Guest pn79663 Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Kuplan penkit olis tarkoitus verhoilla kuntoon, mutta nyt mietityttää kiinnikkeet. Penkit oli ilmeisesti kiinnitetty vanhan mersun kiinnikkeillä ja pitäis saada alkuperäiskiinnikkeet kun museokilpikelpoisuus on tavoitteena. Alustassa on kyllä kiskot ja etuosassa "metallimötikkä" jonka päällä penkin etuosa oli. Ovatko nämä siis edes 1974 penkit (kuvat)? Mistä saisin alkuperäisiä vastaavat kiinnikkeet? Ovatko nahalla verhoillutkin penkit (alkuperäistä värimaailmaa kunnioittavat) ja hattuhylly museokilpikelpoiset? Samalla esitän ihmetykseni, että onko ajatuksia, kun Kuplani on vm. 1974, muttei siinä ole topattua kojelautaa tai kaarevaa tuulilasia, jotka ainakin joidenkin lähteiden mukaan pitäisi tuon ikäisessä olla? Kiitokset asiantuntijoille! Quote Link to comment
Henkar Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Äkkiseltään näyttää että penkit on tosiaan -74. Samoin autossa näyttäisi olevan vanhat kiinnikkeetkin vielä tallella, mutta kuvasta en saanut selvää onko tuo etutuki jätetty ehjäksi vai muokattu. Penkkejä nyt on ainenkin muokattu. Pahoittelen kuvien laatua mutta tuollaiset penkkien pitäisi olla alhaaltapäin katsoen (mitä nyt tuo vaahtomuovipatja ei tuonne kuulu). Kuvien jakkarat on muuten myynnissä :D eihän noista ole juuri kun rungot käytettävissä, mutta kuitenkin. 50€ etuset ja takaritsi . Ja joo -74 vm. 1300 mallimerkinnällä "suoralasi" ja toppaamaton kojelauta löytyy meiltäkin että kuuluu asiaan. 1 Quote Link to comment
Paadre Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Ellei mun vanhat korvat näe väärin, niin onhan noi autossa olevat etukolmiotkin silvottu ja puuttuuko tosta vaihdekepin takapuolelta ne penkin vapauttavat vivut? Quote Link to comment
Guest pn79663 Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Ei oo vaihdekepin takapuolella mitään vapautusvipuja ollu sinä aikana kun olen auton omistanut (n 10 v). Ilmeisesti siis jotkut vivut (?) ja penkin "takajalat" on modattu eikä noita ko penkkejä siten saa alkuperäistä vastaavalla tavalla. Varaosavarastosta löytyy mahdollisesti toiset penkit, pääsen niitä jouluna tarkastelemaan miten ovat kiinni. Mitä olette mieltä tuosta museokelpoisuudesta nahkaverhoilun suhteen? Puuttuuko tarkastaja myös musiikki ehkeisiin, kun olisi tarkoitus verhoilla samalla nahalla hattuhylly ja laittaa sinne kaiuttimet Retrosound-soittimen jatkeeksi? Kiitokset Henkarille ja Paadrelle! Quote Link to comment
Paadre Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Tossa on mun projekti, tosin toi on -73. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/20413-pystäri-lempi-73/#entry191584 Tuota sivua kun rullaat alas niin sieltä löytyy hyvät kuvat joilla minua ohjeistettiin tuon etukolmion suhteen. Kai toi jakkara noissa samalla tavalla on kiinni vai ei kai toi -73 ole joku välimalli? Viisaammat oikaiskoon jos -74-> on erilaiset penkin kiinnikkeet. Quote Link to comment
vwagen Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Ei pitäisi kelvata museotarkastajalle nahkaverhoilut tai nyky stereot,mutta jotkuthan niistä hyväksyy ihan mitä tahansa. Penkit samalla kiinnityksellä-73-75. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Paitsi jos pystyt todistamaan tai perustelemaan että autossa on kyseinen verhoilu ollut tarpeeksi kauan eli ns konservointi museointi. Mutta kuplia on muutenkin niin paljon mr rekisterissä niin voi olla varmaan vähän vaikeaa perustellä ähtäripenkkejä. Quote Link to comment
