P_Valtonen Posted September 10, 2014 Posted September 10, 2014 (edited) Taustatietoa - Ex työkaverini alko kerää tietoa jokunen vuosi sitten ahtimista, joissa on turbon painekamat ja tän perässä vaihteisto. Eli remuli laite - Sillon toimittajia oli muutama, nyt hiton monta. - Heppu haarukoi valmistajien data lehdistä, että ahdinsiiven ulkomitta on kääntäen verrannolline vaihteiston välitykseen. Eli mitä suurempi halkasia, sitä pienempi välitys. Loppu tulema oli että n 10x kokonais välitys ja n100-110mm "ropeli" olis hyvä vaihtoehto. Laitteen kokonais kierrokset pysys järkevänä (ahdin 50.000, ku kone pyörii 5000). Itse ihmetteiln, kun perus laakerein kesto on 38,000 ja tässä mitotuksessa lievää ylikierrosta havaittavissa 🙂 No noilla mennään, ei tuolla huippu kierroksilla muuten kuin käydään vaihdettaessa... Huomaa että tähän astisissa protoissa kaikki laakerit on halvinta kuraa jota Mätänetti voi toimittaa. . . . . . - Nyt rakennettu 7 eri prototyyppiä joista kahta eri vaihdetta (hihna / ratas). Kaikki kompurapuolet tehty erimitotuksella, kun tehty niistä osista joita saatu ostetua ja sovellettua seuraavaan protoon. Osa protoista on haudattu (remmi vaihteinen), osa taas saanu kenkää kymmeniä tunteja erilaisissa pelto- ja katuautossa. Tämä mun proto menossa päivittäiseen ajolaitteeseen, kun vaan saan sen nippuun. Nyt sovittaminen menossa, kun laakeripesät tuli laatikon runkoon vahingossa hiemen liian pieniksi. Kyse vain jokusesta satasesta, mutta tehdään nyt jotakin tarkasti. Tällä mun testillä saadaan selville miten laite toimii myös pidempiaikaisessa ajossa. Tarkotus ajaa vuoden loppuun n500 km/kk. Sinäänsä testiajo on helppo mulle. Annan laitteen ilmasiksi lainaan yhdelle innokkaalle Teinille, joka sulloo tuon pensa Mersuunsa. Hällä myös pihassa Kupla, arvaa tuleeko samalla kertaa Mersukuskin kannaketehtaalta myös Kuplaversiot kannakkeista ja arvaa tuleeko ne sen jälkeen mulle.... 🙂 - Tämä mun juttu on proto nr8 ja miten se tehdään nihilististi; kun persaukisen-Petterin budjetti ei kestä ostaa valmista alumiinia kaupasta koneistettavaksi, niin valetaan itse alumiini-romusta tarvittavia alumiini osia 🙂 Samaten rattaiden kanssa on päästy eriittäin matalalla budjetilla. - Jatkossa on siis lähinnä valamisesta asiaa, sekä limppujen muotoutumisesta kohti loppu tuotetta. - Kun laite nipussa, niin kuittaan sen, mutta kuten kirjotin. Nyt vielä koje osina, jatkotoimen piteitä odotellaan, Jotta saadaan möntti testiin. - Tämä artikkeli liittyy juurikin tähän Remuli projektin vaihdelootaan: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/19950-mekaniikka-tiet%C3%A4jille-kyss%C3%A4ri-rattaiden-p%C3%A4itt%C3%A4is-voima/ - Tästä on tarkotus tehdä myynti-tuote. Minen ala tätä trokaa, mutta saan omiin koneisiin laitetta varsin sopuhintaan 🙂 Huomaa myös että tämmöstä manuaali kone vääntämistä ja kierrätys materiaaleja ei ole tarkotus käyttää varsinaisessa tuotannossa. CNC on reilusti kustannustehokkaampi ja protot on luku sinäänsä. Lopputuotteeseen materiaalit maksaa hieman, mutta on vähäinen kulu. Edited March 29, 2020 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 (edited) Jesh, eli ekat votot valamisesta Valettiin kahteen iltaan töiden jälkeen 1.5 lihalaatikollista alumiini romua. Vaikka tätä ryönää on kertyny nurkkiin (onneksi en kerrenny tekee vielä tän syksyn kuormaa kusarille), niin ei puhtaan, raudattona ja maalaamattoman al romun kaivamine ollu ihan helppoa. Koska uuni oli ns karkasu uuni (0-900c lämpötila asettelu & ei huuvaa päällä), ei palavaa / käryävää tavaraa tuonne voinu tunkea. Se että tekee omia hommia iltasin