Ketsa Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Löytyisikö kokemuksia ruiskutettavista bitumi- yms. äänieristyksen tarkoitetuista massoista? Mitä käytetty, mistä hankittu, mitä kustantaneet, kuinka vahvan kerroksen kestänyt ruiskuttaa, muita kommentteja itse ruiskutuksesta? Älä kerro mitään, jos olet käyttänyt vain tiikerimassaa tai kiveniskumassaa... Quote Link to comment
Lasse Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Vesipöhöt elvistelevät, että joku Katepalin tuote olisi tähän hommaan hyvää ja ennenkaikkea edukasta: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=43663 Quote Link to comment
Ketsa Posted October 19, 2005 Author Share Posted October 19, 2005 Vähän turhan hankalta kuulostaa. Lastalevitys, levyjä joukkoon ja näytön resoluutiotakin pitäisi kaiketi alkaa säätämään... :-/ Eli hakusessa aine, jonka saisi leviämään ruiskulla ja syntynyt pinta olisi siisti, saisi olla myös päälle maalattavissa. No, pitää hakea purkki tuota katepalia ja tutustua sen ominaisuuksiin. Quote Link to comment
hanski. Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 lueppa HIFI-lehden autohifi asennuksista....siellä muistaakseni on testattu monenlaisia ruiskutettavia äänen eristysaineita... hifi-auton kun pitää olla hiljainen... Quote Link to comment
Per Jernström Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Mulla on noisekiller vesiohenteista vaimennusmassa katossa ja kontissa. Voidaan sekä ruiskuttaa että sivellä. Pinta voidaan maalata, mutta ihan peltisileä se ei ole. Lähinnä kuin hienorakeinen betoni. Tulipellisä mulla on pu-pohjainen sandwichrakenne. Suomeksi siinä on ohuita peltilevyjä kiinni joustavalla massalla siten että ne leyt eivät ole suorassa kosketuksessa koppaan vaan aina noin milli massaa välissä. Massa on kallista 2-komponenttiainetta ja se oli aika hankala saada hyvin pystyseinään. Se menetelmä on lähinnä tarkoitettu isoja teräsrakenteita varten (laivat jne). Jos lisäpaino ei haittaa niin samaan lopputulokseen pääsee varmasti halvemmalla bitumimatoilla ja -massoilla. Quote Link to comment
Ketsa Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 Onko kellään kokemuksia Noisetekin DC1010 mömmöstä? http://www.noisetek.fi/fi_speci.htm Tuo vesiohenteisuus huolettaa... Quote Link to comment
Per Jernström Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Se on luultavasti ihan samaa mitä mulla on. Niitä saa eri brändeillä erivärisinä, mutta perusaine lienee kaikissa melkein samaa. Ja kyllä, jos pelti ei ole kunnolla maalattu niin se aine ruostuttaa veden takia. Kunnon pohjamaalit alle niin ei ole huolta. Mulla on ollut ne massat autossa noin 4 vuotta ilman ongelmia. Auton alle tuota ei kannata vetää koska se kyllä pehmenee vedestä jos on märkä pitkään. Pientä kosteutta se kestää hyvin. Quote Link to comment
Ketsa Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 Ok. Kiitokset Per! Tuota sitten laitan sisäpuolelle. Altapäin auto jää maalipinnalle. Quote Link to comment
mikan Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Noisetek, noise killer, noxudol, roadkill, brax exvibration,... Kaikki taitaa olla loppujen lopuksi aika samaa mömmöä eri paketissa? Joten sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan. :-) Mullakin vois olla tarvetta käsitellä caravellen etuovien sisäpuoli. En ole tosin sinne vielä kurkistanut, että onko siellä joku bitumimatto tmv. t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 Mulla on portterista parhaillaan paneelit pois (ruostesuojaus menossa), mutta ei ollut kiinnostusta sen vertaa, että olisi tullut ihmeteltyä onko käyttiksessä äänieristystä :-) Luultavasti ovet on kuitenkin samanlaiset kuin carravellissä, joten voin katsoa mikä siellä on lähtötilanne. Quote Link to comment
