Guest 72 Kuppeli Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 Olisko jollain hyvää ideaa, kuvia, tmv. miten voisi tehdä... ...ja onko ees laillinen ??? Eli siis... haluaisin leikata koko takaosan niin että takaloksut olisi edestään kiinni jollain pikakiinnikkeillä (siipimutteri-pultti-sätös) ja täten saisi ne irrottamalla takaloksut ja moottorin edessä olevan pellin sekä sivupellit pois vähän kun ''flippinä''... Tosin kaikki siis omista pelleistään... Onko tämä järkevää, kannattaako jotain huomioida... ??? SYYNÄ operaatioon olis se koneen räpläyksen helppottuminen... Tarkoitus olis vaihdella kahden koneen välillä... kisa/katu Quote
hanski. Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 on laillinen jos korin jäykkyys ei kärsi! olen itse konttorilta tarkistanut. ja omasta löytyy tollanen ratkaisu. eli riittävästi palkkia ym tukemaan....ja on järkevä ratkaisu!!! helpottaa huomattavasti koneen vaihtoja, säätöjä...ym... Quote
Guest Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 Use the söörts, luke... Eli onhan tuosta jotain topikkia ollut ainakin joskus... ei nyt jaksa kaivaa, sori.. Quote
Guest 72 Kuppeli Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 Iso kiitos vastanneille... Yritin ettiä googlesta ja täältäkin haulla... mutta jäi yritykseksi... Nyt siis ohjeet saatu ja rautakauppaan ostaa pari putken pätkää... Kiitos vielä kerran !!!! Quote
-MITO- Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/737-irroitettava-takahelma-mulle-kanssa/ Quote
Marko Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 Mankun sivuilla on hyvät ohjeet http://www.punaraja.com/manku/indexF.html Quote
Guest veewee Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 onko kellään kuvia irtotakahelman, siis pelkän helman kiinnitystavoista ym. aiheeseen liittyvää. Quote
Guest juse Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 onko kellään kuvia irtotakahelman, siis pelkän helman kiinnitystavoista ym. aiheeseen liittyvää. VWTrendsissä oli tosta joskus DIY-juttu. J. Quote
Guest Forsbacka Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 Omassa kanssa samanlainen viritys. Lokarit vaan ensimmäisillä pulteilla kiinni korissa. Samanlainen tukipalkkiviritys kuin tuolla Mankun kuvissa. sitä kannattaa vähän miettiä miten tekee, eikä käydä ensimmäisenä laikkaamaan. Säästyy turhalta sovittelulta. Ite tein niin, että laikkasin sivupelteihin viillot vain niiden tulevien kiinntysputkien kohdalle. Hitsasin kiinnitysputket paikalleen ja vasta sitten lopullinen perän irrotus. Saa muuten jokseenkin epäuskoisia katseita, kun käy ilman perää kylillä kesken remontin. Näyttäähän se tottumattomalle tietysti hiukan kummalliselta. Quote
Racing Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 Mulla on tehtynä ja hyvin mielestäni ratkaistuna,mutta en kuvia viitsi tänne julkisesti laittaa kun ovat hieman huonoja ja hankala selittää. Joo tredsissä on ollut juttua ja se lehti myös löytyy jostain parinsadan muun seasta,mutta ei skanneria,muistaakseni siinä laittoivat kusilaituhelman ja sen jälkeen oli pikku juttu alkuperäisen muuttamisesta. Yhteenvetona voi sanoa että se irtohelma hieman helpottaa. Tuplakaasarikoneessa ei juurikaan nopeuta kun sama säätäminen on ruuvata kaasarit ensin irti jne... Mutta ilman puskureita olevaan autoon ihan hyvä ratkaisu. Takapäätä heiman veltostuttaa korissa. Pitäs laittaa tukirauta lokasuojien pulttien väliin puolelta toiselle. Quote
Guest juse Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 Saa muuten jokseenkin epäuskoisia katseita, kun käy ilman perää kylillä kesken remontin. Näyttäähän se tottumattomalle tietysti hiukan kummalliselta. Taas yksi hyvä syy tehdä irtoperä... Vaikka on se mulla jo. J. Quote
Racing Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 Saa muuten jokseenkin epäuskoisia katseita, kun käy ilman perää kylillä kesken remontin. Näyttäähän se tottumattomalle tietysti hiukan kummalliselta. Heh kävin myös ilman takahelmaa kaupassa viime kesänä kuplalla Race putki pilkotti koko mitaltaan ja 2.5" Putki sivulle Vaparivaimentajalla joka "hieman" piti meteliä porukka "hieman" vahtasi autoa kun olin pankkiautomaatilla jonossa ja auto kävi...ja kun ajoi liikenteessä hyviä ilmeitä takana-ajavilta... Quote
