askis Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Olen ostamassa - 65 1200 6v kuplaani uutta johtosarjaa, nyt näyttää markkinoilla olevan tarjolla Usa-mallista sarjaa, jossa yhteensopivuus ei ole mm. valojen osalta täydellinen. Onko tietoa mistä saa euro-mallista sopivaa johtosarjaa? (alkuperäisillä johtojen väreillä) Nyt kun uutta olen laittamassa niin ei olisi halua alkaa tekemään lisävirityksiä heti alkajaisiksi. Tai sitten jos jollain on kokemusta tuosta usa-mallisista niin kuulisin mielelläni paljonko muutoksia pitää tehdä? Quote Link to comment
SePi Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Laittelin viisysiin jenkkistasin ja näyttää että varsinkin lokareihin menevät päät ovat aivan liian lyhkäsiä ja johtojen värit eivät täsmää. Pientä säätämistä oli muutenkin, mutta niin odotinkin olevan. Ostin sarjan harrastajalta ja valmistajasta ei ollu enää kunnon tietoa. Jos ihan kunnon sarjaa haet niin voisit kysyä täältä Quote Link to comment
Tanhis Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Ei jenkkisarjoissa mitään suuria eroja ole. Tuon ikäisessa voi olla eroja hätävilkkujen johdotuksissa kun euroopassa ei ollut ja jenkkilässä pakollinen. Samoin sivuvilkut paloivat kokoajan parkkeina joissain versioissa. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Onneksi on oikeilla sulakerasioillakin saatavana volkkariin johtosarjoja, niin ei tartte leikkiä noiden puikulasulakkeiden kanssa. Tietty jos tykkää leikkiä aatumaista pussihousua :D https://www.google.fi/search?q=watson+streetworks+vw&client=firefox-a&hs=GHY&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Rk4SU6CCIOba4AT-uoCoDg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1563&bih=750 Quote Link to comment
Tanhis Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Kyllähän noita hodrod johtosarjoja on vaikka minkälaisia ja hyvinkin yksinkertaisia vetää sähköt tuollaisen kanssa. Ja varmaan on suomessakin kaupan mutta pitää etsiä jenkkiosia myyvien liikkeiden puolelta. Quote Link to comment
askis Posted March 2, 2014 Author Share Posted March 2, 2014 Ajatuksena, että jos museorekisteröisi niin silloin pitänee löytää lähelle alkuperäistä.. jos ja kun Tanhiksen näkemys on oikea niin silloinhan jenkkimallissa on muutama johto ylimääräistä, mikä ei haittaa.. kunhan vain on riittävästi johtoa ja värit osuisi kohdalleen.. Onko kellään kokemusta csp:n myymästä sarjasta, hinta on 600e:n luokkaa eli aika hintava.. suomen osakauppiailla hinta huomattavasti edullisempi 300 ja allekin.. Quote Link to comment
metake Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Mikä vika vanhassa alkuperäisessä johtosarjassa on jotta se pitää uusia? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Ajatuksena, että jos museorekisteröisi niin silloin pitänee löytää lähelle alkuperäistä.. jos ja kun Tanhiksen näkemys on oikea niin silloinhan jenkkimallissa on muutama johto ylimääräistä, mikä ei haittaa.. kunhan vain on riittävästi johtoa ja värit osuisi kohdalleen.. Onko kellään kokemusta csp:n myymästä sarjasta, hinta on 600e:n luokkaa eli aika hintava.. suomen osakauppiailla hinta huomattavasti edullisempi 300 ja allekin.. Uskoisin että sillä extra 300€ hinnalla saat 300€ hinnalla vähemmän päänraapimista ja johtojen muokkaamista. Quote Link to comment
askis Posted March 3, 2014 Author Share Posted March 3, 2014 No, nyt kun auto on kokonaan purettu ja uutta osaa jonkin verran laitettuna niin ei viitsisi laittaa vanhoja teipattuja ja erilaisin virityksin haaroitettuja johtoja takaisin. Olisi siistimpää ja mahdollisesti turvallisempaa kun laittaa uudet. ja toisaalta kun tuo projekti nyt maksaa jonniin verran niin harmittaa jos pienet yksityiskohdat jää tekemättä.. Kun ne nyt saa helposti tehtyä. Quote Link to comment
Lasse Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Kyl mää kuudella sadalla eurolla hetken parsisin vanhaakin sarjaa. Ei kuulkaas mene niin, että uusi olis parempi kuin vanha vaikka maksais mitä. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 (edited) Riippuu aikapaljon valmistajasta onko uusi sarja hyvä vai huono. Ja jos vanha on siinä kunnossa että johdon eriste napsahtaa poikki kun johtoa vääntää niin en näe järkeä miksi sellaista pitäisi ruveta kuntoon väsäilemää jos on varaa ostaa uusikin sarja. Ja toinen on sitten hapettuneet liittimet ja johdon päät joiden putsaaminen onkin sitten asteen verran mielenkiintoisempaa ja aikaa vievää. Edited March 4, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.