hanski. Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 muistaakseni tästä oli täällä joskus puhetta...sellasta sivua en nyt äkkiseltään löytänyt...??? Quote Link to comment
hanski. Posted August 7, 2005 Author Share Posted August 7, 2005 motonetista löytyi seuraava lista??? sopiikos noi kaikki, vai onko eroja...?? JARRUSATULA (VAIHTOLAITE!) TALBOT HORIZON Hintaan lisätään 20/50 euron pantti joka palautetaan vanhaa KORJAUSKELPOISTA satulaa vastaan! Horizon Vasen jos ATE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9110 55.50 ??? P20 Horizon Oikea jos ATE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-9111 55.50 ??? P20 Horizon Vasen jos Girling 78--6.81. . . . . . . . . . . . . 23-9114 49.00 ??? P20 Horizon Oikea jos Girling 78--6.81. . . . . . . . . . . . . 23-9115 49.00 ??? P20 Horizon Vasen jos Girling 7.81--86. . . . . . . . . . . . . 23-9112 59.50 ??? P20 Horizon Oikea jos Girling 7.81--86. . . . . . . . . . . . . 23-9113 59.50 ??? P20 Horizon Vasen jos Bendix 78--6.81. . . . . . . . . . . . . 23-9263 55.90 ??? P20 Horizon Oikea jos Bendix 78--6.81. . . . . . . . . . . . . 23-9264 55.90 ??? P20 Quote Link to comment
Marko Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 ATE:n rojut ainakin käy Quote Link to comment
aki67 Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 Hanski. Katsoppa Bilteman poisto myynnistä siellä on jotain Golffin satulaa muistaakseni myynnissä... -AKI67- Quote Link to comment
mikan Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Jep, ainakin mulla toi ATE oli pulttaa-kiinni. Vanne tulee tosi lähelle, mutta millihän riittää. :-) t. Mika Quote Link to comment
hanski. Posted August 8, 2005 Author Share Posted August 8, 2005 mites noi jarrupalat sitten...kuplan omat ei varmaan sovi...onko horizontin palat isommat?? saakos niiden tilalle mitään parempia paloja?? lähinnä "kilpapaloja" tarkoitan... Quote Link to comment
Guest Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Kuplan palat ei sovi. "Horizontin kisapalat"??!?!?! ROTFLMAOPIMP! :D Jan Quote Link to comment
hanski. Posted August 8, 2005 Author Share Posted August 8, 2005 no horizontiin ei varmasti ole omia kisapaloja...mutta saisikos sinne jotkut sopimaan...muusta autosta??? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Kuplan palat ei sovi. "Horizontin kisapalat"??!?!?! ROTFLMAOPIMP! :D Jan http://www.allpar.com/omni/omni.html G(oes)L(ike)H(ell) talouspotin jarrut kehiin.. :) Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Motonetin Talbotin jarrusatulat ovat peruskorjattuja. Keiteleen Koneen Ate:n satulat ovat uusia ja sisältävät myös uudet jarrupalat. Hinta 60 eur. /kpl , eikä mitään vaihto-osia tarvita. Ps. mistä löydät vaihtokelpoiset Talbotin satulat ? Quote Link to comment
Guest Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Onko nuo KK:n satulat myös kuplan omia tehokkaammat? Tolbotin palojen pinta-ala on hiukan isompi ja puristaakin enempi, isompi mäntä vissiin. En ole mitannut ja autonkin möin mihin semmoiset laitoin. Jan Quote Link to comment
mikan Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Onko nuo KK:n satulat myös kuplan omia tehokkaammat? Tolbotin palojen pinta-ala on hiukan isompi ja puristaakin enempi, isompi mäntä vissiin. En ole mitannut ja autonkin möin mihin semmoiset laitoin. Jan Polpotin jarrupalan pinta-ala on isompi samoin kuin männän halkaisija kuplan vastaaviin verrattuna. t. Mika Quote Link to comment
hanski. Posted August 8, 2005 Author Share Posted August 8, 2005 onkos keiteleen koneella hyllyssä vai tilauskamaa?? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 jos jarruja on tarve päivittää, tuntuu tyhmältä ostaa vakiolevyjä ja satuloita... Samalla rahalla kun ostat nuo uutena ja jotkut paremmat palat, saat käytettyjä settejä jo vaikka kuinka montaa sorttia kun hetken huhuilee. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Ps. mistä löydät vaihtokelpoiset Talbotin satulat ? Mihin niitä tarvii? Quote Link to comment
Guest Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Vaihtokauppaan Motonetissä.. jotkut liikkeet ei myy ollenkana ilman panttia, jotkut ottaa 50-100eur jos ei ole antaa vanhoja vaihdossa. Jos ostat suoraan rahalla, niin voit myöhemmin useisiin liikkeisiin viedä vanhat vielä takaisin, ja kuittia vastaan saat panttirahan/hyvityksen takaisin. Jan Quote Link to comment
Fileas Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Motonetissä P20 = 20€ pantti ? Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 VW:n uudet Ate jarrusatulat paloineen ovat KK:n hyllytavaraa ja ovat heti myynnissä. Vaihtosatulaa ei tarvita ja hinta on paloineen 60 eur./ pyörä. Näillä jarrusatuloilla saa etupyörät helposti lukkojarrutukseenkin. Quote Link to comment