Per Jernström Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Etuoviin en ole laittanut, koska sinne saattaa tulla (siis tulee) vettä kun sataa. Tosin voi siinä laittaa jotain suojaamaan sitä massaa kuten esimerkiksi ohuempi bitumilevy. Tulee oikein hiljaista. Ja vähän sama ääni kuin mersussa kun lyö oven kiinni.. :) Quote Link to comment
hanski. Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 laitoin aikoinaan entiseen autooni, 2-koppaaseen golffin musavehkeitä kiinni...niin kojetaulun alta takapäähän asti pikimattoa, kaikki mahdolliset paikat, ovet, pyöräkotelot..jne...70kg mattoa!!! +äänieristelevyjä, niin johan tuli hiljanen!!! kaverilla oli silloin samanlainen riisseli golffi kun mulla ja testiajo sillä todisti miten paljon hiljaisemman saa kunnon eristyksellä!!! pikimatosta vaan tulee lisäpainoa, se on sen huono puoli... Quote Link to comment
Guest Tilulilu Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Joo, mutta on halpaa ja toimii. Kosaanilla vähän lämpöä ja painaa kiinni. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Ei miuta kyl ainakaan kiinonstais laittaa 70 kiloa ylimäärästä painoa ainakaan volkkariin. Kuskikin jo painaa senverran paljon, ettei enempää tarvita. Bitumia vähän harkiten ja rouramattoa sit joka hemmetin paikka täyteen. Quote Link to comment
joksa Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Sehän on tietty käyttötarkoituksesta kiinni. Eipä mua joku 70kg paljoa haittaisi, jos tarkoitus olisi ajaa yhtään enempää esim. matkaa. Toinenhan on sitten tää hifistely, jossa olis hyvä olla hiljanen auto. Stripille suunnattua autoa voisikin sitten ajella vaikka Peltorit päässä. Quote Link to comment
hanski. Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 käyttöautohan toi sillon oli ja vuodessa tuli ajettua n50tkm!!!! eli matkaajossa toi eristys kyllä palkitsee...valoista sillä ei muutenkaan karkuun päässyt... Quote Link to comment
Ketsa Posted January 21, 2006 Author Share Posted January 21, 2006 Tuli tänää ruutattua (tai lähinnä yritettyä) tuota "noise killer"- mömmöä. Massaruiskulla ainetta ei ainakaan saanut tulemaan purkista pihalle sellaisenaan. Joutui sahaamaan purkin auki, kaapimaan mömmöt isompaan astiaan ja ohentamaan kohtuu rankasti, ennen kuin sai massaruiskulla sumutettua. Ohennettuna sitten taassa valui ja pystyosuuksiin ei saanut hääviä kerrosta jäämään. Ottaen huomioon mömmön hinnan, jäin aineesta vahvasti kusetuksen maku, tai sitten motonetti myy vuosikertamömmöjä. Onko kellää kokemusta onnistuneesta ruiskutuksesta ja jos on nii millä laitteistolla? Quote Link to comment
hanski. Posted April 8, 2006 Share Posted April 8, 2006 hyvä vaimennuskohta on myös kuplan takapenkin istuin osa!!! täytin sisäpuolen paksulla äänieristys levyillä ja eron huomasi!!!! kannattaan kokeilla.... Quote Link to comment
Guest eemeli Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Hep! Mistä tulee pahimmat metelit, eli minne kannattaa satsata äänieristysintoa, ja miten? Väljästi tuliten tää taitaa just mahtua tän topikin alle? Itte tuumin et lattia ja takapenkin tausta vois kaivata jotain, samoin ovet ja takakyljet. Entä katon vaikutus? Tekeekö semmosilla bilateeman eristyslevyillä mitään, mikkä ovatten tehtyjä jostain muovi/kumihötöstä ja tarralla kiinni? -eemeli- Quote Link to comment
Guest Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Ei mitää tarrakötöstyksiä, pitää olla KIINNI pellissä. bitumimatto hyvä ja halpa. Isoille tasaisille pinnoille (ovet, katto, takasivupellit) sopivia laattoja alkuperäiseen malliin, massan paino estää pellin värähtelyn. toholla kiinni. katossa ei tosin oo tehtaanpaapan jäliltä mitää, mut sovella. ja ne alkuperäiset levyt on nykyään aikalailla irti eli ei toimi. kuplistahan revitään takapenkin takaa äänieristeet kierrätysastiaan projektoinnin yhteydes ja sieltä ei sais juurikaa peltiosia näkyä eli bitumia kehiin kattavasti. ja vielä konehuoneeseen ne alkuperäiset eristelevyt.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.