Jump to content

Type 3


Guest kytsii

Recommended Posts

Guest kytsii

Löytyiskö keltään täälä tietoa yllä mainitusta autosta?

Esim. mitä varusteluja löytyy mistäki mallista...

Ittellä on tuollaanen vw 1600... papereis lukee että "A" mutta hotcarsin myyjä kehuu että se olis "s" koska siinä on levyjarrut eres mutta ku itte en ainakaa tierä varmaksi sanoa jotta mikä se ny sitte on ja onko tuollaasta "S" mallia ollu muitaki 1500?...ja sitte vielä sellaanen on hakuses että minkälainen merkki kuuluu sinne takaloodan kanteen??

ja kuuluukohan tuos mallis olla kromilistat vain alareunas vai myös siinä pokkauksen kohdas ylempänä?

Link to comment

Olisit nyt voinnut edes vuosimallin kertoa niin voisi vähän tarkemmin vastatakin.

 

Hotcarsin myyjiltä löytyy näköjään yhtäluotettavaa tietoa kuin kyseisen firman luettelostakin.

 

Ainoa tyyppi 3 jonka mallimerkinnässä on S perässä on 1500 S,vuosimallit 64 ja 65,ja niissä on rumpujarrut sekä edessä että takana.

 

Vuosimallista 66 lähtien kaikissa kolmostyypeissä on levyjarrut edessä,myös A malleissa.

 

Jos kerrot autosi vuosimallin ja muutenkin mallin niin sitten voi noita varusteasioitakin selvittää.

Link to comment

Miksi ihmiset linkittävät tänne noita essonbaari tasoisia Wikijuttuja?Vilkaisin noi molemmat nopeasti läpi,ovat täynnä virheellistä tietoa.

1600 TA on tuota 1600 A porrasperää vastaava luiskaperämalli,suomessa kaikki näkemäni 71.73 luiskaperät ova olleet TA mallia,sitä vanhemmat mallia TL,jonkun verran poikkeuksia varmaan on molempiin suuntiin.

A mallit ovat käyhemmin varusteltuja L malleihin verrattuna,esimerkiksi ei avattavia takasivuikkunoita,kylkien "kromi"listoja,sivuvilkkuja tai kelloa,maalatut etuvilkkujen ja takavalojen pohjat ja tuuletusikkunoiden karmit,halvempi verhoilu jne.

 

Takaluukussa pelkästään VW 1600 teksti.

Link to comment
Miksi ihmiset linkittävät tänne noita essonbaari tasoisia Wikijuttuja?

 

...ja miksi ihmiset ei korjaa vääriä tietoja? Mikä nautinto on ylläpitää väärää tietoa, kun ne voisi kuka tahansa korjata!?

Toki ihmisten pitäisi tietää mikä on väärää tietoa, eli nettiä ei tarvita ollenkaan ;-)

Link to comment
Miksi ihmiset linkittävät tänne noita essonbaari tasoisia Wikijuttuja?

 

...ja miksi ihmiset ei korjaa vääriä tietoja? Mikä nautinto on ylläpitää väärää tietoa, kun ne voisi kuka tahansa korjata!?

Toki ihmisten pitäisi tietää mikä on väärää tietoa, eli nettiä ei tarvita ollenkaan ;-)

Minusta on hyvä, että hän jaksaa tänne oikaista väärää tietoa jota netti on pullollaan. Ollaan kiitollisia siitä, ainakin minä olen.

Link to comment
ja mä olisin kiitollinen siitä jotta täälä ei tuollaasia turhan päivääsiä ruveta puhumaan vaan pysytään asias.

Pääset aika hyvin tutkimaan kolkin asioita samban sivujen kautta, esim voit alkaa:http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=78049

 

niin asia selkinnee osittain.

 

Autosi on hieno lienee orkkis myös sisältä-muuta/korjaa harkiten. 70-uvun notseja ei juuri ole suomessa!

Link to comment
kytsii said:
...ja sitte vielä sellaanen on hakuses että minkälainen merkki kuuluu sinne takaloodan kanteen??

ja kuuluukohan tuos mallis olla kromilistat vain alareunas vai myös siinä pokkauksen kohdas ylempänä?

 

Varmaankin tällainen merkki kuin tämän topikin puolivälissä - http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/16072-typ-3-luukkuja-ja-purkupeltiä/

- siis 'VW 1600'. Listat vain kynnyksessä, ei kylkilistoja tuossa mallissa alunperin.

Link to comment
Guest kytsii

joo hyvä, ostinki jo juuriki tuon merkin mikä oli kuvassa.

Mistä tuo sana notsi oikeen tuloo ku paljo oon kuullu ny puhuttavan siitä mutta en tiä mistä se tuloo :D

Link to comment
joo hyvä, ostinki jo juuriki tuon merkin mikä oli kuvassa.

Mistä tuo sana notsi oikeen tuloo ku paljo oon kuullu ny puhuttavan siitä mutta en tiä mistä se tuloo :D

 

 

viennös sanasta nocthback eli porrasperä enkuksi.

Link to comment
Guest kytsii

Sitte tuli sellaanen mieleen jotta ku oon ny hitsaallu tuota koppaa niin minkälaiset pohjaanlyönti kummit sinne eteen kuuluu ku molemmin puolin oli kadonnu niin ei oikeen oo varmuutta jotta minkälaaset siä pitääs olla.

olisko jollaki kuvaa etupäästä tms.?

Link to comment
Sitte tuli sellaanen mieleen jotta ku oon ny hitsaallu tuota koppaa niin minkälaiset pohjaanlyönti kummit sinne eteen kuuluu ku molemmin puolin oli kadonnu niin ei oikeen oo varmuutta jotta minkälaaset siä pitääs olla.

olisko jollaki kuvaa etupäästä tms.?

 

Kantsii varmaan kattella tämä

 

http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/type3_parts_book/

 

Ja kuvia täältä vaikka huru mycke

http://www.thesamba.com/vw/forum/album.php

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...