Per Jernström Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Joku Vectran sylinteri käy myös, mutta siinä on vähän eri etäisyys kiinnityspisteistä jarrupalan pintaan joten vaatii prikat väliin jotta pyörät pyörii uusilla paloilla. Toinen seikka mikä saattaa aiheuttaa murheita on että joku toinen sylinteri on suunniteltu olemaan eri asennossa. Saattaa olla hankala ilmata jarruja jos ilmausruuvi on alimmassa kulmassa, mutta voihan satulat toki irroittaa ilmausta varten. On myös muistettava, että jos laittaa isommat sylinterit niin polkimen matka kasvaa. Jos sitä taas kompensoi isommalla pääsylinterillä niin ollaan takaisin lähtöruudussa poljinvoima/satulavoima. P20 on pantti 20€ motonetissä. Pikaisesti vilkaistuna siellä on vakiosatulat (ATE1-tappi) 66,50 +palat +pantti(20€). Keiteleen koneen hinta on siihen nähden todella kohdallaan. Olisiko KK:lla tarjota jotain "levytyspakettia" takapäähän? Quote Link to comment
Guest Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 VW:n uudet Ate jarrusatulat paloineen ovat KK:n hyllytavaraa ja ovat heti myynnissä.Vaihtosatulaa ei tarvita ja hinta on paloineen 60 eur./ pyörä. Näillä jarrusatuloilla saa etupyörät helposti lukkojarrutukseenkin. Toi on kyllä tosi edullinen. Ja mä olen vähän ollu sitä mieltä että ihan sama millä jarruilla saa pyörät lukkoon, jos ne on lukossa niin ne ei jarruta yhtään sen enempää vaikka olisivat sata kertaa tiukemmin lukossa :D Vakioillakin se onnistuu kyllä. Pitäkää myös huoli siitä että jarrutasapaino pysyy järjellisenä. Jan Quote Link to comment
Guest fastghia Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Vaikea on ollut itselleenkin perustella vakiojarruja tehokkaampia, kun vakioilla tosiaan on etupyörät lukossa aina hätäjarrutuksissa. Tarttis varmaan olla ABS. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 miullakin meni vakiojarruilla 914 eturissa lukkoon, mutta eipä mene enää 996 turbon jarruilla. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 Jarrujen etu/takatasapainon korjaamiseen sopii mainiosti T3:n takarummut, joissa voi sitten hienosäätää jarrutehoa erilaisilla pyöräsylintereillä: - vakio-4-bolt-t3-takasylinterit (pienemmät) - vakio-4-bolt-rumpujen takasylkät (vähän isommat) - ovaali-ikäisen takarumpujen sylkät muistaakseni (vielä vähän isommat) - vakio-1302/1303 eturumpujen sylkät (isoimmat) Jarrutehon säännöstelyyn sopii hyvin myös rengashalkaisijan kasvattaminen, jolloin jarruista tarvitaan enempi löylyä kun pitokohdan ja akselin välinen etäisyys kasvaa -> suurempi momentti. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest fastghia Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 miullakin meni vakiojarruilla 914 eturissa lukkoon, mutta eipä mene enää 996 turbon jarruilla. Mistä tuo sitten johtuu? Muuttuiko jokin muu samalla? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 pääsylkkykin vaihtu toki 19 millisestä 200:n audin heavy duty vastaavaksi, jossa etupäätä pumppaa 23mm mäntä ja takapäätä 25,5mm ehkä noilla 215 kumeilla alkaa tekemään tiukkaa se lukkiutuminen. Meneehän se kyllä kun riittävästi survoo, mutta ei meinaa pysyä vöissä enää... Quote Link to comment
Guest KAAPO Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 Niin tossa Talbotin satulassa on männän halkaisija 48mm ja vm 1981-85 mallien satulat käy kuplaan. Talbotin jarrupala on senverran paljon suurempi ,että se käyttää kuplan jarrulevyn leveyden kauttaaltaan hyväksi kun taas kuplan oma pala jättää ulkoreunaan parin millin koskemattoman harjanteen ajanmyötä. Jos pidät kuplan omat toimivat jarrusatulat autossa niin voithan laittaa orkkis levyjen tilalle jäähdytetyt levyt (Kerscher) tai reiítetyt levyt (Zimmermann) ja paremmat jarrupalat (Padig "fast road brake pads"). Omassa 03:ssa oli aikoinaan Talbotin satulat edessä ja takana T3 tyypin rummut - erittäin toimiva paketti. Quote Link to comment
hanski. Posted August 14, 2005 Author Share Posted August 14, 2005 Jos pidät kuplan omat toimivat jarrusatulat autossa niin voithan laittaa orkkis levyjen tilalle jäähdytetyt levyt (Kerscher) tai reiítetyt levyt (Zimmermann) ja paremmat jarrupalat (Padig "fast road brake pads"). mistä noita saisi?? ja sopiikos talbotin satulaan kuplan omat jarruletkut kiinni? mitta oikea ja kierteet?? Quote Link to comment
Guest Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 omat jarruletkut ei käy, tolbotin satulaan tulee letku banjoliittimellä kiinni ylhäältä alaspäin. Liittimiä ja sovittimia saa esim. Autoracingista. Mä laitoin samantien teräspunosletkut. Pietari voi kertoa mimmonen sillä on ajella. Muistaakseni takana vakio rummut (4 pultt) ja teräspunosta kans. Jan Quote Link to comment
Guest KAAPO Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Noita levyjä ja j-paloja kannattaa kysellä myös samasta paikasta tai sitten esim Aircooledin kavereilta sillä CSP:ltä löytyy myös vastaavia tuotteita. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.