ozone Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Tällaset ei mahdu mun autoon yhtäaikaa. Ongelma on siinä että vaimennin jää Kuplan takalokarin alle juuri puskurin kiinnikkeen alapuolelle (kuten on tarkoituskin. Oletteko pidentäneet traction barin kiinnitysrautoja (niitä jotka tulee puskurin kiinnikkeisiin kiinni) siten että pystysuorat kierteiset tangot mahtuvat tulemaan suoraan alaspäin? Mihin kohtaan konetta tällanen traction bar pitäisi asettua? -Otso Quote Link to comment
Marko Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Traction barin pystytangot tulee yläpäästä suurinpiirtei takimmaisten tulppien kohdalle kiinni siten että jäävät hiukan edemmäs ylhäältä kuin alhaalta ts. syntyy eteenpäin vetävä voima. koneen takapäässä on siinä öljypumpun alla tasainen kohta jonka alle se tulee ja lohkossa on kierre reikä siinä yläpuolella johon saat 8mm pultilla sellaisen kulmikkaan j-kirjaimen mallisen raudan jolla estetään se ettei tuki luiskahda taaksepäin ja pois paikoiltaan. Kiristys sormilla ensin ja sen jälkeen mitta öljypohjan alle ja avaimella tasaista kiristystä siten että öljypohja nousee n. 1-1 1/2cm ylöspäin ja siihen syntyy pieni esijännitys. Näin suurinpiirtein neuvoi Eugen Vuori. Tällöin tuki jää kärmes pesän alle sen etupuolelle Quote Link to comment
mikan Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Mulla on puskurinkiinnityspisteisiin vedetty kiinni kulmaraudat jotka jatkuvat jonkin matkaa keulaanpäin. Sieltä sitten M8 kierretangot alas ja koneen alitse kulmarauta lohkon takareunan kohdalta. Käytännössä huomasin juuri tuon AConlyn mainitseman ongelman, eli koneen alla oleva tuki pääsi liukumaan alta koneen taakse. Täytyy viritellä lohkoon kierre ja tuelle stoppari. Samalla vaihtuu pystytangot M10 kokoon. Ainiin, tuo Phat Boy, ööö....ei tästä sepustuksesta tainnut olla tuohon apua, mutta kuvia voin tarvittaessa lähettää tuosta omasta rakennelmasta... t. Mika Quote Link to comment
Per Jernström Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Saksalaisten "Beetle cup brace" on versio teemasta jonka ajattelin itse virittää tukevoittamaan takarunkoa. Ei kuormita koppaa kuten se genen tanko ja pitäisi klaarata myös Paksua Poikaa. Hieman kalliimpi ostaa/monimutkaisempi rakentaa, mutta esim Bilteman vanttiruuveista saa hyvät aihiot säädettäville tangoille. Quote Link to comment
Marko Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Käytännössä huomasin juuri tuon AConlyn mainitseman ongelman, eli koneen alla oleva tuki pääsi liukumaan alta koneen taakse. t. Mika Mulla on pultattu L-malliset raudat sisälokareiden läpi konehuoneen puolelle silloin ne saadaan yläpäästä riittävän eteen että syntyy eteenpäin vetävä voima. mulla tangot on paksua kierretankoa jolloin säätö on helppo tehdä. Toi pidike tosiaan kannattaa laittaa ei ole mukavaa jos reippaamassa lähdössä kone tipahtaa tuen päältä alas. Gene Bergin vanhoilla sivuilla oli seikkaperäiset ohjeet en tiedä mahtaako löytyä uusilta sivuilta jostakin Quote Link to comment
Marko Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Tässä karkea piiros toteutuksesta. Copyright by KAAPO Quote Link to comment
ozone Posted August 2, 2005 Author Share Posted August 2, 2005 Hieno piirros. Tuolla tavalla sen ajattelin asentaakkin, mutta pystytangot ei voi mennä Paksupojan kanssa tuolla tavalla ellei niitä laita vaimentimen läpi. Toiseen suuntaan ne saattaisi saada kallelleen mutta sitten taas tuen paikka lohkossa muuttuu aika paljon eteenpäin... enpä uskalla vielä ajatellakaan mitä tapahtuu sitten kun hommaan lisäöljypohjan. Jos jollain löytyy kuvia autosta jossa on Fat Boy ja takatuki sekä vielä lisäöljypohja niin asia saattaisi jopa alkaa selviämään. Quote Link to comment
aki Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Hieno piirros. Tuolla tavalla sen ajattelin asentaakkin, mutta pystytangot ei voi mennä Paksupojan kanssa tuolla tavalla ellei niitä laita vaimentimen läpi. Toiseen suuntaan ne saattaisi saada kallelleen mutta sitten taas tuen paikka lohkossa muuttuu aika paljon eteenpäin... enpä uskalla vielä ajatellakaan mitä tapahtuu sitten kun hommaan lisäöljypohjan. Jos jollain löytyy kuvia autosta jossa on Fat Boy ja takatuki sekä vielä lisäöljypohja niin asia saattaisi jopa alkaa selviämään. Mun ex-ovaalissa oli kaikki em. kapineet kiinni kahdella eri loppuputkella. Tässä kuvassa on kiinni Simonssin pönttö ja myöhemmin huomattavasti suurempi (ja hiljaisempi) Dynomax. Putket omaa tuotantoa ja ongelmaa ei ole kun putken suunnittelee ja tekee takatuen huomioiden. Quote Link to comment
DOODAH Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Ei oo paha ääni siinä ekassakaan Aki-1 putkessa. On mustassa ovaalissa ollu kiinni tän kesän... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.