Jump to content

Diablos Garage: Diablos sleeper


Recommended Posts

Tuli loppukesästä hankittua eka T1 -71 pahnapuhallin, tarkoituksena oli että, tarvittavat viat korjataan leimalle ja myyntiin. Minulla ja niinkui varmaan monella muullakin harrastajalla, suunnitelmat muuttu jo alkuvaihessa, joten pidän tämän ja teen siitä mieleisen katuauton!

Kori on tervepeltinen mutta vänkärin puolen lattia aivan mätä, penkin kiskot niin ruosteessa, että piti leikata tunnelin puolen kisko rälläkällä irti ja kynnyksen puolelta lähti pala lattiaa mukaan!

Kuskin puolen lattian pitumi palat rasputeltu osittai irti, kova pelti alla.

Jarrut luonnolliseti aivan paskat, säiliö tyhjä, takana puuttui sylinterit, kengät ja rummut öljyssä ja edessä kaikki jumissa.

Kone vakio 1300cc käy ja kukkuu ilman sivuääniä.

Olen purkanut osittain sisustan ja jarrut, seuraavaksi pitäis ruveta hitsuuttelee pohjaa ja astinlautojen kiinnikkeitä. Kannattaako kori nostaa pois, helpottaako lattiapalan vaihtoa?

Tuli tilattu Aircoolerilta peltiosat, paketin hain postista eilen, enkä ole vielä avannut, joten tuliko tilattua aivan paskaa?



Kuvia projektin alkuvaiheesta!

post-8032-13888370144463_thumb.jpg

post-8032-13888370144866_thumb.jpg

post-8032-13888370145343_thumb.jpg

post-8032-13888370145553_thumb.jpg

post-8032-13888370145669_thumb.jpg

post-8032-1388837014592_thumb.jpg

Edited by sleepercooler
Link to comment

Kivan näköinen. Ja kylla AC osat ollu itsellä ainakin ihan hyvän laatuisia. Ostin ite ekan oman vw projektin vuos sitten ja viime kesä ajeltiin jo onnistuneesti. Homman määrä kyllä riippuu tasan siitä kuinka paljon sitä pilkkua nussii.

 

Kori kannattaa ehdotomasti nostaa pois jotta saat pohjan kuntoon "oikeaoppisesti".

 

Onnea projektiin.

Link to comment
Kone kannattaa ehdottomasti mun mielestä ottaa pois, helpottaa varmaan aika paljon ja konehan ei ole kiinni kuin neljällä pultilla niin sen on tosi nopee ottaa veks.

 

Toi on kyl totta, samalla rykäsyllä lähtee pois! ja kannattaa varmaankin hitsata tuet koriin , täh, ettei vaan pääse kiäntymään, kö?

Link to comment
Guest Kaiponen
Kone kannattaa ehdottomasti mun mielestä ottaa pois, helpottaa varmaan aika paljon ja konehan ei ole kiinni kuin neljällä pultilla niin sen on tosi nopee ottaa veks.

 

Toi on kyl totta, samalla rykäsyllä lähtee pois! ja kannattaa varmaankin hitsata tuet koriin , täh, ettei vaan pääse kiäntymään, kö?

 

Joo kannattaa. Neliöprofiiliputket vaan tuiksi ja niiden väliin yksi putki. Näin on mulla ainakin toteutettu ja on tarpeeksi jämäkkä.

Link to comment

Tai toinen vaihtoehto että hitsaat ovet pienillä lapuilla koriin kiinni ettei ne karkaa syystä tai toisestä kauas toisistaan. Itse olen yhden kuplan suoristusprojektia seurannut ja huomattavasti mielummin ne tuet hitsaisin kuin jälkikäteen suoristamaan rupeaisin.

Link to comment

Päivitetääs vähän, keskiviikkona keritty tallille vähän puuhastelee,lähinnä osien purkua, kylkilistojen ja merkkien poisto sekä astinlautojen purku..

 

Astinlaudat oli enään lokasuojissa kiinni, muuten pellit ihan haperoa, mikä positiivista kaikki ruuvit ja mutterit lähti suosiolla auki, paria lukuunottamatta, meni poikki.

