sleepercooler Posted December 14, 2013 Posted December 14, 2013 (edited) Tuli loppukesästä hankittua eka T1 -71 pahnapuhallin, tarkoituksena oli että, tarvittavat viat korjataan leimalle ja myyntiin. Minulla ja niinkui varmaan monella muullakin harrastajalla, suunnitelmat muuttu jo alkuvaihessa, joten pidän tämän ja teen siitä mieleisen katuauton!Kori on tervepeltinen mutta vänkärin puolen lattia aivan mätä, penkin kiskot niin ruosteessa, että piti leikata tunnelin puolen kisko rälläkällä irti ja kynnyksen puolelta lähti pala lattiaa mukaan!Kuskin puolen lattian pitumi palat rasputeltu osittai irti, kova pelti alla.Jarrut luonnolliseti aivan paskat, säiliö tyhjä, takana puuttui sylinterit, kengät ja rummut öljyssä ja edessä kaikki jumissa.Kone vakio 1300cc käy ja kukkuu ilman sivuääniä.Olen purkanut osittain sisustan ja jarrut, seuraavaksi pitäis ruveta hitsuuttelee pohjaa ja astinlautojen kiinnikkeitä. Kannattaako kori nostaa pois, helpottaako lattiapalan vaihtoa?Tuli tilattu Aircoolerilta peltiosat, paketin hain postista eilen, enkä ole vielä avannut, joten tuliko tilattua aivan paskaa?Kuvia projektin alkuvaiheesta! Edited March 12, 2016 by sleepercooler Quote
Guest MikkoL Posted December 14, 2013 Posted December 14, 2013 Kivan näköinen. Ja kylla AC osat ollu itsellä ainakin ihan hyvän laatuisia. Ostin ite ekan oman vw projektin vuos sitten ja viime kesä ajeltiin jo onnistuneesti. Homman määrä kyllä riippuu tasan siitä kuinka paljon sitä pilkkua nussii. Kori kannattaa ehdotomasti nostaa pois jotta saat pohjan kuntoon "oikeaoppisesti". Onnea projektiin. Quote
sleepercooler Posted December 15, 2013 Author Posted December 15, 2013 Tollanen käsitys oli tuolla takaraivossa, että kori pois mutta lähteekö ilman koneen irroittamaista, kun ei ole aiempaa kokemusta, eiviitsisi ottaa pois turhan takia , koska koneelle ei tehdä ainakaan toistaiseksi enempää kun perushuolto! Quote
Guest Kaiponen Posted December 15, 2013 Posted December 15, 2013 Kone kannattaa ehdottomasti mun mielestä ottaa pois, helpottaa varmaan aika paljon ja konehan ei ole kiinni kuin neljällä pultilla niin sen on tosi nopee ottaa veks. Quote
vwagen Posted December 15, 2013 Posted December 15, 2013 Ainoa mihin moottorin paikallaanolo korinirrotuksessa vaikuttaa on se että joutuu nostamaan vähän korkeammalle. Quote
sleepercooler Posted December 15, 2013 Author Posted December 15, 2013 Kone kannattaa ehdottomasti mun mielestä ottaa pois, helpottaa varmaan aika paljon ja konehan ei ole kiinni kuin neljällä pultilla niin sen on tosi nopee ottaa veks. Toi on kyl totta, samalla rykäsyllä lähtee pois! ja kannattaa varmaankin hitsata tuet koriin , täh, ettei vaan pääse kiäntymään, kö? Quote
Guest Kaiponen Posted December 15, 2013 Posted December 15, 2013 Kone kannattaa ehdottomasti mun mielestä ottaa pois, helpottaa varmaan aika paljon ja konehan ei ole kiinni kuin neljällä pultilla niin sen on tosi nopee ottaa veks. Toi on kyl totta, samalla rykäsyllä lähtee pois! ja kannattaa varmaankin hitsata tuet koriin , täh, ettei vaan pääse kiäntymään, kö? Joo kannattaa. Neliöprofiiliputket vaan tuiksi ja niiden väliin yksi putki. Näin on mulla ainakin toteutettu ja on tarpeeksi jämäkkä. Quote