työpaikallaan ja saa paikalle palokunnan, ei ole välttämättä tavottelemisen arvonen seikka.... Uuni oli valitettavan pieni, uunin aukko ehkä 3xmaitotölkki vaakatasossa ja 2x pystysuunnassa. Syvyytä oli n 50cm Valettavat "kipot" oli hitsausharjotuksia, jotka kaivoimme kierrätys lavalta. Eli latta, jossa pätkä putkea hitsattu kiinni. Kuvassa hihnapyörä kipot, joissa oli myös useampi samassa latassa kiinni Valitettavasti kuvia raaka aineista, ei ole kuin tuo yksi, jossa ne ihan viimeset kurat joita käytimme Edited February 11, 2018 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 (edited) Kun uunissa alumiini suli (660C) ja paketti mossahti muotin pohjalle, lisättiin pitkillä pihdeillä lisää tavaraa. Tässä kävi alottelijamainen virhe: arvioimme vaan mutu periatteella paljonko muottiin on mätettävä tavaraa. Olis pitäny laskea tarvittava mateiaali määrä ja sitten punnita kukin panos. No sorvi söi ylimääräset myöhemmin pois, eikä toisaalta tuolle raaka-aineelle voi laske kuin Kusarilta saatava 0,85e/kg arvon... :) Toinen moka oli että ekassa sulatuksessa, kippo vaan ladattiin täyteen, sulatettiin ja ladattiin lisää arviolta. Sitten uunista pois ja jäähtyminen... Kun tätä jäähtynyttä limppu koputteli vasaralla, kuulosti se vähintään oudolle. Sulatetuista kappaleista oli jääny oksidit (etc mömmöt) kappalaiden väliin ja jäähtyessä kuulosti lähinnä paalatulta. Fitu, no oppia ikävä kaikki. Hakkasin limpun takas muottiin, porasin keskelle reijän (jotta ilma pääsee muotin alta pois), uusi sulatus ja sitten jäähdytyksessä muotista kuonat pois. Kun oli jäähtyny, kuulosti jo ihan erilaiselta :) Tässä se kauhea eka limppu oikealla ja enen toista sulatusta: Edited September 10, 2014 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 (edited) Kipot jäähtymässä. Kauniin väristä tavaraa :) Huomaa kuona kasat kipon yläpuolella. Samalla koetin ottaa myös sulamattomat metallit sulasta pois. Koko sulatetusta massasta löyty mm jotakin messinki holkkia x3, kuplan nokka laakerin liuska, männän sisältä renkaita ja yksi helokoilikierre. Ja siis tämä tavara oli silmämääräsesti katottu että on ns puhdasta. Semmone tausta homma, että arvaa tuliko kiire, kun yhdessä muotissa oli reikä ja alumiinia alko tulla ulos hitsisaumasta? No tämä toinen tyyppi koppas kipon suline alumiineineen uunista, kuskas hitsauspaikalle ja paikkas kipon lennossa hitsaus koneella. Sitten kippo takas uuniin :) Edited June 26, 2016 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 Tässä loppu tulosta. Kiilto pinta on yläpuoli ja alapuoli on taas tuo sileä & matta Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 (edited) Tuossa ekan päivän paistokset: Oikealta toka on se uudelleen sulatettava, ja nimenomaan ennen uudelleen sulattamista. Huomaa sen surkea sorvausjälki. Ihan katastrooffi, mutta uudelleen sulatus teki ihmeitä :) Vertaa sorvijälkeä tuohon kaikista oikeanpuoleisimpaan, ero vallan hurja... Edited September 10, 2014 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 (edited) Jeps, Sitten uuni teki limppuja lisää ja sorvi soi samaan aikaan. Tässä sorvaus session tulokset. Johtuen surkeasta aluminin annostelusta muotteihin, noista tulee vielä lähtemään hitokseen tavaraa pois. Eli huokos määrä tulee romahtamaan mitättömälle tasolle. Sen huomasin myöhäsemmissä sorvauksissa että nurkissa ja keskellä pohjassa oli jostakin syystä pahimmat kuona kertymät. JuuTuubissa harrastelija valajat lisäävät Piitä sekaan juoksutautumisen parantamiseksi, sitä meillä ei ollu. Huomaa eturivin limppu, siinä näkyy yhdestä männästä sulatuksessa pohjaan laskeutunut joku