hyeena Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Näyttäisi olevan kostea. Jos vuotaa eikä muuten vaan märkä, mikä oikea tapa tukkia? Het öljypumpulta oikealla. Tulppa, ei pultti. Quote Link to comment
Guest Fear Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Tulppa irti, kierteytys ja tilalle kierteellinen tulppa esim. http://aircooled.fi/tuote/338/oljykanavien-alumiininen-tulppasarja. Ovat sit NPT-kartiokierteellä, joten kierretappeja ei löydy ihan joka puljusta... EDIT: Hetkinen, eikös oikealla puolella ole ö-pumpun imukanavan iso tulppa? Siihen tuossa sarjassa ei ole kierretulppaa. Itse aikoinaan kierteytin kyllä senkin ja laitoin M-kierteellisen pultin jossa oli keskellä vielä lämpötila-anturille kierre. Pultin ja lohkon väliin sitten massatiiviste. Quote Link to comment
Guest vehkis1983 Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Vähän ikävä alkaa kierteyttämään, jos ei pura koko mosaa. Menee niin perkuleen helposti lastuja sinne öljykanavaan, ja sitä kautta koko järjestelmään. Itse ehkä yrittäisin kaivaa sen tulpan kokonaan irti jotenkin(sillai, että lastuja ei mene sinne kanavaan), ja sorvata uuden tulpan alumiinistä,tms tilalle. Sitten se uusi tulppa kunnon liimalla ja helvetin tiukalla sovitteella(lämmöllä) kiinni siihen lohkoon. Pysyisköhän noin? Quote Link to comment
vwagen Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Sillä helvetin tiukalla sovitteella saa kampikammion helposti halki. Quote Link to comment
Guest vehkis1983 Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 no sopivan tiukka sitten.. Quote Link to comment
Tutkija Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Öljyt pois koneesta,rasvanpuhdistusaineella pesu ja kunnollista liimatiivistysmassaa tulpan ja kampikammion saumakohtaa. Kunnon kuivumisaika ja kovaa menoa,tuskin vuotaa enää sen jälkeen koska ei ole paineellinen öljykanava vaan imupuolella... Quote Link to comment
Tanhis Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Volkkarit ei vuoda öljyä. Merkkaavat vain aluettaan eli jos vuoto ei ole iso niin anna olla. Ja tosiaan ei sitä tulppaa sieltä turhan takia kannata ulos ruveta kaivamaan. Quote Link to comment
Kujis Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Kartio tuurnalla napputelua varovasti muutaman millin päästä reunasta. :) Quote Link to comment
hyeena Posted April 25, 2013 Author Share Posted April 25, 2013 Ihmeteltiin tätä kammion puolikkaan kanssa ja tosiaan aika ohut seinämäinen tuossa kohdin. Tiivistäminen testaamisen arvoista jos nyt vuotaa lainkaan. Voi olla, että just tuohon kohdin on vain aivastettu. Quote Link to comment
Kujis Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 >Ihmeteltiin tätä kammion puolikkaan kanssa ja tosiaan aika ohut seinämäinen tuossa kohdin. Tiivistäminen testaamisen arvoista jos nyt vuotaa lainkaan. Voi olla, että just tuohon kohdin on vain aivastettu. -Siis...Mitä? Quote Link to comment
hyeena Posted April 25, 2013 Author Share Posted April 25, 2013 Ei sittenkään vuoda öljyä (ehkä). Syvemmälle tulppaa ei saa, sen verran syvällä jo nyt. Tulpan alareunassa oli nestettä kirkasta, mutta ehkä se on tullut kuljetuksessa (kylmästä lämpimään kelmuun käärittynä). Quote Link to comment
Art_Zi Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Volkkarit ei vuoda öljyä. Merkkaavat vain aluettaan eli jos vuoto ei ole iso niin anna olla. Ja tosiaan ei sitä tulppaa sieltä turhan takia kannata ulos ruveta kaivamaan. Juurkin näin :) Itselläni tiputtaa myös tuosta kohtaa aina kun auto on käynnissä, mutta ei merkittäviä määriä, joten saa olla (näin ajokauden alussa) Ei se ole ilmavolkkarin kone jos ei vähän merkkaa reviiriään ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.