Jump to content

talbotin satulat kuplassa...


Recommended Posts

Posted

motonetista löytyi seuraava lista??? sopiikos noi kaikki, vai onko eroja...??

 

JARRUSATULA (VAIHTOLAITE!) TALBOT HORIZON

Hintaan lisätään 20/50 euron pantti joka palautetaan vanhaa KORJAUSKELPOISTA satulaa vastaan!

Horizon Vasen jos ATE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9110 55.50 ??? P20

Horizon Oikea jos ATE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9111 55.50 ??? P20

Horizon Vasen jos Girling 78--6.81. . . . . . . . . . . . . 23-9114 49.00 ??? P20

Horizon Oikea jos Girling 78--6.81. . . . . . . . . . . . . 23-9115 49.00 ??? P20

Horizon Vasen jos Girling 7.81--86. . . . . . . . . . . . . 23-9112 59.50 ??? P20

Horizon Oikea jos Girling 7.81--86. . . . . . . . . . . . . 23-9113 59.50 ??? P20

Horizon Vasen jos Bendix 78--6.81. . . . . . . . . . . . . 23-9263 55.90 ??? P20

Horizon Oikea jos Bendix 78--6.81. . . . . . . . . . . . . 23-9264 55.90 ??? P20

Posted

Hanski.

Katsoppa Bilteman poisto myynnistä siellä on jotain Golffin satulaa muistaakseni myynnissä...

 

-AKI67-

Posted

mites noi jarrupalat sitten...kuplan omat ei varmaan sovi...onko horizontin palat isommat?? saakos niiden tilalle mitään parempia paloja??

 

lähinnä "kilpapaloja" tarkoitan...

Posted

Kuplan palat ei sovi.

 

"Horizontin kisapalat"??!?!?!

 

ROTFLMAOPIMP!

 

:D

 

Jan

Guest Keiteleen Kone
Posted

Motonetin Talbotin jarrusatulat ovat peruskorjattuja.

 

Keiteleen Koneen Ate:n satulat ovat uusia ja sisältävät myös uudet jarrupalat. Hinta 60 eur. /kpl , eikä mitään vaihto-osia tarvita.

 

Ps. mistä löydät vaihtokelpoiset Talbotin satulat ?

Posted

Onko nuo KK:n satulat myös kuplan omia tehokkaammat?

 

Tolbotin palojen pinta-ala on hiukan isompi ja puristaakin enempi, isompi mäntä vissiin. En ole mitannut ja autonkin möin mihin semmoiset laitoin.

 

Jan

Posted
Onko nuo KK:n satulat myös kuplan omia tehokkaammat?

 

Tolbotin palojen pinta-ala on hiukan isompi ja puristaakin enempi, isompi mäntä vissiin. En ole mitannut ja autonkin möin mihin semmoiset laitoin.

 

Jan

 

Polpotin jarrupalan pinta-ala on isompi samoin kuin männän halkaisija kuplan vastaaviin verrattuna.

 

t. Mika

Guest Toheltaja
Posted

jos jarruja on tarve päivittää, tuntuu tyhmältä ostaa vakiolevyjä ja satuloita... Samalla rahalla kun ostat nuo uutena ja jotkut paremmat palat, saat käytettyjä settejä jo vaikka kuinka montaa sorttia kun hetken huhuilee.

Guest Mika Raussi
Posted
Ps. mistä löydät vaihtokelpoiset Talbotin satulat ?

Mihin niitä tarvii?

Posted

Vaihtokauppaan Motonetissä.. jotkut liikkeet ei myy ollenkana ilman panttia, jotkut ottaa 50-100eur jos ei ole antaa vanhoja vaihdossa.

 

Jos ostat suoraan rahalla, niin voit myöhemmin useisiin liikkeisiin viedä vanhat vielä takaisin, ja kuittia vastaan saat panttirahan/hyvityksen takaisin.

 

Jan

Guest Keiteleen Kone
Posted

VW:n uudet Ate jarrusatulat paloineen ovat KK:n hyllytavaraa ja ovat heti myynnissä.

Vaihtosatulaa ei tarvita ja hinta on paloineen 60 eur./ pyörä.

 

Näillä jarrusatuloilla saa etupyörät helposti lukkojarrutukseenkin.

Posted

Joku Vectran sylinteri käy myös, mutta siinä on vähän eri etäisyys kiinnityspisteistä jarrupalan pintaan joten vaatii prikat väliin jotta pyörät pyörii uusilla paloilla. Toinen seikka mikä saattaa aiheuttaa murheita on että joku toinen sylinteri on suunniteltu olemaan eri asennossa. Saattaa olla hankala ilmata jarruja jos ilmausruuvi on alimmassa kulmassa, mutta voihan satulat toki irroittaa ilmausta varten. On myös muistettava, että jos laittaa isommat sylinterit niin polkimen matka kasvaa. Jos sitä taas kompensoi isommalla pääsylinterillä niin ollaan takaisin lähtöruudussa poljinvoima/satulavoima.

