Jump to content

Kuplan mystinen käyntihäiriö.


Guest Jussinbussi

Recommended Posts

Guest Jussinbussi

Täytyi oikein laittaa tännekkin kun alkaa ideat olla loppu.

 

Eli: Auto toimii kohtuu hyvin mutta ei kestä nopeata kaasunpainallusta ja rauhallisestikkin kiihdyttäessä "puutuu" jonkun verran.

 

Nyt tehtyä:

 

Vaihdettu toimivasta moottorista, puola, jakaja, kaasutin.

Jakajan alipaine toimii, kiihdytyspumppu toimii, venttiilit säädetty, sytytys ja kärkiväli kohdallaan, uudet tulpat, bensafiltteri jne.

Tuntuu kuin autosta loppuisi henki, eli bensapulaa nyt jotenkin ounastelen. Varsinkin kun moottori on kunnolla lämminnyt niin se toimii vähän paremmin. Ja ryyppy päällä aika hyvin.

 

Bensapumppu? bensalinja? joku muu mikä? Kanada?

 

Jussi

Link to comment
Guest Jussinbussi

Tämäkin mahdollista, tosin venttiilivikaa ehkä epäilisin. Vaihtomoottori ja kilometrejä ei savutuksesta, päittäisestä ym. äänistä päätellen paljoa yli 5000km ole.

Koitin 10m isompaa tyhjäkäyntisuutinta, ei vaikutusta.

Nopeasti kaasua vivusta käännettäessä paukahtaa kaasarissa?? Sittenkin joku sytty juttu. Kyllä nää on niin henkimaailman vehkeitä. ;)

 

Jussi

Link to comment

Lataa painepullolla vettä hienona sumuna kaasuttimeen ja katso mitä tapahtuu jonkin aikaa kikkailtuasi. Tuommoisella kikalla tuli elvytettyä yksi tai kaksikin vanhaa palvelijaa uuteen nousuun.

 

Mikäli "jobbareiden" kikka ei tunnu luontevalta tavalta toimia ota kone pois ja avaa...

 

Itse sain joskus 1200 vähän ajetun koneen, joka oikeasti oli vähän ajettu, mutta voi sitä miten karstainen se olikaan. Se ei olisi koskaan toiminut kunnolla jos en olisi avannut sitä. Huolellisen läpikäynnin jälkeen huolettomia kilometrejä on tullut vaikka kuinka ja edelleen kone lähtee vaivattomasti käyntiin pitkänkin seisonnan jälkeen.

Link to comment
Guest Jussinbussi

uutta bensaa on tankissa. Ennakkoa lisää voisi vielä kokeilla joskin epäilen sitä. Mutta tuo karsta homma voisi vaikka pitää paikkaansa. Autolla ensimmäinen omistaja 31 vuotta ja seuraava 12 vuotta jolla ikää +90v..

Kaasari ja jakaja on yhteensopivat.

Link to comment

Kaasari on peräisin mun 1300:sta koneesta jolla ajettiin viime kesä ongelmitta, ja oireet on samat molemmilla kaasareilla. Laiha seos paukkuu (yleensä) pakoputkessa. Vielä lienee tarkistamaton asia on, että pitääkö hihnapyörän merkit paikkansa, mutta eiköhän sekin asia selvinne..

Link to comment

Joo, kyllä se vaan ohkasella seoksella alkaa herkästi aivastelemaan juurikin imupuolen suuntaan. Mustuuko tulpat? Ota putsari pois ja koita koneen käydessä säännöstellä kädellä imuilman saantia ihan reilusti samalla kun kaasuttelet, että paraneeko käynti. Kato et ryyppy ei tällöin päällä, eli lämmin kone kun testailet. Understood?

Link to comment
Joo, kyllä se vaan ohkasella seoksella alkaa herkästi aivastelemaan juurikin imupuolen suuntaan.

Olkoon sitten näin, mä oon selkeesti kaikki nää vuodet säätäny kaasarit väärin perustein.. Tosin tuo mun yksi kupla paukuttaa pakoputkessa kun delluista on tyhjäkäyntipiiri hiukan tukossa, tai niin luulin mutta johtuneekin jostain muusta sitten kun ei yski kaasareihin päin..

 

Jussin kuplassa on kaasari ja suuttimet sellaiset kuin tehdas on sinne laittanut, joten tuntuu hassulta jos seokset ei niillä olisi kohdillaan.

Link to comment

Joo, ei tää oo inttämisen paikka. Ammatin puolesta tullu pyörähommista oireet vaan tutuksi. Nämä antiikkiset kiikut ei tietty ihan sama asia. Onko Jussinkin mosa täsm. samanlainen vakio 1300 kuin sulla missä se kaasari on pelannut(kannet yms?)? Mitäs jos tää pata hengittää paremmin ja vaatii lisää lörsää? Toki ajotus kannattaa varmistaa jos hihnismerkeistä ei satavarma.

Link to comment
Joo, ei tää oo inttämisen paikka

Juuei, pisti vaan silmään kun tosiaan olen taistellut tuon tukossa olevan tyhjäkäyntipiirin kanssa ja meinaa mennä hermot, lienee paras luovuttaa ja vaihtaa kaasarit :) Ei ollut tarkoitus ihan noin hyökkäävästi kirjoitella, pahoittelut.

 

Ja tuo kaasareihin sylkeminen on kyllä ihan totta noissa pyörissä, siitä on vaan niin monta vuotta kun olen pyöriä säätänyt, että olin jo moisen unohtanut.

 

 

Jussin mosa on tosiaankin samanlainen kuin tuo mikä mulla on, ja josta siis noita osia on testiin Jussin koneeseen lainattu. Jussin kone todennäköisesti on kunnoltaan paljon tuota mun konetta parempi. Ja molemmat koneet on siis tehtaan jäljiltä vakiomoottoreita.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Nyt alkaa olemaan kohtuu hyvä, ainakin kun lämpii kunnolla niin sit toimii aika hyvin ja vastaa kaasuun, pientä puutumista silti havaittavissa. Pitäisiköhän kokeilla vielä isompi pääsuutinkin? Vois jeesata.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...