Jump to content

Penkitys.


Racing

Recommended Posts

Missä porukka on käynyt ilma vw:llä penkissä -> missä uskottavia todentuntuisia lukemia tehoista?

 

Paljonko teillä löytyy potkua ilma vw katuautoista -> käyriä tähän!

 

Ja kaikkea muuta asiaan liittyvää.

 

Ja nimenomaan katuautoista ei kilpailussa käytettävistä kilpureista jotka on vaan sääntöjen takia kilvissä.

Link to comment
Ja nimenomaan katuautoista ei kilpailussa käytettävistä kilpureista jotka on vaan sääntöjen takia kilvissä.

 

Jaa... minkähänlaisia autoja tarkoitat? Ainakin pääkaupunkiseudun (eli tuntemistani) kilvissä olevista volkkareista, joilla on käyty kiihdytyskilpailuissa muutaman viime vuoden aikana, on jokaikisellä useaan kertaan käyty ajamalla mummolassa, cruisingeissa, vw-tapahtumissa, töissä tai itse niissä kiihdytyskilpailuissa. Ja yli puolilla on käyty Bugrunissa tai vastaavilla pidemmillä matkoilla.

Juha

Link to comment

Liekö Suomessa ketään joka uskaltaisi ottaa esim. 20e "osallistumismaksua" vastaan yhden päivän volkkareita penkkiin tyyliin ulkomuan Dyno Dayt. Metkaa olisi, varsinkin jos sen saisi järjestettyä jonkun tapahtuman läheisyyteen.

 

Itte ehdottelin paikalliselle tuning/harraste/speedparty -porukalle, olivat innoissaan, mutta Joensuun ainut autoille sopiva dyno oli myyty vastikään Outokumpuun. Tässä tosin se positiivinen puoli, että edellinen omistaja oli, no, asiakaspalvelultaan "haasteellinen".

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Joskus ehdotin tätä tuolla yhistyksen puolella ja fvwa:n silloiselle puheenjohtajalle. Ainakin siellä suhtauduttiin myönteisesti asiaan silloin ja yhistys olis voinut myös osallistua kustannuksiin kunhan siitä kirjoitetaan kunnon juttu volkkari-lehteen.

Silloin oli ajatuksena kerätä ainakin puolen tusinaa erilaista autoa/moottoria ja juttuun tulisi kunkin moottorin speksit ja mitä irtosi. Itse auton ja omistajan tietoja ei julkaistaisi jos omistaja ei sitä halua.

 

Dynopäivä saa ainakin multa kannatusta!

 

t. Mika

Link to comment

Bugrunissahan dynotaan autoja, että innokkaat sinne sitten.

 

Eipä ole hääviä toi koneenrakennus saksanmaalla, tossakaan listassa ei ollu yhtään "ainaskin 500 heppasta" kuplaa. Musta toi esson paarin dyno tuottaa parempia tehoja, joten jatketaan me vaan sillä linjalla, kun siihen on kerran totuttu. Ei tuu turhia pettymyksiä.

Link to comment
  • 1 month later...
Guest fastghia

No niinpäs.. Tollanen olis nasta joskus tossa keväällä, vaikka toukokuun puolessavälissä ennen Openia... olis yks motivaatiotekijä lisää rkantaa valmiiks jotain dynottavaa.. :p

 

Tunteeko kukaan ruuhkasuomesta sopivaa paikkaa, missä tuon voisi järjestää?

 

Vai pitäiskö asiassa lähetyä autourheiluun suuntautunutta Yhistyksen nykyhallitusta??

Link to comment
Guest Mika Raussi

No jokaisen omassa harkinnassahan se toki on. Sitä voi laskea, että paljonko se penkityspäivän penkitys oli halvempi verrattuna yksityistilaisuuteen.

 

Sitten voi laskea, että kuinka paljon tulee siintä välikatsastuksesta kuluja mahdollisine penkityksineen. Sitten voi tehä päätöksen, että kannattaako oikeesti?