 

Kynnuskotelot alapuolelta mädät, kuskin puolta joskus hitsattu, ei oikeastaan tullut yllätyksenä

 

Ruostekasa on ainoastaan hantin puolelta, lattiasta, kotelosta ja a-laudasta

 

kuviakuviakuvia......Muutama vähän surkee

post-8032-13888370164355_thumb.jpg

post-8032-13888370165008_thumb.jpg

post-8032-13888370165568_thumb.jpg

post-8032-13888370166239_thumb.jpg

post-8032-13888370166821_thumb.jpg

post-8032-13888370167481_thumb.jpg

post-8032-13888370168092_thumb.jpg

post-8032-1388837016872_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

No niin!, tänään päästiin hieman etiäpäin projektin suhteen, etuvalot, vilkut, puskuri ja lokasuojat purettiin pois tieltä.

Lokasuojat erittäin hyvässä kunnossa sisäpuolelta,ruosteetomia, massattu joskus ja tuntuis lähtevän lastalla helposti pois, ja alkuperäinen maalikin näytti hyvältä.

 

Tankki tyhjennettiin ja sisälta näytti aivan puhtaalta, tankin suodatin oli ainoastan hieman sontainen.

Tankki on ilmeisesti uusittu jonkun toimesta, puhtaudesta päätellen.

 

Hifilaitteisto,radiokasettisoitin purettiin myös (ei ollut edes kytketty sähköihin) sekä pyyhkiöiden mekanismit ja puhallinkote

 

Tossa vielä muutama kuva aikaansaannoksista!

post-8032-13888370221344_thumb.jpg

post-8032-13888370221818_thumb.jpg

post-8032-13888370222714_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...

Päivitetääs tätä rojektia vähän!, Aikas hiljasta ollut tallirintamalla, mutta jotain kutenkin saatu aikaan. Sisusta purettu,paitsi kattoverhoilu, ikkunat saatu pois tiivisteet leikkaamalla, olivat s...tanan tiukassa, tavaratilan verhoilun alta tuli vastaan märkää, ilmeisesti takaikkuna vuotanut?!!!!

 

Moottorikin lähti aika iisisti irti, eipä tarvinnut mitään ylimääräisiä osia irrotella. ( Kone ja laatikko myynnissä)

 

Mitkä noi tulpat on tossa taka pellissä???

 

Tossa muutamia kuvia aikaansaanoksista...

post-2419-0-07554500-1391361246_thumb.jpg

post-2419-0-11137600-1391361296_thumb.jpg

post-2419-0-17656900-1391361329_thumb.jpg

post-2419-0-37331200-1391361395_thumb.jpg

Edited by sleepercooler
Link to comment

Sorry!, ei vaan nämä, molemmilla puolilla samassa kohtaa,( tavaratilassa) ilm korikitillä saumattu!

 

Ilmeisestikkin lattiassa? Itsekkin mietin samaa kun auki purettiin kupla. Metallilätkät jotka vedetty jollain korimassalla kiinni tavaratilan lattiaan, alta paljastui vähän soikeat reijät.

Link to comment

Ilmeisestikkin lattiassa? Itsekkin mietin samaa kun auki purettiin kupla. Metallilätkät jotka vedetty jollain korimassalla kiinni tavaratilan lattiaan, alta paljastui vähän soikeat reijät.

Osimoilleen noin , lattiassa, eli voi ottaa surutta pois, lattian kunnostusta varten! Jos noilla ei tosiaankaan ole mitään virkaa, niin voi jättää pois ja hitsata paikan tilalle?.

 

Olin kattovinani, että korjauspellissä ei olis noita reikiä?

 

Tosa kuvasta näkee vähan paremmin, vas. sisälökasuojasta toinen rantti, vaaleampi kohta ja oik puolella samassa kohtaa, ei ppä näy kun on saatanan ruosteessa!

post-2419-0-40705900-1391705457_thumb.jpg

Edited by sleepercooler
Link to comment
  • 1 month later...