rautanen tuki rinkula. Tässä oli ainoa rautaa sisältävä limppu, muista sain ongittua nämä epäpuhtaudet pois. Oikealla mun ahdin ja siihen tullu taustalevy jo esi sovituksessa Tuossa muutama valu viideo: http://www.youtube.com/watch?v=CjDeGDn_fkI Edited September 10, 2014 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 (edited) Tän jälkeen alko varsinainen turhatyö: kaivaa umpijööti alumiiniin keskelle reikää vaihteistoa varten. Viisas valaja olis tehny muottiin keski osan, jolla olis tullu valmis kolo, mutta menköön nyt sitten harjottelun piikkiin. Toisaalta oli aika jännä kokeilla sorvaamista, viimeksi tehty 80 luvun puolessa välissä yläasteella.... Idea vaihteistossa oli että tuo pykälä keskittää puoliskot tarkasti toisiinsa + lisäksi tuolla on keskitys tapit ja laakeilla pesät Se mitä sisällä on, jääköön äskeiseen kuvaukseen ilman varsinaista kuvaa ;) Edited September 10, 2014 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 (edited) Tuossa tänhetkine tilanne. Eli samalla tehdyt ratasjutut ja akselit laakereineen on kuvasta pois Alta: - Vaihteiston pohja, jossa keskitys tappia ja laakereille pesää - Vaihteiston kansi, jossa keskitys tappia ja laakereille pesää - Puhaltimen pohjalevy (tästä vielä otettu sorvila paljon tavaraa pois. Huokoset häipy sillon) - Kompuran pesä Laitteen ideasta ostan suunnittelijalle hattua, vaihteisto on joka laitteessa sama ja tuolla pohjalevyllä saadaan sovitettua ahdin kuin ahdin tähän vaihteistoon. Eli jos kun tarvetta ruokahalun kasvaessa vaihtaa ahdin osa suuremmaksi, saa sen tehtyä ilman uuden vaihdelaatikon tekoa. Sitten itte vaihteisto ja sen rattaat. Näissä mulla kävi hyvä tuuri. Sain tuttavalta useamman pienen sähkömoottorin jatkona olleen öljytäytteisen vaihteiston. Niistä saatiin ratas parit tähän erään lähes ilmasiksi. Tämä pääkokki oli ostanut suorahampaisia rattaita ulkomailta aikasempiin protoihinta ja ne makso käsittääkseni noin 60e/pari, joten tällä vaihdelaatikko löydöllä saatiin protoon hintaa laskettua vielä lisää. No se tuskin haittaa 🙂 Edited March 29, 2020 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 (edited) Syön sanani, ohessa rattaa: - Toinen (pienempi) sorvissa saamassa muokkausta. Esim vääränkätinen M8x1,25 kierre tulossa päähän - Toinen (suurempi) taas vaati pienen kavennuksen. Itte olisin ottanu vielä lisää, mutta pääkoneistaja sano että tuo riittää jo. Dremelillä käytävä kulmat vielä läpi, näkyy kuvassa vielä olevan hampaan reunoissa "karvoja" Edited September 10, 2014 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 (edited) Loppukevennyksenä kuva autosta jonka bongasin valuviikolla Lahden keskustan tietämillä.... Helsingin alueella asuvien tuttavieni touhuja seuranneena, veikkaan että jos he voisivat vaikuttaa, niin tämä olis aikamonessa EX muijan autossa rekkarina :) Edited September 10, 2014 by P_Valtonen Quote
Neanterdaali Posted September 13, 2014 Posted September 13, 2014 Käsittämätön osaamisen määrä? Taas mukava seurata topikkia, toiset tekee mitä osaa ja toiset sitten tekee mitä haluaa..... 1 Quote
P_Valtonen Posted October 18, 2014 Author Posted October 18, 2014 (edited) Kuukauden viiveen jälkeen homma nytkähtäny eteenpäin. Laakeripesät hierottu kodalleen. Kalikat toimitettu nyt pää koneistajalle, joka kattoo miten hammaskosketus on kohdallaan (tai ei) Samalla "ropeli" kasvaa nykysestä 83mm koosta -->115mm kokoon Kyllä tämä tästä, pikku hiljaa :) Edited October 19, 2014 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted November 17, 2014 Author Posted November 17, 2014 Persus että etenee hitaasti :/ Pääkokeistaja vaihto työpaikkaa, kämppää ja paikkakuntaa & nyt menny viimenen pariviikkoa jäihin tän rupeaman takia. No nyt on ukko PorVWoossa jossakin vuokralla ja työpaikallaan saa tehtyä puuttuvat hommat. On vaan joka toisen viikon kurssilla vieraalla paikkakunnalla. Se tästä enää puuttuus että pinttyny poikamies löytää PorgoonPirgon kainaloonsa Mersukuskikin alkaa jo hermostuu... No jos vaikka kevääksi, tai edes Heinolan dynopäiville valmiiksi.... Quote
