoilleen. Purin myös vetoakselit ja totesin, että yksi vetonivelistä on jossain vaiheessa saanut hiekkaa sisäänsä ja kulunut aivan väljäksi. Täytyy käydä varaosa-autolla pälyilemässä. Ylimmässä kuvassa näkyy, et liimasin ton vaihdelaatikon etupään kiinnityskumin sikaliimalla, kun oli kulunu ihan väljäksi. Mahtaako kestää. Uusi kumi oli poskettoman hintanen. Quote Link to comment
Guest Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Kotelosuoja-ainetta vetelin yhteensä 5litraa. Kahta sorttia, sellasta ohkasta, joka ei taida kuivua kokonaan koskaan, ja sit sellasta valumatonta josta tulee kosketuskuiva. Voi olla liiottelua kesäautossa. Nyt oon hiljalleen asennellu ovia ja laseja. On hiukan ongelmia noiden uusien ikkunatiivisteiden kanssa, kun kolme äijää tarvittiin ja silti kesti yhdenlasin asennus varmaan tunnin. Olis varmaan tullu halvemmaks ostaa kuitenkin ne hiukan kalliimmat tiivisteet. Mut sit toisaalta taas takaoven lasin asensin yksin ihan käden käänteessä. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Jälkituotanto tiivarit yhdistettynä jälkituotantolasiin ei ole aina se helpoin yhdistelmä. Varsinkin palliksen tuulilasi on kohtuu vittumainen asentaa. Sitten jos tähän päälle vielä lisätään hitsattu ikkunan kehys mikä on vähän sinnepäin niin hyvä siittä tulee. Quote Link to comment
Guest Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Nuo sivulasien tiivisteet tais maksaa paruzzilla 12,5€/kpl. Lasit on kyl alkuperäisiä, tai ainakin niissä on vw logot nurkissa. Laitoin tuulilasinkin paikalleen, sen otin tosta varaosa-autosta. Yllättävän hyvä kuntoinen, pari pyyhkimen naarmua, muuten uuden veroinen. Se meni kyl helposti paikoilleen. Quote Link to comment
Guest Posted November 24, 2012 Share Posted November 24, 2012 Osia paikoilleen. Quote Link to comment
Guest Posted November 24, 2012 Share Posted November 24, 2012 Etuovien ikkunannostin oli aika paskanen, melko kätevästi puhdistu seuraavalla tavalla. Sain oven paikalleen ja istu hyvin, mutta ei istunu enää kun laitoin uuden brasilialaisen tiivisteen. Mahtaako antautua ajankanssa, vai tarviiko kauheesti leikellä? Onko kokemuksia? Saranapuolelta leikkelin paksuutta pois, ni sai oven sentään kiinni. Quote Link to comment
Guest Posted November 24, 2012 Share Posted November 24, 2012 Lisää kuvia touhuista. Quote Link to comment
Guest speedy Posted November 24, 2012 Share Posted November 24, 2012 Kovasti hyvää työnjälkeä ja selkeät kuvat.Kojelaudan alusen kuvista voi olla hyötyä jossain vaiheessa,pari vuotta sitten purin maalausta varten mutta kasata en ole ehtinyt ja nyt ei enää välttämättä muista mitä kaikkea siellä piti olla...mitäs se on nimeltään tuo hopeanvärinen eristematto? Quote Link to comment
Guest Posted November 24, 2012 Share Posted November 24, 2012 Täytyy myöntää, että saatoin pari kertaa käydä varaosa-autossa vakoilemassa... Kuvissa ei muuten näy raitisilmakanavan viemäröintiä, tärkee osa! Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted November 24, 2012 Share Posted November 24, 2012 Siisti on ja aika haipakkaa olet kasannu. Quote Link to comment
Guest Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Takaisku. Varaosa-autosta riistetty johtosarja oli virtalukolta asti sulanut. Luulin johtosarjan olevan kunnossa, takapään viimeistä metriä lukuunottamatta. Tuon auton moottoritilassa on joskus ollut tulipalo, ja nyt siis löytyi mahdollinen syttymissyykin. Tutkailin sähköjärjestelmän piirikaaviota, jossa kyllä on, että kyseinen kaapeli on puolallekin menevä sähkö ja ettei siinä ole sillä matkalla ollenkaan sulaketta. Voiko olla näin? Kuva on kyl hiukan kehno, mutta kyl sen tosta voi todeta. Quote Link to comment
metake Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Tutkailin sähköjärjestelmän piirikaaviota, jossa kyllä on, että kyseinen kaapeli on puolallekin menevä sähkö ja ettei siinä ole sillä matkalla ollenkaan sulaketta. Voiko olla näin? Kyllä se näin voi olla, ja varmasti onkin. Esim. kuplassa on huimamäärä sähköjä ilman sulaketta. Maailma oli erilainen paikka 40 vuotta sitten... :) Quote Link to comment
