Ketsa Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Onko vakiota isommalla putkella olevia lämmönvaihtimia kenelläkään käytössä? Antaako lämpöä orkkisten tapaan, vai ovatko nämä ilman alumiinikennoa? Esimerkkinä CSP:n sivuilta löytyvä malli http://csplink.de/x1IxAikOVx Quote Link to comment
x-pj Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Mulla on yhdet lämmönvaihtimet suuremmalla putkella, mutta en ole varma onko juuri samanlaiset. Minun sorsissa ei ole muuta kuin suora peltipakosarja sisällä. Siitä huolimatta tuottivat ihan kivasti lämpöä alkukevään ja syksyn viileisiin iltoihin. Sillon kun ilma pysyy +10 ja sen yli, niin noilla pärjää. Tosin nyt ajelen toista kesää ilman lämmönvaihtimia ja voi olla, että aika kultaa muistot. Quote Link to comment
TeeKoo Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Noissa ei ole ole alumiinivalua, vain j-putki kuoren sisällä. En ole vielä asentanut putkia kopasta lämmönvaihtimiin, joten ei kokemusta lämmityksestä tai sen puutteesta vielä. Quote Link to comment
Tomppa Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Juurikin nuo samat ovat testissä mulla nyt viikonloppuna n. 600km reissulla. Varmasti selviää, että tuleeko lämpöä kuten vakiovaihtimilla vai ei. - Tomppa Quote Link to comment
UltraVW Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 No miten kävi Tomppa? Oliko jees? Quote Link to comment
-tipi- Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Ei tainnu viime viikonloppuna paljoo lämpöö tarvita? Quote Link to comment
Tomppa Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Sorry, vähän kesti vastata, pikkusen ollu kiirusta. Vaihtimet toimi mielestäni hyvin, joskaan yhtä kuumaa kuin vakioista ei kyllä pukkaa. Sanotaan nyt vaikka varovasti, että 2/3 siitä lämmöstä mitä vakioilla. Lauantai aamuna, kun 6.45 ajettiin katto auki laivasta niin tuppas olemaan kohtuu viileä, mutta oven ikkunat nostamalla ja lämmön avaamalla pysyi lämpimänä ihan hyvin motarillakin :) Johtopäätös = Toimivat kyllä ainakin kesäkäytössä hyvin, talvella en ajatellut kokeilla ;) Quote Link to comment
Recommended Posts