APO Posted December 16, 2013 Posted December 16, 2013 Tukia ei tarvi hitsailla vasta kun sitten jos alat kynnyskoteloita vaihtamaan. Toki jos kynnyskotelot on kovin pehmeät niin sitten... Quote
Guest Kaiponen Posted December 16, 2013 Posted December 16, 2013 Mieluiten pelaisin varman päälle kun tuo lattiakin näyttää noin haperolta... Quote
Tanhis Posted December 17, 2013 Posted December 17, 2013 Tai toinen vaihtoehto että hitsaat ovet pienillä lapuilla koriin kiinni ettei ne karkaa syystä tai toisestä kauas toisistaan. Itse olen yhden kuplan suoristusprojektia seurannut ja huomattavasti mielummin ne tuet hitsaisin kuin jälkikäteen suoristamaan rupeaisin. Quote
eekoo Posted December 17, 2013 Posted December 17, 2013 omakohtaiseen kokemukseen perustuen laittaisin ovet ala ja yläkulmista kiinni hitsaten n. 50x50x2 mm lapuilla, silloin ovet sopii varmasti tilaansa. Hyttiin ristiin putket karmista karmiin ei ole välttämättömät jos ei koppaa tarvi pyöritellä korjattaessa. Quote
sleepercooler Posted December 17, 2013 Author Posted December 17, 2013 Kiitoksia hyvistä vinkeistä, täytyy pelata varmanpäälle ton korin suhteen ja hitsuuttaa laput oviin, käynnyt mielessa jos tekis grillin koria varten kun rupee puuhastelee... Täytyy päivittää kuvasatoa projektista ke-to kun kerkiää tallille, työt sotkee pahasti harrastusta. Quote
sleepercooler Posted December 20, 2013 Author Posted December 20, 2013 Päivitetääs vähän, keskiviikkona keritty tallille vähän puuhastelee,lähinnä osien purkua, kylkilistojen ja merkkien poisto sekä astinlautojen purku.. Astinlaudat oli enään lokasuojissa kiinni, muuten pellit ihan haperoa, mikä positiivista kaikki ruuvit ja mutterit lähti suosiolla auki, paria lukuunottamatta, meni poikki. Kynnuskotelot alapuolelta mädät, kuskin puolta joskus hitsattu, ei oikeastaan tullut yllätyksenä Ruostekasa on ainoastaan hantin puolelta, lattiasta, kotelosta ja a-laudasta kuviakuviakuvia......Muutama vähän surkee Quote
sleepercooler Posted December 29, 2013 Author Posted December 29, 2013 No niin!, tänään päästiin hieman etiäpäin projektin suhteen, etuvalot, vilkut, puskuri ja lokasuojat purettiin pois tieltä. Lokasuojat erittäin hyvässä kunnossa sisäpuolelta,ruosteetomia, massattu joskus ja tuntuis lähtevän lastalla helposti pois, ja alkuperäinen maalikin näytti hyvältä. Tankki tyhjennettiin ja sisälta näytti aivan puhtaalta, tankin suodatin oli ainoastan hieman sontainen. Tankki on ilmeisesti uusittu jonkun toimesta, puhtaudesta päätellen. Hifilaitteisto,radiokasettisoitin purettiin myös (ei ollut edes kytketty sähköihin) sekä pyyhkiöiden mekanismit ja puhallinkote Tossa vielä muutama kuva aikaansaannoksista! Quote
sleepercooler Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 (edited) Päivitetääs tätä rojektia vähän!, Aikas hiljasta ollut tallirintamalla, mutta jotain kutenkin saatu aikaan. Sisusta purettu,paitsi kattoverhoilu, ikkunat saatu pois tiivisteet leikkaamalla, olivat s...tanan tiukassa, tavaratilan verhoilun alta tuli vastaan märkää, ilmeisesti takaikkuna vuotanut?!!!! Moottorikin lähti aika iisisti irti, eipä tarvinnut mitään ylimääräisiä osia irrotella. ( Kone ja laatikko myynnissä) Mitkä noi tulpat on tossa taka pellissä??? Tossa muutamia kuvia aikaansaanoksista... Edited February 2, 2014 by sleepercooler Quote
