Guest Kassu Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Hei vaan kaikille! Juuri rekisteröityneenä, uusi Kuplan omistaja ilmoittautuu pikku ongelmien kera. Otsikko kertoo olennaisen. Oireet ovat, että auto pelaa puolella kaasulla jotenkin ja pintakaasulla jopa hyvin, mutta sen jälkeen rupeaa tökkimään, poksauttelee ja nykäsee. Bensan tuoksua aavistuksen ilmassa. Minun mielestä oireet ovat lämpimällä ja kylmällä koneella...no en menis kehumaan puolilämpöstä konettakaan. Konetiellä ei kelaa kuin satasen vauhtia. Koneeseen vaihdettu/tehty: - Venttiilinvälykset säädetty nyt keväällä - Tulpat, tulpan johdot, pyörijä+kansi, puola, konkka - Laturi - Startti (tämä ei tosin vaikuta oireisiin) Kaasaristako tässä on lähdettävä ongelmaa purkamaan?? Täältä kaiketi varmimmin avun saa, joten kiitokset neuvoista jo etukäteen! Quote
Tanhis Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Bensapinnan neulaventiili vuotaa ja kaasari tulvii. Toi olis mun arvaus. Eli kaasarin korjaussarjan tilaus ja asennus olisi ainakin ekana edessä. Quote
Guest Kassu Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Jep. Onko noihin kaasareihin montaakin eri korjaus sarjaa? Omassani on 30 pict kaasari. Olisiko tuosta sytkä syytä tarkistaa myöskin ja vissiin käydessä niin on välykset pois jos niitä on. Kaikki on uutta ja ihmeellistä joten kaikki apu otetaan vastaan. Quote
Tanhis Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 (edited) Okei eli homma ei siis hallussa. Oletko säätänyt kärjet ja vaihtanut ne koska ne vaikuttaa kenties eniten käyntiin. Sytkä tietty kanssa kannattaa säätää lampulla tai staattisesti jos ei ole lamppua ennen kaasarin säätöjä. Ja kaasarin korjaussarja on yleensä aika yleismallinen solexin kaasareille. esim http://aircooled.fi/tuote/1371/kaasuttimen-korjaussarja-2834-pict-13-t12-8651282 tai http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=2130& Edited October 3, 2014 by Tanhis Quote
NO H2O Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 (edited) Kone niin sanotusti lopussa... Kone kannattaa purkaa pois paikoiltaan ja purkaa ainakin pyttyjä myöden ja ja tutkia tilanne tarkemmin... Mitenkö tämän toteaa? No vaikkapa kampiakselin päästä pyörittämällä, koneessa pitäisi tuntua jonkin moinen vastus pyöritettäessä. Samalla voi nykiä hihnapyörää itseensä päin, mikäli nytkyy niin että sen sormin huomaa on koneessa päittäivälystä aika lailla, eli kone ei ole enää parhaimmassa iskussaan. 1300 pitäis mennä helposti sinne 120 tienoille, jonka jälkeen kulku kyllä tukehtuu terveelläkin koneella. Edited October 3, 2014 by NO H2O Quote
Guest Kassu Posted October 4, 2014 Posted October 4, 2014 Katsotaan nyt eka toi kaasarihomma ja sytkän tarkistus. Quote
hpa Posted October 4, 2014 Posted October 4, 2014 Ei ole tuon moottorin alkuperäinen kaasutin.Taitaa olla arpakone, mitä numeroita esim kampikammiossa ja kaasuttimesa sekä jakajassa on? Jakaja ja kaasutin ovat pareja ja voi olla mahdottomia yhdistetolmiäkin moottorin kuva auttaisi myös kaukoparantajia. Quote
Guest Kassu Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 Kaasutin Solex 30 pict 2 Moottorissa koodi F1741424 Jakajassa koodit 0231146101 ja 113905205AL Vikakin löytyi... Jakajan jalan kiinnitystä ei käytännössä ollut lainkaan. Pääsi pyöriin itsestään. Sitten joku seppä on laittanut bensan suodattimen väärin päin(bensaletkun väliin). Kone kaiketi vaihdettu joskus, ei ole vm. -72 Toivottavasti näiden korjauksella kärry kulkee. Quote
Guest Kassu Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Eihän se kulje ei...menee koneen avaukseksi! Ohivuotoa on ainakin venttiileissä. Kuka kerkee ensin heittään tollasen 1300 kunnostuksen hintaa edes sinnepäin. Otetaan huomioon, että pitäis tulla luotettava kone, eli ei mennä sieltä mistä aita on matalin... Näkemyksiä mitä tähän remonttiin ryhtyessä kandeis tehdä? Olisko tekijöitä Tampereen lähikunnissa?? Quote
tolvana Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Tonni siihen menee väkisinkin. Mansukoskelta kandee kysästä, saattaapi olla valmiita koneita nurkissa. Quote
tolvana Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 http://www.aircooled.fi/tuote/1534/manta-sylinterisarja-855x69mm-1585cc-valu-super-airclassic Tuo ynnä laakerit,öljypumppu,koneistukset ja vielä uusi virranjakaja niin sit alkais oleen kaasaria vajaa paketti jolla pörpöttelee vuosikymmenen nyt ainakin. Quote
Guest Kassu Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Jep. Tuota sarjaa katselin itsekin. Itsellä ajatuksena kuitenkin että mahdollisesti museorekisteriin tulisin jossainkohtaa autoa koittamaan, niin kone ulkoisesti pitäisi näyttää ns. alkuperäiseltä. Tilavuutta voisi nostaa tämä asia mielessä. Olisiko jotain ajatuksia? Quote
tolvana Posted October 11, 2014 Posted October 11, 2014 Kuplan konehan on tarkotettu vaihdettavaksi 100000km välein, tiedän useamman museokuplan joka ei oo orkkis tekniikalla. Esim. Uusia 1300 kansia ei saa ja niin päinpois. Sähän voit tehdä orkkiskampikammioon vaikka 2,4 litrasen koneen joka päällepäin näyttää orkkikselta ja menee mr- tarkastuksesta läpi. Quote
Lasse Posted October 11, 2014 Posted October 11, 2014 ennenkuin pistät koneen palasiksi tai purat kaasari, tarkista vielä kerran sytkä. Tulee oikeasti kipinää, oikeaan aikaan ja riittävästi. Osien vaihtaminen ei riitä, vaan pitää tarkistaa ja tarkistaa strobolla ja mittarilla. Quote
Guest Kassu Posted October 12, 2014 Posted October 12, 2014 Kupla oli tutulla kaverilla laitossa ja pitäis olla ok sytkä ja kaasari. Oli vissiin puristuspaineet mitannut ja kertoi että vuotaa venttiileistä ainakin. Välykset vissiin säädetty keväällä ed. omistajan toimesta...näin kertoi. Auto kulkee tosi nuhasesti poksauttaa ja samalla mykäsee. Ei kiihdy ja kulkee sen max 90. Mielessä olisi kyllä joku 1500 kone joka pelaisi vielä tolla alkuperäisellä Solexilla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.