Guest Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Ensimmäinen tonni on ajettu täysrempatulla 1775 koneella. Heti alkuun ihmetytti öljyn katoaminen, mutta oletin sen kuuluvan asiaan, kun putket ja männätkin uusittiin Mahlen 90,5:ksi. Mutta saasta sentään. Edelleen öljyä menee noin 0,5litraa /100km. Minun mielestä tuo on aika posketon määrä. Pihaan sitä ei ainakaan valu noin paljoa. Kannet kävi koneistamolla, mutta ohjureita ei uusittu. Huohotin boksiin tulee kolme tuloa. Ei millään viitsisi repiä kattilaa pois, kun pelkkä paikalleen nosto vie toista tuntia, kun konesta pitää väännellä vaikka mihin asentoon mm imusarjan takia. Kai se on lainattava töistä endoskooppia josko näkisi ettei ainakaan sylintereissä ole pahoja naarmuja. Öljynä on nyt Valvolinen Racing 20w-50. Vai voiko uudet putket olla vain niin katkeaksi hoonatut? Quote Link to comment
Guest Pesone Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Savuttaako? Männänrenkaiden asunnus virhe olisi yksi mahdollinen selitys ja ne ohjurit tietty yksi syy, mutta ne saa aika väljät olla että alkaa öljyä oikeesti kulumaan.. Kyllä 1000 km pitäisi riittää hoonaus jälkien siloitteluun. Onko ihan uudet syltty putket vai vanhat hoonatut, jos vanhat, niin sitten todennäköisesti jo väljät... niin no joo näköjään uudet kun tarkemmin luki tuota, jonkun näköinen mittaushan ois aina uusissa osissa paikallaan, putken ylhäältä, keskeltä ja alhaalta halkaisia kolmesta-neljästä suunnasta kertoo jo paljon putkien soikeudesta. Isot pojat on sanonut että tälläisiäkin uusituotanto putkia on välillä ollut liikkeellä, mitkä on jo valmiiksi soikeita. Ja männän pyöreys kannattaa myös tarkastaa vaikka yleensä uusi mäntä väkisinkin pyöreä on. 0.5l/100 km kyllä alkaa olla jo vähän liikaa, jopa pahnalle. Quote Link to comment
Guest Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Savutusta en ole saanut selvitettyä ajossa. Ruisku pössäyttää välillä vaihatessa mustat ;) Joskus startaessa tuuppaa vaaleaa katkua. Se erikoisuus on, että 1:n tulppa on siisti, mutta 2,3,4 n on paljon nokisemmat. Koneen on kasannut isäukko kenellä on kokemusta työnsäkin puoletsa kymmenistä remonteista ihka aitona vw asentajana kuuskyt luvulta. Toki sattuuhan sitä ammattilaisellekin. Eli pitänee pyytää jotakuta ajamaan perässä lenkki. Quote Link to comment
wp Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Yhdestä 92mm Mahlen sarjasta katkesi öljyrenkaiden levittäjästä nokka ja päät eivät enää vastanneet toisiinsa, öljyä meni yhden männän renkaiden ohi tuollaisia määriä. Kesti vähän aikaa huomata tuo vika, putkien mittauksissa ei ilmennyt mitään heittoja eikä naarmujakaan ollut putkissa. Uudet kannet ja kaikki muutkin osat, pisti vähän kynsimään korvallista. Quote Link to comment
mikko k Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Kyllä tämä haiskahtaa männänrengasvauriolta. Millaiset öljyrenkaat on? 3-osaiset? Ne menee "helposti" rikki tai asennuksessa saattaa jousiosan päät hypätä toistensa ohi, jolloin renkaat ei purista ja öljyä kuluu. Näin voi käydä ihan ammattilaisellekin. Quote Link to comment
Guest Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Voihan voi... En jaksa muistaa, että millaiset renkaat noissa Mahlen "tako" männissä on. Pitänee purkaa sopivan hetken tullen tuo kattila. Menee kyllä varmaan syksyyn... Quote Link to comment
wp Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Voihan voi... En jaksa muistaa, että millaiset renkaat noissa Mahlen "tako" männissä on. Pitänee purkaa sopivan hetken tullen tuo kattila. Menee kyllä varmaan syksyyn... Samanlaiset 3-osaiset kuin minun tapauksessa ellet ole ostanut erikseen muita... Suotta syksyä odottelet, päivän työ ja rengassarjan hinta. Quote Link to comment