Paavuli Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Itse en aina ymmärrä näitä "museointi" -tarkoitusperiä. Jos haluaa rakennella autoaan, on se silloin harrasteauto ja normaalikilvissä. Jos taasen tekee museoauton (joka vastaa tehtaalta rullannutta) on se museoauto. Usein näkee tätä samaa stressiä, "voiko museoida jos näin tai näin". Miksi? Ei museoinnilla nyt mitään valtaisia omaisuuksia säästetä, enemmän säästää stressissä, ja saa tehdä autolleen mitä haluaa. 1 Quote Link to comment
NO H2O Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 (edited) Suomalainen on tottunut säästämään... milloin kenellekin, esim. kreikkalaisille, tms. Välillä se säästäminen on vaan niin perkeleen kallista touhua ja taas säästetään lisää... Itse ajelen tyytyväisenä kuplalla josta joka kesä kuulee "Eikös nuo vanteet, tjsp. ole kiellettyjä museorekisterissä..." sitten kun kertoo että auto ei ole mustista kilvistä huolimatta museorekisterissä seuraava kommetti on että sillä säästäisi sen ja sen verran... No voisihan se ollakin... Mutta kun ajoa tulee aika paljon, huhtikuusta lokakuulle ja rehellisesti sanottuna eihän tuo nyt ihan oikeasti ole museoleiman tasoinen joten jatkan tyytyväisenä ajeluani kuplalla jossa kaikki ei ole niin nuukaa ja maksan noin kolmekymppiä kuussa pakollisia menoja... Edited December 11, 2014 by NO H2O Quote Link to comment
Paavuli Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 No, niinno, niin. Oma kuplani TMI sisustasta huolimatta pitäisi mennä ns. "Suoraan Museoon". Kuitenkin esimerkiksi madallus miellyttää silmääni ja ensi kesäksi luvassa on kromattua alumiinivannetta. Museoin Wolkkarin sitten kun itsekin joudan museoon. En ole pitänyt museointia auton arvoa nostavana tekijänä. Lisäksi museorekisteröitynä näkee melkoisia sekasikiöitä ja viritelmiä, joten usko karisee entisestään. Loppuniitin arkkuun löi muutaman vuoden takainen lyhyt keskustelu SAHKin tiskillä eräässä messutapahtumassa. Uusien jäsenten hankkiminen ei ollut minkäänlaisena tavoitteena. Toiminta oli suorastaan poistyöntävää. Ehkä asia olisi ollut eri keski-ikäiselle amerikasta täysin "entistetyn" Jaguarin omistajalle. Tiedä häntä, mutta maku ruskea jäi. Jokainen tavallaan taaplatkoon, mutta edelleen kehoitan jättämään sen museoinnin stressin pois. Kun siirtyy geneerisistä museoautotapahtumista merkkitapahtumiin, huomaa ettei kukaan tule sitä museotodistuslappua kysymään. 1 Quote Link to comment
Guest pn79663 Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 (edited) Palaan vielä tähän penkkiaiheeseen. Etukolmiot ja kiskot saa toki uusittua (uusinakin), mutta mistä saisin vaihdekepin taakse kiinnittyvän osan kytkimineen? Saisiko jotenkin vanhasta ehjänä irti? Henkar: ilmeisesti nuo penkit jotka mainitsit olevan myynnissä löytyisivät Varkaudesta? Olisko kellään myydä lähempää Helsinki-Tampere suunnalta? Edited January 3, 2015 by pn79663 Quote Link to comment
vwagen Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 Muutamalla pisteellä se on kiinni,mulla on jossain irrotettu,voin jokupäivä katsoa löytyykö helposti. Niitä etukolmioita on 2 mallia,73-75 korkea ja 76 ja siitä eteenpäin matala. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.