 

No jokainen osaa päätellä ihan itte.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Stripillä voi arvailla, mutta jos on nettisivulla listat autoista, joista selviää malli, rekisteritunnus ja paino, niin johan tulee kutsuja konttorille jos teho-paino suhteet alittuu.

 

Sillon kun se ei enään oo mutua, niin on helppo toimia ja toisekseen on myös toimittava jos virka siihen velvottaa.

 

Jokainen edelleen päättää ite mitä kertoo ja kenelle.

Link to comment
Guest fgronlun

Varokaa mitä kirjotatte isoveli valvoo...Hyvin voi tehdä minusta lehtijutun jarrutetuista autoista ja tehoista! Jättää vaan rek kilven pois. Saahan mun kuplas olla 1000hp mutta ei kadulla.. Sillä ku ake pyytää mun auton uusinta kats vaan sillä että ovat lukeneet lehdestä että olen osallistunu jarrutehomittaukseen autolla jonka merkki on vw kupla ja sain tehoja 1000hv tai mitä vaan yli sen sallitun 60hv?

Link to comment
Guest Mika Raussi

No jos ei paljasta tietoja, mistä auto vois olla tunnistettavissa, niin eihän siinä sitten hätää ole. Vähän vaan mietityttää, että minkähän takia pitäs missään julkasta mitään?

 

Puuttumiseen pitää olla perusteet. Jos niitä ei oo, niin ei voi puuttua. Kannattaako silti lehdissä ja internetissä koko ajan ilmotella kaikelle kansalle, että saattaa liikentaassä olla jopa laittomia autoja ja, että valvontaa ois syytä tehostaa? Jospa vaikka Vanhasesta tulee presidentti ja ministeripaikkojen uudeleenjaossa Karpela saakin liikenneministerin salkun?

 

Pointti on se, että onko penkitystulosten julkisesta esittelystä enemmin haittaa vai hyötyä?

Link to comment
Guest fastghia

> Pointti on se, että onko penkitystulosten julkisesta esittelystä enemmin haittaa vai hyötyä?

 

No, se julkaiseminen ei liene tässä oleellista, vai kuinka? Tapahtuma itsessään olis mielenkiintoinen ja hauska. Tietty tuloksia voisi olla mukava myös lueskella, sellaistenkin, jotka eivät paikalle pääsisi (mukaanlukien AKEntit :) Saahan kuplassa teho/panosuhteen puitteiossa olla teoriassa joku 150-160hv - riippuen mitä noi eri vuosimallit nyt painoikaan?

 

JOS tuollaisen tapahtuman joku järjestää ja JOS julkaistaisiin tiedot vain tyyliin esim.

"Typ 1, 1776 ccm, 2x44 IDF – 123,6 hv @ 5690/min ja 161,9 Nm @ 4990/min"

NIIN olisko tosta haittaa auton omistajalle/harrastukselle yleisesti?

Link to comment
Guest Raggare

ihan niinku lasten oikeesti, onko kaikki varpaillaan noitten "pyydetään takasin katsastukseen" juttujen takia? :O

 

-onko tässä nyt varmasti se 60 heppaa?

-kyllä on (ja vähän päälle)

Link to comment
Guest Mika Raussi
ihan niinku lasten oikeesti, onko kaikki varpaillaan noitten "pyydetään takasin katsastukseen" juttujen takia? :O
´

 

Ei suinkaan. Ei ainakaan miun toimintaan vaikuta millään tavalla. Kuitenkin vähän huolestuttaa se tosiasia, että tulevaisuudessa voi olla yleisempää välikatsatukset, tienvarsikatsastukset ja muu valvonta. Siis mikäli viranomaiset näkee siihen tarvetta. Siks voi olla antamatta sitä tarvetta.

 

Penkkipäivien tuloksissakaan ei tarvii ilmottaa edes autoa, vaan pelkästään moottorin tiedot. Vai kiinnostaako ketään oikeesti missä autossa se viritetty t1-boxeri on?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...