Päivitellääs vähän tätä projektia. Hieman on päästy etiäpäin, koppa on saatu irti pohjalevystä ja laitettu jäähylle! Seuraavaksi täytyy purkaa etuakseli + muut kilkkeet pois takapäätä myöden.

 

Sanokaas viisaammat rakentelijat

 

Kun pääsen ton pohjan kimppuun, niin kannattaako ensin hiekkapuhaltaa kaikki ylimääräiset kuonat ym paskat pois, vaiko hitsuuttelee uudet pellit paikoilleen ja sit vasta puhallus ja ruosteenestopohjamaali??? 

post-2419-0-22214500-1394132916_thumb.jpg

post-2419-0-56226800-1394133001_thumb.jpg

post-2419-0-11490800-1394133051_thumb.jpg

post-2419-0-35680300-1394133126_thumb.jpg

post-2419-0-22217000-1394133171_thumb.jpg

Link to comment

Ruostetta ja alustamassaa yms paskaa on paska hitsata eli sen puolesta olisi hyvä jos olisi hitsauskohde puhdas. Mutta sitten taas myös uuden pohjalevyn puolikkaat pitäisi puhaltaa varastomaalista puhtaaksi.

Link to comment
Guest j_kuusisto

Ite poistaisin enimmät massat ja sitten puhallus, jos vaikka itsellä mahdollisuus puhaltaa. Huomattavasti mukavempi jatkaa sitten:) Ite tuli ensin yritettyä tuhertaa massojen ja ruosteen seassa.

Link to comment

Mulla on vastaavanlainen pönttö, käväsin muuten ohimatkalla piltemasta hakemassa pussillisen sitä oliivihiekkaa, kun pääsin kotia, niin 1/2 säkkia hiekkaa viton lattialla,

 

olis varmaankin pitänyt saatana  laittaa makuuasentoon se säkki, olen kyllä pyrkinyt karttamaan sitä kyseistä kauppaa, olis edes luullut et yks saatanan säkki hiekkaa 

kestäis edes kotia asti.

  • Like 1
Link to comment

Tuli tänään kävästyä tallilla ja samala hieman puuhasteltua. Kuskin puolen lattian raaputtelin Moralla puhtaaksi pitumista, etujalkatilasta, ja takaa pintaruosteet veke.

 

Kaksi penehköä reikää löytyi, tiedä miten paljon suurenee kun rupee paikkailee, ainaskin tuntui kovalta koputeltuani läpi!, onpatuo korjauspalakin kyllä valmiina jospa sen sit liimailis migillä kiinni kun sen kanssa rupee touhuu.

Edited by sleepercooler
Link to comment

Tuli tänään kävästyä tallilla,ja ohimennen raaputtelin Moralla kuskin lattiasta pitumit pois, matkustajan lattiasta löytyi kaksi pienehköä reikää, tuntui olevan kovaa koputeltuani lattian läpi.

 

Tiedä sit noista reijistä kun rupee korjaamaan, miten isoja niistä lopulta tulee!

post-2419-0-97963000-1394390685_thumb.jpg

post-2419-0-97941600-1394390745_thumb.jpg

Link to comment

Tänään käyty hieman taas puuhastelemassa, etuakseli, vaihdelaatikko, pääsylkky ja polkimet sekä käsijarru poestettu.

 

vaijerit ja pensa putki enään paikoillaan, kun dellämainitut kilkkeet poistan, saako uudet helposti takaisin, onko vaijerit "putkitettu"?

 

Mites toi vetari lähtee lodjun päästä irti?

 

Etuakselista rasputettu Moralla shitit pois, ilmeisti uusittu joskus,koska hyvässä kunossa ja leimanumero tallessa, kertokaa te viisaammat onko näin?

 

Etu pala hieman rapee, lisätään uusittavien listalle.

post-2419-0-22539700-1394989892_thumb.jpg

post-2419-0-78647500-1394989943_thumb.jpg

post-2419-0-98946500-1394989997_thumb.jpg

post-2419-0-95171700-1394990049_thumb.jpg

post-2419-0-38214400-1394990094_thumb.jpg

Link to comment

Dudii, vastaan itselleni: Vaijerit on PUTKITETTU, Hölmö!!!!

