Jump to content

Äänieristys / ruiskutettavat äänieristemassat


Recommended Posts

Löytyisikö kokemuksia ruiskutettavista bitumi- yms. äänieristyksen tarkoitetuista massoista?

 

Mitä käytetty, mistä hankittu, mitä kustantaneet, kuinka vahvan kerroksen kestänyt ruiskuttaa, muita kommentteja itse ruiskutuksesta?

 

Älä kerro mitään, jos olet käyttänyt vain tiikerimassaa tai kiveniskumassaa...

Link to comment

Vähän turhan hankalta kuulostaa. Lastalevitys, levyjä joukkoon ja näytön resoluutiotakin pitäisi kaiketi alkaa säätämään... :-/

 

Eli hakusessa aine, jonka saisi leviämään ruiskulla ja syntynyt pinta olisi siisti, saisi olla myös päälle maalattavissa. No, pitää hakea purkki tuota katepalia ja tutustua sen ominaisuuksiin.

Link to comment

Mulla on noisekiller vesiohenteista vaimennusmassa katossa ja kontissa. Voidaan sekä ruiskuttaa että sivellä. Pinta voidaan maalata, mutta ihan peltisileä se ei ole. Lähinnä kuin hienorakeinen betoni.

 

Tulipellisä mulla on pu-pohjainen sandwichrakenne. Suomeksi siinä on ohuita peltilevyjä kiinni joustavalla massalla siten että ne leyt eivät ole suorassa kosketuksessa koppaan vaan aina noin milli massaa välissä. Massa on kallista 2-komponenttiainetta ja se oli aika hankala saada hyvin pystyseinään. Se menetelmä on lähinnä tarkoitettu isoja teräsrakenteita varten (laivat jne).

 

Jos lisäpaino ei haittaa niin samaan lopputulokseen pääsee varmasti halvemmalla bitumimatoilla ja -massoilla.

Link to comment

Se on luultavasti ihan samaa mitä mulla on. Niitä saa eri brändeillä erivärisinä, mutta perusaine lienee kaikissa melkein samaa. Ja kyllä, jos pelti ei ole kunnolla maalattu niin se aine ruostuttaa veden takia. Kunnon pohjamaalit alle niin ei ole huolta. Mulla on ollut ne massat autossa noin 4 vuotta ilman ongelmia.

 

Auton alle tuota ei kannata vetää koska se kyllä pehmenee vedestä jos on märkä pitkään. Pientä kosteutta se kestää hyvin.

Link to comment

Noisetek, noise killer, noxudol, roadkill, brax exvibration,...

Kaikki taitaa olla loppujen lopuksi aika samaa mömmöä eri paketissa? Joten sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan. :-)

Mullakin vois olla tarvetta käsitellä caravellen etuovien sisäpuoli. En ole tosin sinne vielä kurkistanut, että onko siellä joku bitumimatto tmv.

 

t. Mika

Link to comment

Mulla on portterista parhaillaan paneelit pois (ruostesuojaus menossa), mutta ei ollut kiinnostusta sen vertaa, että olisi tullut ihmeteltyä onko käyttiksessä äänieristystä :-) Luultavasti ovet on kuitenkin samanlaiset kuin carravellissä, joten voin katsoa mikä siellä on lähtötilanne.

Link to comment
  • 3 weeks later...

laitoin aikoinaan entiseen autooni, 2-koppaaseen golffin musavehkeitä kiinni...niin kojetaulun alta takapäähän asti pikimattoa, kaikki mahdolliset paikat, ovet, pyöräkotelot..jne...70kg mattoa!!!

 

+äänieristelevyjä, niin johan tuli hiljanen!!!

 

kaverilla oli silloin samanlainen riisseli golffi kun mulla ja testiajo sillä todisti miten paljon hiljaisemman saa kunnon eristyksellä!!!

 

pikimatosta vaan tulee lisäpainoa, se on sen huono puoli...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Ei miuta kyl ainakaan kiinonstais laittaa 70 kiloa ylimäärästä painoa ainakaan volkkariin. Kuskikin jo painaa senverran paljon, ettei enempää tarvita. Bitumia vähän harkiten ja rouramattoa sit joka hemmetin paikka täyteen.

Link to comment

Sehän on tietty käyttötarkoituksesta kiinni. Eipä mua joku 70kg paljoa haittaisi, jos tarkoitus olisi ajaa yhtään enempää esim. matkaa.

 

Toinenhan on sitten tää hifistely, jossa olis hyvä olla hiljanen auto.

 

Stripille suunnattua autoa voisikin sitten ajella vaikka Peltorit päässä.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Tuli tänää ruutattua (tai lähinnä yritettyä) tuota "noise killer"- mömmöä.

 

Massaruiskulla ainetta ei ainakaan saanut tulemaan purkista pihalle sellaisenaan. Joutui sahaamaan purkin auki, kaapimaan mömmöt isompaan astiaan ja ohentamaan kohtuu rankasti, ennen kuin sai massaruiskulla sumutettua. Ohennettuna sitten taassa valui ja pystyosuuksiin ei saanut hääviä kerrosta jäämään.

 

Ottaen huomioon mömmön hinnan, jäin aineesta vahvasti kusetuksen maku, tai sitten motonetti myy vuosikertamömmöjä. Onko kellää kokemusta onnistuneesta ruiskutuksesta ja jos on nii millä laitteistolla?

Link to comment
  • 2 months later...
  • 2 months later...
Guest eemeli

Hep!

 

Mistä tulee pahimmat metelit, eli minne kannattaa satsata äänieristysintoa, ja miten?

 

Väljästi tuliten tää taitaa just mahtua tän topikin alle?

 

Itte tuumin et lattia ja takapenkin tausta vois kaivata jotain, samoin ovet ja takakyljet.

 

Entä katon vaikutus? Tekeekö semmosilla bilateeman eristyslevyillä mitään, mikkä ovatten tehtyjä jostain muovi/kumihötöstä ja tarralla kiinni?

 

-eemeli-

Link to comment

Ei mitää tarrakötöstyksiä, pitää olla KIINNI pellissä. bitumimatto hyvä ja halpa. Isoille tasaisille pinnoille (ovet, katto, takasivupellit) sopivia laattoja alkuperäiseen malliin, massan paino estää pellin värähtelyn. toholla kiinni. katossa ei tosin oo tehtaanpaapan jäliltä mitää, mut sovella. ja ne alkuperäiset levyt on nykyään aikalailla irti eli ei toimi. kuplistahan revitään takapenkin takaa äänieristeet kierrätysastiaan projektoinnin yhteydes ja sieltä ei sais juurikaa peltiosia näkyä eli bitumia kehiin kattavasti. ja vielä konehuoneeseen ne alkuperäiset eristelevyt..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...