Guest Esko Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Mitenkäs se saranatapin irroitus onnistuis kuplaan helpoiten? Ruosteessa ja väljä! Ei pärnäsen korjaamolla, vaan vaikka ihan kotona. Paineilmataltta? Leka? Kaasupillit? Lähteekö se naputtelemalla kevyesti alhaalta ylös vai...? Kiitos! Quote Link to comment
Guest KAAPO Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Paineilmataltta on paras - vielä jos saat siihen saranatapin paksuisen talttaterän niin homma onnistuu. Varot vaan ettet kolhi maalipintoja! Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 joo, ovi ensin irti esim iskumeisselillä ja ovi ylösalasin ja sarana vaikka ruuvipenkkiä vasten ja paineilmataltalla lähtee hetkessä. sitten voitkin ihmetellä miten suoristat/pyöristät kuluneet reijät kuntoon ja uus tappi sisään. Quote Link to comment
Guest Esko Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Kiitos! Ei onneksi maalipintaa tarvi varoa kun menee seuraavaksi maalaamoon yli- ja ympärimaalaukseen. Quote Link to comment
Per Jernström Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Mä yritin kerran tuota paineilmatalttakikkaa mutta mun pyssy oli liian iso siihen hommaan. Se ei mahtunut niin että olisi pääsyt painamaan tapinsuuntaisesti vaikka on aika pienikokoinen. Lopputulos oli että tahtoo pompata pois kun taltta alkaa hakkaamaan. :( Miten se sis tehdään? Pienempi pyssy vai vinosti vaan? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Pienempi pyssy, jossa on voimat paremmin hallittavissa. Miun pikkunen halpispyssy on ainakin semmonen, että sillä jos painaa kunolla, niin iskuvoimaa ei oo ja sitten kun vähän heliittää, nniin lyö. Iskuvoiman vois siis säätää ihan vaan sillä, että kuinka kovasti painaa. Hemmetin hyvä peli pistehitsien purkuun! Ja varreks venttiilinvarsi, niin ei tyssäänny reikään kiinni. Quote Link to comment
Guest KAAPO Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Tuttavalla oli oikein MAG TOOLS firman tekemä talttaterä joka oli valmiiksi taivutettu mutkalle. Sillä oli helppo ottaa tapit irti ilman ovien irroitusta autosta ja ei ollut pelkoa maalipinnan vaurioitumisesta kun masina oli reilusti irti auton kupeesta. Quote Link to comment
Guest Esko Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 No kun hyviä ohjeita on tullut jo paaljon, niin kuinkas sen reiän saa sitten suoristettua ja pyöristettyä? Tappihan ei kuitenkaan ole kulunut. Kalvaimella ehkä ja sorvaamalla uusi tappi? Tai tekee muutaman tapin pehmeämmästä aineesta (ettei syö ite saranaa) että niitä voi tarpeen mukaan vaihdella? Quote Link to comment
DOODAH Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Putkisokkakaan ei oo huono vaihtoehto, mikäli ei tappiin pida saada peiliä kiinni. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Tappi voi olla ruostunut. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 No kun hyviä ohjeita on tullut jo paaljon, niin kuinkas sen reiän saa sitten suoristettua ja pyöristettyä? Tappihan ei kuitenkaan ole kulunut Tämä kiinnostaa minua myös. Kuskin ovessa on oven puoleinen saranan "lenkki" eli keskimmäinen osa kulunut melkoisesti, ja siihen tuskin riittää edes 8,25 mm ylikokotapit, jotka tuli joskus ostettua. Ongelmana on lisäksi avartaa nuo ylin ja alin lenkki juuri sopivan jämptiksi tuolle tapille, kun ei sitä huvita moneen kertaan viilata ja hakata tappia kokeeksi kiinni tai sit jos menee väljäksi niin tapit on virattomat. Tuo 0,25 milliä on kuitenkin aika vähän. Onko kukaan kokeillut tehdä tuohon keskimmäiseen lenkkiin jotain vaihdettavaa holkkia sopivasta aineesta? Quote Link to comment
Guest Esko Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 tappihan on mulla ainakin ruosteessa ja kulunut. Aattelin kokeilla ensin kalvaimella suurentaa suunnilleen pyöreäksi ja sorvata tosiylikokotapin johon keskiosa ohuemmaksi koko keskimmäisen lenkin pituudelta ja laittaa siihen ohiempaan kohtaan laakerimetallista holkit niin että siitäkin osasta tulee jämpti. Vähän niinku kampiakselin laakeriliuskat mutta siitä huokoisemmasta aineesta jonka voi painevoidella öljyllä. Sitten vaan tarpeen vaatiessa vaihtelee laakeriholkkeja. Näppärää?? Onhan se nysväystä mutta aattelin kokeilla. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Turhaa nysväystä moinen.. Toki tekemisen olista on ihan kiva laittaa pronssiholkit ovensaranoihin, lukkonuppien läpivientiin ja ikkunanveivin nuppeihin. Turhaa nysväystä se silti on. Quote Link to comment
Anssi Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 uudet saranat maksaa 23 euroa, kannattaako lähteä sorvailemaan? https://sslsites.de/www.vw-teile-vertri ... rniere.htm Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Onko millään suomalaisella kioskilla saranoita valikoimissa? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Uudet saranat ei maksa 23 euroa vaan 23 euroa kappaleelta plus toimituskulut. Vramaan luokkaa 60/ovi. Jos tapittaa yhen oven saranat vaikka tunnissa tai kahdessa ja sama aika menee koko saranan vaihtamisessa, niin kumpi on kannattavampaa? Quote Link to comment
mikan Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 Aiheeseen liittyvä kuvabongaus: http://www.kustomcoachwerks.com/gallery ... alNumber=1 t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.