Guest Mika Raussi Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 Ai teillä vaan porukka vahtaa kun pakkiautomaatilla käy? Mie kun kävin rahaa nostamassa, niin jo oli kolme tyyppiä kyselemässä jotain viisaita. Kaikki aina tuijottaa ja jos auton jättää yksin, niin aina joku löytyy viereltä seisomasta. Semmosta se teettää kun sahailee korista takaosan irti. Quote
Guest Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 mitäs sitten jos keulapellit irtoaa myös vahingossa? uskaltaako mennä lähellekään pankkiautomaatteja.......? Quote
Tuomo Lehmikangas Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 Jo vain porukka ihmettelee vaikka ei olis mitään sen kummempaa. Kesällä bongasin parvekkeelta pari kertaa jopa aikuisia miehiä kuvaamassa kuplaani. Toinen poseeraa vieressä ja toinen räpsii kuvia. Mutta ilman puskureita olevaan autoon ihan hyvä ratkaisu. Tai sitten tekee siten että puskuri nousee mukana. Ei se puskuri kinnitysrautoineen niin hirveästi paina. Olisko kenelläkään tälläiseen viritelmään heittää ajatuksia, linkkejä, kuvia. Quote
Guest Mika Raussi Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 mitäs sitten jos keulapellit irtoaa myös vahingossa? uskaltaako mennä lähellekään pankkiautomaatteja.......? Ai silleen kippaamalla vai? Sillon kannattaa asioida suoraan pankissa ja huppu päässä, ettei kukaan tunnista :p Quote
Guest ritariässä Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 mulle riittää kun katon saa kippaamaan paisteella ja kääntää päitä kuin sika pienenä:) Quote
Guest Toheltaja Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 se on varmaan se kuljettajan ulkonäkö joka katseita kääntää, eiks ni :) Quote
Guest ritariässä Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 tää pärstä on oikee katsemagneetti:) Quote
Guest Mika Raussi Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 ei missään nimessä kippaamalla. Ahaa! Se siis nousee ylös ja pyörii! Quote
Guest Mika Raussi Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 Niinjoo.. Piti muuten viime keväänä pari viikkoa olla ajamatta koko pirssillä kun rupes se tuijotus jopa ahdistamaan. Pikkulapset sit taas ei tyydy siihen tuijottamiseen, vaan ne osottelee sormella ja nauraa. Quote
Guest ritariässä Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 ja nolostuttavat mukana mahdollisesti kulkevat vanhemmat sanomalla jotain isoon ääneen ja osoittavat sormella,heh Quote
Guest Eino N Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 niin ne sanoo: "toi on se pervo setä..." Quote
Guest ritariässä Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 offtopic keskustelut parhaita,hik Quote
nalleolut Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 tää menee kohta david hasselhoff keskusteluksi.... stna Quote
hanski. Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 oli muuten parhaita 80 luvun sarjoja!!!! jotkut jopa kerää kaikki jaksotkin...heh... Quote
metake Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 Yhteenvetona voi sanoa että se irtohelma hieman helpottaa. Tuplakaasarikoneessa ei juurikaan nopeuta kun sama säätäminen on ruuvata kaasarit ensin irti jne... Mutta ilman puskureita olevaan autoon ihan hyvä ratkaisu. Takapäätä heiman veltostuttaa korissa. Pitäs laittaa tukirauta lokasuojien pulttien väliin puolelta toiselle. Mulla on nyt tosta toisesta poistettu koko helma ja kivan avaran näköinen se konehuone on (konekin puutttuu, vaikuttaisko sekin). Ajattelin laittaa siihen tukiraudan just puolelta toiselle joka tukis koria ja siihen samalla koneelle takakannake? Siihen sitten vaan pellistä irtohelma, joka tulee parilla pultilla kiinni. Quote
Olli Ristimäki Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 Mulla meni toissakesänä takahelma tuplaturbopönttöjen kanssa solmuun ja vaihtaessani peltiä tein samalla irtohelman siten että laikkasin vanhan helmapellin lokarin reunaa myöten pois niin että sisälokarien "takakärjet" jäi ehjäksi ja myös vanhan helmapellin pokkaus jäi kiinni sisälokarin reunaan vahvistamaan sitä. Sitten uudesta tarvikehelmasta ne etureunan kolmiomaiset kärjet pois ja pari kymppimillistä mutteria hitsaten konehuoneeseen siten että uuden helman etureunoissa olevista valmiista rei'istä saa pultattua sen kiinni. Uuden helman reunus tulee lokareiden ja sisälokarin väliin ja puristetaan lokarien pulteilla kiinni sinne rakoon. O hyvä. Tosin tuo Kyöstin mainitsema poikittaistuki/mottorinkannatin vois olla viä hyvä lisäks. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.