WescuM Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Mitkä noi tulpat on tossa taka pellissä??? Tarkoitatko takaturvavöiden kiinnityspultteja (ruuvareiden vieressä), ajatustenluku ei ole vahvin alueeni;) Quote
sleepercooler Posted February 4, 2014 Author Posted February 4, 2014 Sorry!, ei vaan nämä, molemmilla puolilla samassa kohtaa,( tavaratilassa) ilm korikitillä saumattu! Quote
peruskallio Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Jos tulipellissä, niin olisiko noista painettu uretaani sinne peltien väliin Quote
Henkar Posted February 6, 2014 Posted February 6, 2014 Sorry!, ei vaan nämä, molemmilla puolilla samassa kohtaa,( tavaratilassa) ilm korikitillä saumattu! Ilmeisestikkin lattiassa? Itsekkin mietin samaa kun auki purettiin kupla. Metallilätkät jotka vedetty jollain korimassalla kiinni tavaratilan lattiaan, alta paljastui vähän soikeat reijät. Quote
Guest a-p Posted February 6, 2014 Posted February 6, 2014 voisko olla että on kytkimen säätöä varten tehty.Omassa on rälläkällä avattu luukku kytkimen säätöruuvin kohdalla. Pitää hitsata umpeen kun teen kori hommat. Quote
sleepercooler Posted February 6, 2014 Author Posted February 6, 2014 (edited) Ilmeisestikkin lattiassa? Itsekkin mietin samaa kun auki purettiin kupla. Metallilätkät jotka vedetty jollain korimassalla kiinni tavaratilan lattiaan, alta paljastui vähän soikeat reijät. Osimoilleen noin , lattiassa, eli voi ottaa surutta pois, lattian kunnostusta varten! Jos noilla ei tosiaankaan ole mitään virkaa, niin voi jättää pois ja hitsata paikan tilalle?. Olin kattovinani, että korjauspellissä ei olis noita reikiä? Tosa kuvasta näkee vähan paremmin, vas. sisälökasuojasta toinen rantti, vaaleampi kohta ja oik puolella samassa kohtaa, ei ppä näy kun on saatanan ruosteessa! Edited February 6, 2014 by sleepercooler Quote
sleepercooler Posted March 6, 2014 Author Posted March 6, 2014 Päivitellääs vähän tätä projektia. Hieman on päästy etiäpäin, koppa on saatu irti pohjalevystä ja laitettu jäähylle! Seuraavaksi täytyy purkaa etuakseli + muut kilkkeet pois takapäätä myöden. Sanokaas viisaammat rakentelijat Kun pääsen ton pohjan kimppuun, niin kannattaako ensin hiekkapuhaltaa kaikki ylimääräiset kuonat ym paskat pois, vaiko hitsuuttelee uudet pellit paikoilleen ja sit vasta puhallus ja ruosteenestopohjamaali??? Quote
Tanhis Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Ruostetta ja alustamassaa yms paskaa on paska hitsata eli sen puolesta olisi hyvä jos olisi hitsauskohde puhdas. Mutta sitten taas myös uuden pohjalevyn puolikkaat pitäisi puhaltaa varastomaalista puhtaaksi. Quote
Guest j_kuusisto Posted March 7, 2014 Posted March 7, 2014 Ite poistaisin enimmät massat ja sitten puhallus, jos vaikka itsellä mahdollisuus puhaltaa. Huomattavasti mukavempi jatkaa sitten:) Ite tuli ensin yritettyä tuhertaa massojen ja ruosteen seassa. Quote
sleepercooler Posted March 7, 2014 Author Posted March 7, 2014 No tuli tossa jokunen tovi sitten hankittua tommottis hekkapuhalluspönttö, tätyykin kokeilla onko siitä mihinkään!!!!!! Ootteko käyttäneet Piilteeman hiekkoja, onko niista mihinkään, lähinnä hinnan takia? Quote