 

Hantin puolen pohjalevyä hieman mallailtu, vanhan päälle, näyttäis sopivan näin kylmiltään, mutta aika vitun ohkastapeltiä tua uus on!!!!! 

 

pohjasta putsattu pistehitsit puhtaaksi, jotta pääsee porailee levyn pois, runkopalkki edessä mätä, tilattu uus Hot Cars:sta, jossa erittäin nopee toimitus, tilauksesta 2päivää paketti MH:sta noudettuna.

 

Mites ammattimehet/naiset ovat ton pohjalevyn irroitamisen / hitsauksen hoitaneet, jokaisella tietenkin omat visiot kyseisetä operaatiosta??

 

 

 

 

post-2419-0-15648600-1395425405_thumb.jpg

post-2419-0-66731500-1395425441_thumb.jpg

post-2419-0-36227800-1395425504_thumb.jpg

Link to comment

Lattioita vaihtaessa melkein kannattaa käyttää koppaa päällä et saa reiät linjattua.

Tostakin apua http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4661-pohjalevyn-mitat/?hl=%2Bpohjalevyn+%2Bmitat

Omaani laitoin oranssit pellit jotka kuulemma paksumpia ja paremmin istuvia kuin mustat, mut joutui noita oranssejakin aika paljon muokkaamaan.

Omasta irroitin pohjapellit paineilmataltalla, ei jaksanu porata.

Muokkaat pellit valmiiksi ->koppa päälle->pultit kiinni->pistehitsaus->koppa pois yms

Vetarit irtoa kun irrotat "pulttikehän".

Link to comment

Kiitoksia linkistä, tosta on paljon apua!!!!

 

 

 

Lattioita vaihtaessa melkein kannattaa käyttää koppaa päällä et saa reiät linjattua.

Tostakin apua http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4661-pohjalevyn-mitat/?hl=%2Bpohjalevyn+%2Bmitat

Omaani laitoin oranssit pellit jotka kuulemma paksumpia ja paremmin istuvia kuin mustat, mut joutui noita oranssejakin aika paljon muokkaamaan.

Omasta irroitin pohjapellit paineilmataltalla, ei jaksanu porata.

Muokkaat pellit valmiiksi ->koppa päälle->pultit kiinni->pistehitsaus->koppa pois yms

Vetarit irtoa kun irrotat "pulttikehän".

Kiitoksia linkistä, tosta on kyllä apua!!!

 

Olen sen verran "Sulo Vilen" kun halvallasaa, niin täytyy ostaa, pudjetti täytyy pitää jotenkin aisoissa

Link to comment
  • 6 months later...
  • 3 months later...

Vai että lähiviikoina, paskan marjat! 13,1, pistehitsit porattu auki hantinpuolen lattipellistä, seuraavaksi pitäis irroittaa keulapala, kun on senverran mätä ,ettei viitti rupee parsimaan kasaan.

 

Olin katsovinani että tunneli tulee aika pitkälle keulapalan sisään, porais pistehitsit ja  rälläkällä saumat auki ja keulapala pois, jolloin tunnelia pystyis hyödyntämään uuden palan asennuksessa.

post-2419-0-18564100-1421253960_thumb.jpg

post-2419-0-74759800-1421254047_thumb.jpg

post-2419-0-35438400-1421254219_thumb.jpg

Link to comment

Tänään käyty huudattamassa laikkakonetta ja leikelty etukolmio pois, olihan siinä omahommansa että sai runkotunnelin esiin. Voi vittu sitä pölyn määrää mikä lähti,

 

osa jäi lattialle ja suurin osa tuntui olevan nokkelissa, ja kurkussa, saa viikon tehdä kaivuuhommia rystystä myoden sormi nenussa ja niistellä,että suonet napsuu!

 

Hyvässä kunnossa toi tunneli sisäpuolelta, täytyy koittaa vaikka teräsharjalla, missä pitkä varsi, saada pinta ruosteet pois.

post-2419-0-28478200-1421585920_thumb.jpg

post-2419-0-75819500-1421586011_thumb.jpg

post-2419-0-75562700-1421586073_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...