P_Valtonen Posted December 6, 2014 Author Posted December 6, 2014 Kylläpä nyt hommat tökkii. . . . - Pääkoneistaja mittas osaset koe-asennuksen jälkeen ja lopputulos oli se mitä eniten pelkäsin: akselit ovat nyt liian kaukana toisistaan. Joko mittaamiset rattaiden alkuperäsestä paikasta tai koneen asetukset laippoja koneistaessa oli perseellään. No sillä ei ole väliä mikä meni munilleen, huonot on housussa. - Nyt mahdollista homma oikasta kasvattamalla laakerin kokoa (sama sisäreikä, ulko kehä suurempi), jolloin vain runkoon tulee uusi (& suurempi) laakeripesä. Toinen vaihtoehto on laittaa perseeleen tehtyyn laakeripesään tulppa. Tähän taas sitten saman kokosella sisäreijällä, mutta ulkomitta pykälää pienemmällä koolla varustettu laakeri. Palaan asiaan taas kun jotakin (toivottavasti positiivista) sanottavaa :/ Quote
P_Valtonen Posted December 6, 2014 Author Posted December 6, 2014 Noon ja jotta hommat vielä tökkis, niin valamis mahdollisuus häipy. Fittu :/ Eli jatkossa tehtävä valmiista materiaalista. No ompahan yksi riesa vähemmän . ... . . Quote
P_Valtonen Posted January 15, 2015 Author Posted January 15, 2015 Pääkokki saanu laakeri dilemmaa selvitettyä. Hää teki epäkeskoholkit, joilla toista akselia siirretään lähemmäksi. Eli vetopään laakerin ulkokoko tipahti pykälää pienemmäksi. Heppu lupas hakea multa yhden jutun viikon päästä perstaagina ja uhos että saan sillon tän valmiina takas ittellen. Toivottavasti nyt aikataulut pitäs :) Quote
P_Valtonen Posted January 15, 2015 Author Posted January 15, 2015 Kattelin miten ja minne tuota remulia sais kuplan koneeseen sullottua ja tässä joitakin laitoksia: http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=75310 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/12189-stroker-rotrex/page-4 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=496666 Ja videoita https://www.youtube.com/watch?v=41g_hNXmBmQ Quote
Guest laiska`s custom Posted February 14, 2015 Posted February 14, 2015 http://www.d1350.com/category/ats/onko nämä tuttuja? Quote
P_Valtonen Posted February 14, 2015 Author Posted February 14, 2015 (edited) Juu, tuttu paja Tekee erisuuntaan kiertäviä laitteita, kuin pääosa valmistajista. Ruplan arvon kyykättyä 40%, voi olla jo järkevällä tasolla tuo hinta. Mitä taas tulee tähän kotimaiseen laitteeseen, niin nyt ratas välys saatu kohdalleen. Eka korjaus meni käteen, nyt OK. Samoja rataspareja vielä varastossa. Nyt on oikea akselienmitotus tiedossa loppulaitteisiin. Mun laite kasattu, ja luvattu taas "ensi viikonlopuksi". No kattoo tuleeko nytkään. Hope Edited February 14, 2015 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted February 27, 2015 Author Posted February 27, 2015 Edistymistä: - Laite saatu pääkoneistajalta niputettuna talliini - Ja Mersu-kuskikin oli suostuvainen ottamaan laitteen testiin viiveestä johtumatta Kyllä tää tästä, pikku hiljaa :) 1 Quote