Guest Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Onpas ollu pitkä tauko. No kai se oli aikakin. Päädyin sit tilaamaan uuden johtosarjan, ja virtalukonpohjan. Tuo virtalukon lukkopesän irroitus oli melko mystinen, mut luonas hyvin sit kun löysin ohjeet. Purin nuo ohjaussysteemit ja maalasin. Ratti oli pahasti halkeillut ja ajattelin, ett voihan sitä koittaa korjata ja maalata, ja jos ei pysy niin voi sit hankkia ehjän. Vetelin "mulkkusmirgelillä" halkeamat syvemmiksi, liimasin pohjat pikaliimalla ja kuituvahvisteista muovikittiä päälle. Karhensin ratin karhunkielellä ja hiukan muotoilin hiomalla, pohajalle tartunnaksi (yllätys ylätys) DP40 happomaali ja deltfleattia pintaan. Voi olla, että tarvii maalata vie jonkun muun väriseksi myöhemmin mut olkoon ny aluks tällänen. Kasailin rattiakselin ja systeemit paikoilleen, mut laitoin toisen vielähuonomman ratin ni saa tuo maalattu kuivua ihan rauhassa. Lykättiin auto taas konttiin välillä, kun talliin on tulossa muita laitteita. Quote Link to comment
Guest Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Nii piti vie sanoo, et maalasin samassa myös nuo varaosa-autosta riistetyt umpinaiset ilmakanavien päädyt. Niin kun ylemmistä kuvista näkyy (jos jaksaa katsoa), et siel on nyt paikallaan sellaset mitkä liityy niihin ovikanaviin. Toinen ovikanava on niin karsee, et ei nyt ainakaan toistaiseksi tule käyttöön, ja ovipahveissa on sellanen juttu mikä näyttäs tyhmältä jos laittas sen kanavan... Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Välipäivien ratoksi suunnittelin hiukan takavalojen sisuksia... Katsastusmiehen kauhuksi. Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Sit tuli mieleen, että laitetaas rinnakkain tuo vanhan television kokonen läystäke, 21/5w hehkulamppu polttimolla ja sit tollanen pieni ledisellanen. Tässä muutama kuva lopputuloksesta. Vois ehkä hieman säätää parkkeja himmeämmälle, mut kyllä tuon eron hyvin huomaa. Viimisestä kuvasta selvii, että tossa ledissä on aika muikee hotspot keskellä, kun kattoo vähän sivusta niin muuttuu melkolailla. Jännite testin kuvissa 14,6v. Ledin ohjaus pelkillä etuvastuksilla, kun ei tolla virrankulutuksessa o väliä, ja on silti reilusti vähemmän kun vanhoilla Kuvissa: ekassa kuvassa asetelma tokassa parkit molemmissa kolmannessa jarruvalot molemmissa vikassa jarruvalot ja kuva hiukan sivusta P.S. joo mä tiedän, että mun pöytä on kaaoksen vallassa, ei tarvi mainita. Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 On muuten paha verrata noita jarru- ja parkkivalojen tehoja tossa kun tuo iPhone säätelee itestään tota valotusta... mut tällästä tänään. Quote Link to comment
Guest Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Ruuvailin takavalot paikoilleen, tollaset niistä nyt sit tuli. Värkkäsin tänään myös uudet ajoluiskat, että saa auton kontiin. Edelliset katos pihasta johonkin, niin täytyy varmaan alkaa säilyttää niitä kontin sisäpuolella. Quote Link to comment
Guest Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Takaisku, postissa tuli osia ja kuskinpuolen peili oli valmiiksi rikki, lupasivat lähettää kyllä uuden. Quote Link to comment
Guest Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Vaihtelin kahdesta virtalukonrungosta parhaat osat, ja laiton uuden virtalukonpohjan. Tossa pöydällä myös tuo koukku millä saa lukkopesän irti. Quote Link to comment
boxer Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Tänään paikallisessa k-marketissa törmäsin äänirasia mieheen, ei ollut oikea;-) No hyvältä näyttää meininki jokatapauksessa... Quote Link to comment
Guest Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Joo, Rube soittikin mulle tänään, että näin kävi. :) Kyllähän sitä saapi tulla vaikka katsoman, jos huvitttaa, tai vaikkei huvittais. Viestiä vaan... Quote Link to comment
boxer Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 No, mää tulen. Laitanpa viestiä enste, thänks! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.