Jump to content

mörrin härvelit


Guest mörri

Recommended Posts

Posted

Sanoisin että kaikki mahtuvat pyörimään hyvin. Itsellä oli vararenkaana hetken aikaa 145/65-15 5" vanteella ja ainakin 3-4cm suojan reunaan matkaa. Nyt vararenkaana 105/95R17 :)

 

05092009780.jpg

 

05092009787.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Nyt rupeaa olemaan rusty hyvällä mallilla. Viikonloppu meni tuon kimpussa ja tuosta on hyvä jatkaa. Viikoloppuna tuli laitettua kone,dropit, lasit jne.

post-6108-13888367080056_thumb.jpg

  • 4 weeks later...
Posted

Perjantaina tuli kurvailtua lähemmäs 900km autolla. Reissulta tarttu mukaan avo baja rojekti.

post-6108-13888367338386_thumb.jpg

post-6108-13888367339886_thumb.jpg

post-6108-13888367341147_thumb.jpg

Posted

Tää ainakin on ruma, ei muuta kuin tinnerillä pinta puhtaaksi ja pari litraa lakkaa pintaan, jää hyvä projektiasu päälle. Takakonttiin tietenkin iso strokeri tai ahtaminennn ja on hauska peli:D

Posted

Saa nähä minkä näkösen siitä saa tehtyä. Hyvä puoli tuossa on että ruoste korjauksia ei tarvi tehdä. Tainnu tulla joskus konttorilla pieni virhe ku papereitten mukaan alkuperänen avo.

 

Perjantaina vois nytkästä taas rusty:a etiä päin. Jos laittas uudet iskarit ja jarrupääsylinterin. Sitte koittas vielä madaltaa takapään. Sen jälkeen ei puuttus ku valojen laitto ja penkit paikalleen. Pitäs siihen vielä hommata madallettuun tarkotettu vakaaja, ku vakaajan tanko roikkuu vähän turhan alhaalla.

Posted

Eipä sitä kerenny viikonloppuna ku iskarit vaihtaa ja jarrut tuli kans saatua kuntoon. Mutta niissähän se työmaa oli. Ku oliki hämysestä paikasta jarruputki poikki

 

perjantaina jatkuu takapään madalluksella ja valojen asennuksella.

Posted

Sanokaas milläs mä saan auki ton rustyn nokkapellin? Tuli elvytettyä siitä vaijeri ja toimi muka mukisematta. Sitte läppäs pellin kiinni niin pelti ei halua aueta vaikka kahteen mieheen sitä revittiin.

Posted

Painamalla alaspäin luukkua samalla kuin vetää vaijerista jos tämä ei auta niin ei muutakuin sahaamaan kahvaa luukusta irti.

 

Edit ja kun kuvia kattelin niin sullahan ei kahvaa enää ole eli paska mäihä ei kait auta muu kuin tehdä joku luukku varapyörä koteloon tms mistä pääsisi lukon vastapuolelle käsiksi. Ja tietty sulla on varapyöräkin siellä edessä.

Posted

Juuri kuten tanhis neuvoi, eli se saattaa purra kiinni tiivisteen uraan. Toinen kaveri vetämään avauskahvasta, ja sitten vedät nokkaa maata kohti ja koetat avata luukun.

 

Katsastusmiehellä saattaa olla sanomista, jos sille päälle sattuu, kun koko kahva on poistettu. Mun mielestä tuon ikäisessä vaaditaan jo tuulihaka.

Posted

Joo en tiiä mihin se puree ku ei tiivistekkään ole vielä paikoillaan. Sitä yritettiin sillain että toinen veti kahvasta ja toinen repi luukkua ylöspäin.

Posted
Joo en tiiä mihin se puree ku ei tiivistekkään ole vielä paikoillaan. Sitä yritettiin sillain että toinen veti kahvasta ja toinen repi luukkua ylöspäin.

 

Josko se puris kiinni juuri tuon puuttuvan tiivisteen vuoksi tiivisteuraan? Jos yrittäis liikutella luukkua vuoroin vasemmalle, oikealle, eteen ja taakse päin. Tällöin luukun reuna voisi irrota tiivisteurasta ja aukeaisi.

Posted

Jorma jokaisella saa olla omat mielipiteet. Omasta mielestäni tuo ei näyttänyt miltään ilman nuita tilpehöörejä.

 

Essi kokeilen tuota viikonloppuna.

Posted

Siellähän on valmiiksi reikä lukon toisella puolella, mistä saa vaihretangon pois. Se on yhrellä ruuvilla toisesta reunaaja toisesta reunaa

pelliklipsulla, eli oikaise se pelliklipu ulospäin ja paina se luukku sisälle päin.(jos ei oo vararengas paikalla.) Sitten pöki jollain sopivan

kokoisella tangolla lukkoa. Ittellä kävi samalla lailla, ei kahavaa ja sai luukun auki tätä kautta.

  • 2 weeks later...
Posted

Rustyki rupee olemaan kasassa. Enään ei puutu ku etuvilkut,pissapoika ja perän madallus. Ei viihtiny vielä ruveta laskeen perää, ku ei oikein sisäistäny niitä ohjeita. Uudet kumit tulee varmaan torstaina niin saa perjantaina käydä pyöräyttään allle ne. Otin suosiolla 145. 165 leviät hinkkas heti kunnolla kaariin.

 

Jos en nyt ihan heti madalla perää , niin pitääkö hommata caster shimmit ja camber säätöpalat keulaan?

Sitten ku innostun madaltaan perän niin kannataskos sinne laittaa ne säätö latat?

 

Paliokos on suunnilleen 1.8 koneessa on tehoa jos siinä on kaasarina solex 34? Muista osista ei oo tietoa.

 

 

Baja kuplaaki kerkesin kokeileen käyntiin viikonloppuna ja käyntiinhän se tärähti.

  • 6 months later...
Posted

Jahas pitäskös sitä tännekin jotaki välillä kirjottaa.

 

Elikkäs kesällä punanen kupla sylkäs öljyt kesken ajon kartanolle ja motti räjähti tuhannen päreiksi. Sitten hieromaan kauppoja tutulla olleesta 1.8 koneesta. Kaupat tehtiin ja mukana tulivaraosa auto. Kuplan perä ilmaan ja konepois ja uutta tilalle. Kaikki meni muuten hyvin mutta kun kone oli paikoillaan ja testailin sitä niin jätti pari kertaa tien varteen. Syytä en tiedä vieläkään. Kun ajoi jonkin aikaa niin sammu eikä kirveelläkään käyntiin mutta vika korjaantui oikeastan itsestään.

 

Sitten tuli hommattua uus käärmeenpesä entisen puhkiruosteisen tilalle ja äänäriksi tajuton pörinä pönttö. Se oli suht kivuton asennus. Ainut vaan että joutu riipimään lämmönvaihtimet pois. Nyt ei "puhallin" pelaa. No kesäautopa tuo onkin.

 

Bajalle ja rustylle ei ole joutanut eikeen mitään tekemään. Jompi kumpi menee talliin nyt tulevana viikonloppuna.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...