P_Valtonen Posted March 1, 2015 Author Posted March 1, 2015 (edited) No nyt sitten möntti paikallaan! Olipas tuskasta odottelua, mutta nämä ilmaiset osat välillä ovat ei-niin-helppoja :) Tuossa kuvat, kun nostin ahistimen malliksi koneen päälle ekaa kertaa, vain huomatakseni ettei tuonne haaveilemani pysty tellervo mahdu millään ilveellä. - Pitää siirtää mönttiä ylemmäs, jottei jakajan kannen saa vaihdettua. - Sivusuunnassa en nyt tiedä jätänkö tuohon, vai hivutanko lähemmäs laturia. Pitää ensin keskiä millä laitteella kaadan pensat sisään. - Kampiakselin suunnassa vois siirtää vauhtiksen suuntaan vaikka tuuman, jos sille tuntuu. Ei tuo kuplan pellin alle mahdu kuitenkaan, joten siitä on turha stressata. Jos nyt ottas suunnittelu tavoitteeksi Pallikseen mahtumisen.... Pahkeisen tbon kompurapesä on niin perffasta olevalla ulostulon suunnalla kuin vaan olla ja voi. Ihan sama mihin toi sojotta, se on väärä suunta :/ Edit Älä kikkaa kuvia suuremmiksi, kuvat ihan peffasta suuremalla resolla, sorry Edited March 1, 2015 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted March 1, 2015 Author Posted March 1, 2015 (edited) tupla... Edited March 1, 2015 by P_Valtonen Quote
Ketsa Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 Mites jos hävittäisi öljyntäytön laturin jalasta ja heittäisi möton toiselle puolelle laturia? Mahtuisi kaasari ja virranjakaja ja kompuran lähtökin sojoittaisi suoraan kaasarille päin. Olettaen, että muistikuvani palliksen konehuoneesta on oikea ja akun suunnalla on hyvin tilaa... 3 Quote
P_Valtonen Posted March 1, 2015 Author Posted March 1, 2015 (edited) Ei paskempi idea! Mietin samaa mutta virranjakajan vasemmalle puolelle. Katton tuon sun idean heti huomenna. Noita jalkojakin on ilman huoho-pönttöä, jos tuo tunne tulis. Lisä boonus tuossa olis että kiinnityspaikka olis parempi. Lohkoon nähden siis, kun vois laittaa laturin jalan kolmeen 8mm bultiin remulia riippunmaan... Edited March 1, 2015 by P_Valtonen Quote
aki Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 Mitäs jos hävittää virranjakajan laittamalla suorasytkän ja tuo käikäleen aavistuksen lähemmäksi laturia ja kääntää lähdön ylös. Siitä sitten saa jaettua molemmille puolille kohti kansia ja voisi jopa saada fläkään. Quote
P_Valtonen Posted March 1, 2015 Author Posted March 1, 2015 (edited) Alunperin ideanani oli, jos tekis ahdistus-sarjan joka olis bolt-on 1600 vakiokoneeseen. Helpottas kaverillani noiden myyntiä, kun olis dyno laput etc antaa mukaan. Nyt tuossa olis tavotteene keskituplalla saada setti nippuun ja kuvissa oleva testimosa nyt lähes 1600 (87*69) vakio (c35 nokka sisällä) Toisaalta tämä setti vois toimia vielä maltillisilla paineilla myös vakio kaasarilla pikku kikkailulla.... On tuolla tallin perukoilla toki made-in-Borvoo http://porvwoo.fi/documents/P1000428.jpg ruikkiimari läppineen sopivassa 38mm rännikoossa. Tälle NOS Megaruutta 1.00 versio (oikeesti, +10v vanhaa tekniikkaa ruikki box ja käyttämätön). Alakertaan olis isommat rojut valittavisssa, esimerkiksi 78x90,5 (tai sitten vaikka 84x94) Mutta jätän nyt nämä möökö koneet ensitalveen (tai seuraavaan) Eli teen tuon ekan nyt kaasarilla. Kattoo ruikkeja sitten myöhemmin. Edited September 13, 2016 by P_Valtonen Quote
VW-63 Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Onko kuvan hihna ja hihnapyörät vain linjausta varten vai onko tarkoitus kokeilla toimivuutta tuolla kokoonpanolla? Noin pienellä peitolla ja "yksiura" ratkaisulla epäilisin, että hyvin sutii... ainakin hihna:) Quote
boxer Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Idea bolt-on 1600 vakiokoneeseen on todella hyvä. Ja asennuksen pystyy varmaan suurin osa harrastajista tekemään itse, ilman että tehdään koko kone uusiksi. Ei aina tarvi tavoitella suuria hevosvoima lisäyksiä. Vai.. Itseäni kiinnostaa kyllä, nimenomaan tuolla bolt-on ajatuksella. Quote