 

P20 on pantti 20€ motonetissä. Pikaisesti vilkaistuna siellä on vakiosatulat (ATE1-tappi) 66,50 +palat +pantti(20€). Keiteleen koneen hinta on siihen nähden todella kohdallaan. Olisiko KK:lla tarjota jotain "levytyspakettia" takapäähän?

Posted
VW:n uudet Ate jarrusatulat paloineen ovat KK:n hyllytavaraa ja ovat heti myynnissä.

Vaihtosatulaa ei tarvita ja hinta on paloineen 60 eur./ pyörä.

 

Näillä jarrusatuloilla saa etupyörät helposti lukkojarrutukseenkin.

 

 

Toi on kyllä tosi edullinen.

 

Ja mä olen vähän ollu sitä mieltä että ihan sama millä jarruilla saa pyörät lukkoon, jos ne on lukossa niin ne ei jarruta yhtään sen enempää vaikka olisivat sata kertaa tiukemmin lukossa :D Vakioillakin se onnistuu kyllä.

 

Pitäkää myös huoli siitä että jarrutasapaino pysyy järjellisenä.

 

Jan

Guest fastghia
Posted

Vaikea on ollut itselleenkin perustella vakiojarruja tehokkaampia, kun vakioilla tosiaan on etupyörät lukossa aina hätäjarrutuksissa. Tarttis varmaan olla ABS.

Guest Toheltaja
Posted

miullakin meni vakiojarruilla 914 eturissa lukkoon, mutta eipä mene enää 996 turbon jarruilla.

Posted

Jarrujen etu/takatasapainon korjaamiseen sopii mainiosti T3:n takarummut, joissa voi sitten hienosäätää jarrutehoa erilaisilla pyöräsylintereillä:

 

- vakio-4-bolt-t3-takasylinterit (pienemmät)

- vakio-4-bolt-rumpujen takasylkät (vähän isommat)

- ovaali-ikäisen takarumpujen sylkät muistaakseni (vielä vähän isommat)

- vakio-1302/1303 eturumpujen sylkät (isoimmat)

 

Jarrutehon säännöstelyyn sopii hyvin myös rengashalkaisijan kasvattaminen, jolloin jarruista tarvitaan enempi löylyä kun pitokohdan ja akselin välinen etäisyys kasvaa -> suurempi momentti.

 

Puavo @ dwl

Guest fastghia
Posted
miullakin meni vakiojarruilla 914 eturissa lukkoon, mutta eipä mene enää 996 turbon jarruilla.

 

Mistä tuo sitten johtuu? Muuttuiko jokin muu samalla?

Guest Toheltaja
Posted

pääsylkkykin vaihtu toki 19 millisestä 200:n audin heavy duty vastaavaksi, jossa etupäätä pumppaa 23mm mäntä ja takapäätä 25,5mm ehkä noilla 215 kumeilla alkaa tekemään tiukkaa se lukkiutuminen. Meneehän se kyllä kun riittävästi survoo, mutta ei meinaa pysyä vöissä enää...

Posted

Niin tossa Talbotin satulassa on männän halkaisija 48mm ja vm 1981-85 mallien satulat käy kuplaan. Talbotin jarrupala on senverran paljon suurempi ,että se käyttää kuplan jarrulevyn leveyden kauttaaltaan hyväksi kun taas kuplan oma pala jättää ulkoreunaan parin millin koskemattoman harjanteen ajanmyötä.

Jos pidät kuplan omat toimivat jarrusatulat autossa niin voithan laittaa orkkis levyjen tilalle jäähdytetyt levyt (Kerscher) tai reiítetyt levyt (Zimmermann) ja paremmat jarrupalat (Padig "fast road brake pads").

 

Omassa 03:ssa oli aikoinaan Talbotin satulat edessä ja takana T3 tyypin rummut - erittäin toimiva paketti.

Posted
Jos pidät kuplan omat toimivat jarrusatulat autossa niin voithan laittaa orkkis levyjen tilalle jäähdytetyt levyt (Kerscher) tai reiítetyt levyt (Zimmermann) ja paremmat jarrupalat (Padig "fast road brake pads").

 

mistä noita saisi??

ja sopiikos talbotin satulaan kuplan omat jarruletkut kiinni? mitta oikea ja kierteet??

Posted

omat jarruletkut ei käy, tolbotin satulaan tulee letku banjoliittimellä kiinni ylhäältä alaspäin. Liittimiä ja sovittimia saa esim. Autoracingista.

Mä laitoin samantien teräspunosletkut.

 

Pietari voi kertoa mimmonen sillä on ajella. Muistaakseni takana vakio rummut (4 pultt) ja teräspunosta kans.

 

Jan

Posted

Noita levyjä ja j-paloja kannattaa kysellä myös samasta paikasta tai sitten esim Aircooledin kavereilta sillä CSP:ltä löytyy myös vastaavia tuotteita.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...