Jump to content

Aluvanteiden kunnostus ja maalaus


Recommended Posts

Miten olisi fiksuinta maalata tuollaiset vanteet?

Pulverimaalia ajattelin kestävyyden vuoksi. Onnistuisiko niin, että ensin hiekkapuhalletaan vanteet kokonaan. Sitten kiillotus noihin osiin, joihin ei tule maalia. Seuraavaksi lämmönkestävällä teipillä teipataan kiillotetut kohdat ja pulverimaalaukseen.

 

mallikuva

 

t. Mika

Link to comment

Eribaa maalatessa tuli netistä etsiskeltyä alumiinin maalauksesta.

 

Sain sellaisen kuvan että aina kannattaisi laittaa alumiinin päälle ensin happomaali että tarttuu varmasta. Pulverimaalaus onkin varmaan asia erikseen.

 

Wheeler deelerissä upottivat vanteet myrkkyyn jolla vanhat maalit pois ja maalasivat suoraan pulverilla :)

 

Kaipa tähänkin osaa joku viisaampi neuvoa.

Link to comment

Ei hiekkaa alumiinivanteelle. Sooda, lasikuula, jäämurska tai muu hellävaraisempi aine. Teippauksesta ei käsitystä, kysyisin itse ohjeet sen suhteen pulveroijalta jotta hän ei myöhemmin levitellä käsiä jos tulee ongelmia.

 

 

Miten olisi fiksuinta maalata tuollaiset vanteet?

Pulverimaalia ajattelin kestävyyden vuoksi. Onnistuisiko niin, että ensin hiekkapuhalletaan vanteet kokonaan. Sitten kiillotus noihin osiin, joihin ei tule maalia. Seuraavaksi lämmönkestävällä teipillä teipataan kiillotetut kohdat ja pulverimaalaukseen.

 

mallikuva

 

t. Mika

Link to comment

Hiekalla saa vanteisiin rouheen pinnan. Et ihan hyvin puhaltaa hiekalla jos sellaista haluaa. Sitten on maalinpoistomömmöt, ne toimii vähän vaihtelevasti. Lasikuulaa vaan.

 

Noi vanteet on maalattu ja sitten koneistettu noi kiiltävät pinnat.

 

Tavallinen 2-k maali toimii ihan hyvin vanteissa ja on helpompi noiden teippailujen suhteen

Link to comment

Yhet alessiot tuli hiekalla käsiteltyä. Eikä tullut röpöäpintaa.. Paljon on sitten sen jälkeen maalauksesta ja lakkauksesta kiinni.. Tosin osassa kevytmetallivanteita on maalinalla todella kova ns "kitti", joka vaatii paljon työtä jos haluaa ottaa kokonaan pois, jos et ota saat sen paskan pinnan kun kitti kuitenkin puhalluksessa on poistettu osittain. Kovaa hiontaa vaan, ehkä hinta/laatu suhde parhaiten kohdalla.. Nii ja älä laske työlle hintaa ; ) Saat uudet halvemmalla...

Link to comment
Yhet alessiot tuli hiekalla käsiteltyä. Eikä tullut röpöäpintaa.. Paljon on sitten sen jälkeen maalauksesta ja lakkauksesta kiinni.. Tosin osassa kevytmetallivanteita on maalinalla todella kova ns "kitti", joka vaatii paljon työtä jos haluaa ottaa kokonaan pois, jos et ota saat sen paskan pinnan kun kitti kuitenkin puhalluksessa on poistettu osittain. Kovaa hiontaa vaan, ehkä hinta/laatu suhde parhaiten kohdalla.. Nii ja älä laske työlle hintaa ; ) Saat uudet halvemmalla...

 

Yhdet aluvanteet olen soodapuhalluttanut ja sitten vielä pahimmat kohdat putsattiin hiekalla. Pulveriväri pintaan ja niistä tuli ihan kohtuulliset käyttöautoon. Kestivätkin useamman vuoden kesäkäytössä.

 

Tuollaiset uudet maksaa noin 1000 euroa kuluineen, eikä niitä edes saa tuolla jaolla millä mun vanteet on. Joten kyllä tuohon rahaa niitä muutaman tunnin voi hinkata. :-)

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...