Barney Posted March 7, 2014 Posted March 7, 2014 Ootteko käyttäneet Piilteeman hiekkoja, onko niista mihinkään, lähinnä hinnan takia? Bilteman hiekkapuhallushiekka pussissa lukee " ei sovellu hiekkapuhallukseen".. Se vihertävä hiekkapuhallus aine toimii hyvin. Quote
sleepercooler Posted March 7, 2014 Author Posted March 7, 2014 Bilteman hiekkapuhallushiekka pussissa lukee " ei sovellu hiekkapuhallukseen".. Se vihertävä hiekkapuhallus aine toimii hyvin. Tattista, täytynee kokeilla. Quote
Guest j_kuusisto Posted March 7, 2014 Posted March 7, 2014 Itellä tämmönen pönttö joskus hommasin IKH:lta http://www.hata-autosahko.com/tuotekuvat/900x600/XH20.jpg Nyt käytetty hieta oli 0.1-0.4 mutta aiemmin karkeampaa jostain -0.7 asti.. rakennusliikkeistä löytyy kyllä noita säkkejä myös..:) Quote
sleepercooler Posted March 8, 2014 Author Posted March 8, 2014 Mulla on vastaavanlainen pönttö, käväsin muuten ohimatkalla piltemasta hakemassa pussillisen sitä oliivihiekkaa, kun pääsin kotia, niin 1/2 säkkia hiekkaa viton lattialla, olis varmaankin pitänyt saatana laittaa makuuasentoon se säkki, olen kyllä pyrkinyt karttamaan sitä kyseistä kauppaa, olis edes luullut et yks saatanan säkki hiekkaa kestäis edes kotia asti. 1 Quote
sleepercooler Posted March 9, 2014 Author Posted March 9, 2014 (edited) Tuli tänään kävästyä tallilla ja samala hieman puuhasteltua. Kuskin puolen lattian raaputtelin Moralla puhtaaksi pitumista, etujalkatilasta, ja takaa pintaruosteet veke. Kaksi penehköä reikää löytyi, tiedä miten paljon suurenee kun rupee paikkailee, ainaskin tuntui kovalta koputeltuani läpi!, onpatuo korjauspalakin kyllä valmiina jospa sen sit liimailis migillä kiinni kun sen kanssa rupee touhuu. Edited March 10, 2014 by sleepercooler Quote
sleepercooler Posted March 9, 2014 Author Posted March 9, 2014 Tuli tänään kävästyä tallilla,ja ohimennen raaputtelin Moralla kuskin lattiasta pitumit pois, matkustajan lattiasta löytyi kaksi pienehköä reikää, tuntui olevan kovaa koputeltuani lattian läpi. Tiedä sit noista reijistä kun rupee korjaamaan, miten isoja niistä lopulta tulee! Quote
sleepercooler Posted March 16, 2014 Author Posted March 16, 2014 Tänään käyty hieman taas puuhastelemassa, etuakseli, vaihdelaatikko, pääsylkky ja polkimet sekä käsijarru poestettu. vaijerit ja pensa putki enään paikoillaan, kun dellämainitut kilkkeet poistan, saako uudet helposti takaisin, onko vaijerit "putkitettu"? Mites toi vetari lähtee lodjun päästä irti? Etuakselista rasputettu Moralla shitit pois, ilmeisti uusittu joskus,koska hyvässä kunossa ja leimanumero tallessa, kertokaa te viisaammat onko näin? Etu pala hieman rapee, lisätään uusittavien listalle. Quote
sleepercooler Posted March 21, 2014 Author Posted March 21, 2014 Dudii, vastaan itselleni: Vaijerit on PUTKITETTU, Hölmö!!!! Hantin puolen pohjalevyä hieman mallailtu, vanhan päälle, näyttäis sopivan näin kylmiltään, mutta aika vitun ohkastapeltiä tua uus on!!!!! pohjasta putsattu pistehitsit puhtaaksi, jotta pääsee porailee levyn pois, runkopalkki edessä mätä, tilattu uus Hot Cars:sta, jossa erittäin nopee toimitus, tilauksesta 2päivää paketti MH:sta noudettuna. Mites ammattimehet/naiset ovat ton pohjalevyn irroitamisen / hitsauksen hoitaneet, jokaisella tietenkin omat visiot kyseisetä operaatiosta?? Quote