P_Valtonen Posted March 2, 2015 Author Posted March 2, 2015 (edited) ---> vw-63 Katoin vaan että mihin tuo mahtuu möntti mahtuu mekaanisesti konehuoneessa. Yksi-ura-hihnis on pysyny puoleen baariin asti menossa mukana aikasemmilla protoilla, sitten alkaa kulua suhina :) Tarkotus tehdä hihnalle ohjainrullat niin, että saadaan mahd suuri matka katettua kehän pituudesta. Ks esimerkki toka alimmassa videossa. ---> Boxer Tarkotus on nimenomaan ettei tehoja triplata, mutta tulis sen verran että homma kannattaa ja niin että ei-niin-kokeneetkin koneen kasaajat sais asennukset itse tehtyä. Katson miten saan tän ja seuraavan proton asettumaan paikoilleen, sekä miten tämä nykynen vaihdelaatikko toimii käyttötestissä. --> Loppu poppoo Nyt häivyn talliin kun Mukula ja Frau Valtonen on naama tyynyssä molemmat. On se hienoa että talli aikaa riittää, ainakin yöllä :D Edited March 6, 2015 by P_Valtonen Quote
metake Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 ---> vw-63 Tarkotus tehdä hihnalle ohajainrullat niin, että saadaan mahd suuri matka katettua kehän pituudesta. Normi kiilahihnaa ei voi taivuttaa väärään suuntaan, hajoaapi melko nopsaan.. Quote
P_Valtonen Posted March 2, 2015 Author Posted March 2, 2015 Ainiinjoo... Olin unohtanu tuon hihnis jutun. Kiitos Å muistutuksesta. Fittu tässä vieläkään talliin oo päästy, vaikka uhosin niin 2h sitte :( Quote
P_Valtonen Posted March 2, 2015 Author Posted March 2, 2015 Mites jos hävittäisi öljyntäytön laturin jalasta ja heittäisi möton toiselle puolelle laturia? Pallikseen menee heittämällä ja vähemmän tuo vaatii kuplaankin perseeseen reijitystä, kuin tuo virranjakajan päällä oleva asennus :) Quote
P_Valtonen Posted March 5, 2015 Author Posted March 5, 2015 Homma etenee kuin rajuilma. Kannakekuvat piirsin eilen ja äsken laitoin rautakouralle tiedot. Nyt sitten vaan odotellaan pakettia postista :) Quote
P_Valtonen Posted March 6, 2015 Author Posted March 6, 2015 (edited) Normi kiilahihnaa ei voi taivuttaa väärään suuntaan, hajoaapi melko nopsaan.. Tuolla versio joka kestää ulkopuolisen kiristämisen Quard Power-II http://www.industriacenter.fi/cms/tiedostot/tiedostopankki/Kiilahihnak%C3%A4yt%C3%B6n%20suunnitteluopas%20esite1023250.pdf Sivulla s4 hihnasta ja itte kiristämisestä s45 Kun kauppias on SKS, meinaa se että kilohinta tullee olemaan varsin kohdallaan (myyjän mielestä, ei ostajan....) Edited March 6, 2015 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted March 9, 2015 Author Posted March 9, 2015 Akseli pahalainen jäi hiemen liian pitkäksi, ja ropeli tuli liian lähelle koppaa. No Rikka väliin ja hyvä tuli :) Quote
Per Jernström Posted March 12, 2015 Posted March 12, 2015 Just kävin tallissa ihmettelemässä miten saisin lisää tilaa. Löytyi mm yksi turbokäyttöön tekemäni vakiokaasari. Olin laittamassa myyntiin mutta saa lainaksi epämääräisellä palautuspäivällä jos on tarvetta. Voisi sopia "bolt-on" konseptiin. Siinä on siis kumista tehty kohokammion tiiviste ja läppäakseli o-renkailla. Saattoi olla myös muuta, mutten muista kun tein sen jo 10v sitten... Quote
P_Valtonen Posted March 14, 2015 Author Posted March 14, 2015 --> Per Kiitos, laitoin privaa aiheesta :) Quote
P_Valtonen Posted March 29, 2015 Author Posted March 29, 2015 Ompas tämä odottavan aika pitkä! Kalikat on nyt plasmateetu ja odottavat postitusta. Toivottavasti tulevat ajoissa, kun tarkotukseni ottaa tää ahdettu laite kahden muun koneen kera Olariin näytille. Pitkästä aikaa ulkoilutan tallista tavaraa Olariin ja perinteen mukaan vien takasin 99% :D 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.