Guest Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Juu eihän siinä itse hommassa mene kauaakaan, mutta kattilan irroitus ja paikalleen laitto on hermoja riipaiseva kokemus. Orkkis pata on liiankin helppo, mutta tätä kun saa käännellä ja väännellä. En tiä miten siitä tulikin niin ahdas. Quote Link to comment
boxer Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Helpottaa jos otat ne tiellä olevat imarit pois!? Ittekin ensin kuvittelin saavani koneen paikoilleen irrottamatta imareita.. Quote Link to comment
Guest Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Näitä käyriä ei saa irti koneen ollessa paikallaan. Taaemmat mutterit tarttee kikkailla paikalleen. Suuttimet irti, öljyvehkeet suodattimineen laatikon nurkalta, laatikon ali kiertävä pakoputki, bensalinjat, antureita. Meneehän siinä muutama tunti. Imareissa olevat suutinten pitimet ottaa helpolla turpaan vekslatessa kun ovat leveämmällä, kuin aukko. Jos käyttäisi lomautusviikon vaikka tuollaiseen spurguun. Quote Link to comment
Guest Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Taisi syy löytyä. Itseasiassa ei tarvinnut ottaa edes kansia irti, kun öljyt tuli jo tulpastakin läpi :o Alinpana öljyrenkaat tuosta kiiltävästä sylinteristä. Quote Link to comment
Guest Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Yhdestä 92mm Mahlen sarjasta katkesi öljyrenkaiden levittäjästä nokka ja päät eivät enäävastanneet toisiinsa, öljyä meni yhden männän renkaiden ohi tuollaisia määriä. Kesti vähän aikaa huomata tuo vika, putkien mittauksissa ei ilmennyt mitään heittoja eikä naarmujakaan ollut putkissa. Uudet kannet ja kaikki muutkin osat, pisti vähän kynsimään korvallista. Täytyy sanoa, että osui tämä etädiagnoosi oikeaan. Väkänenhän sieltä on karannut. Kiitos hyvästä vinkistä. Muuten olisi jumpattu ihan turhaan vaikka ja mitä. Kannet pitää kyllä uusia, kun budjetti sallii. Nykyiset alkaa olla jo ihan finaalissa. Quote Link to comment
Dennis Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Täytyy sanoa, että osui tämä etädiagnoosi oikeaan. Väkänenhän sieltä on karannut. Kiitos hyvästä vinkistä. Minulla kävi aikanaan vuonna -93 sama homma mun 1835 koneen kanssa 1000 km jälkeen, laitoin sitten Grantin renkaat kaikkiin ja kesti niin kauan kun kone oli minulla noin 25tkm ja tuli myytyä ehjänä eteenpäin Dennis Quote Link to comment
Guest Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Grantit on nyt tilattu. Samalla otin jousikiristeiset tönärien suojaputket. Vaihdelaatikko on tohtorilla ja sen saa mahd. jo ensiviikolla. Vielä pitää tehdä imusarjaan yhde tyhjäkäyntiventtiilillr niin saa lyödä romut kasaan. Quote Link to comment
metake Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Samalla otin jousikiristeiset tönärien suojaputket. Muoviset vai metalliset? Quote Link to comment
Guest Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Metalliset juu. Muovisia ei IKINÄ! Quote Link to comment
Guest Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Posti toi renkaat. Olivatkin sittenkin Mahlen paketissa mustat rinkulat. Öljyrengas on tuollainen. Kysymys kuuluu pistänkö paluupostiin vai paikalleen? Quote Link to comment
vwagen Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 jostain siis saa vielä kunnollisiakin öljyrenkaita. Quote Link to comment
Guest Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 Kattila on taas kasassa. Uusittiin männänrenkaat, hoonattiin putket ja uusittiin yksi mutkalla ollut kiertokanki. Mystinen kylmäkäynnistyksen savutuskin katosi. Tyhjäkäyntiventtiili tuntuisi myös olevan ihan asiallinen vaikka ms1:ssä onkin aika askeettinen säätö vs. uudemmat. Rempattu vaihdelaatikko on vielä koeajamatta... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.