Anpu Posted March 21, 2014 Posted March 21, 2014 Lattioita vaihtaessa melkein kannattaa käyttää koppaa päällä et saa reiät linjattua. Tostakin apua http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4661-pohjalevyn-mitat/?hl=%2Bpohjalevyn+%2Bmitat Omaani laitoin oranssit pellit jotka kuulemma paksumpia ja paremmin istuvia kuin mustat, mut joutui noita oranssejakin aika paljon muokkaamaan. Omasta irroitin pohjapellit paineilmataltalla, ei jaksanu porata. Muokkaat pellit valmiiksi ->koppa päälle->pultit kiinni->pistehitsaus->koppa pois yms Vetarit irtoa kun irrotat "pulttikehän". Quote
sleepercooler Posted March 25, 2014 Author Posted March 25, 2014 Kiitoksia linkistä, tosta on paljon apua!!!! Lattioita vaihtaessa melkein kannattaa käyttää koppaa päällä et saa reiät linjattua. Tostakin apua http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4661-pohjalevyn-mitat/?hl=%2Bpohjalevyn+%2Bmitat Omaani laitoin oranssit pellit jotka kuulemma paksumpia ja paremmin istuvia kuin mustat, mut joutui noita oranssejakin aika paljon muokkaamaan. Omasta irroitin pohjapellit paineilmataltalla, ei jaksanu porata. Muokkaat pellit valmiiksi ->koppa päälle->pultit kiinni->pistehitsaus->koppa pois yms Vetarit irtoa kun irrotat "pulttikehän". Kiitoksia linkistä, tosta on kyllä apua!!! Olen sen verran "Sulo Vilen" kun halvallasaa, niin täytyy ostaa, pudjetti täytyy pitää jotenkin aisoissa Quote
sleepercooler Posted October 10, 2014 Author Posted October 10, 2014 Ou Fuck, en mä oo osannut kirjoottaa tossa edellisesäkään topiikissa, mut nyt täytyy mainita, et projekti käynistyy taas,oli kesä tauko, ja kesä pelit!! eikä tullut valmista! Mut, pääasia et puuhaa riittää ja saa olla tallilla, ISO hymy Lähiviikkoina käynnistyy....... Quote
sleepercooler Posted January 14, 2015 Author Posted January 14, 2015 Vai että lähiviikoina, paskan marjat! 13,1, pistehitsit porattu auki hantinpuolen lattipellistä, seuraavaksi pitäis irroittaa keulapala, kun on senverran mätä ,ettei viitti rupee parsimaan kasaan. Olin katsovinani että tunneli tulee aika pitkälle keulapalan sisään, porais pistehitsit ja rälläkällä saumat auki ja keulapala pois, jolloin tunnelia pystyis hyödyntämään uuden palan asennuksessa. Quote
sleepercooler Posted January 18, 2015 Author Posted January 18, 2015 Tänään käyty huudattamassa laikkakonetta ja leikelty etukolmio pois, olihan siinä omahommansa että sai runkotunnelin esiin. Voi vittu sitä pölyn määrää mikä lähti, osa jäi lattialle ja suurin osa tuntui olevan nokkelissa, ja kurkussa, saa viikon tehdä kaivuuhommia rystystä myoden sormi nenussa ja niistellä,että suonet napsuu! Hyvässä kunnossa toi tunneli sisäpuolelta, täytyy koittaa vaikka teräsharjalla, missä pitkä varsi, saada pinta ruosteet pois. Quote
Neanterdaali Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Hyvä meininki! Nauratti nuo kommentit tuosta pölystä 1 Quote
Guest a-p Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Hengityselinten suojaaminen on ihan turhaa!!! Itsellä on joku 3M aktiivihiili suojain ,joka on kertakäyttöinen niin että kun liuotin tuoksuu läpi niin viskataan roskiin Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.