Jump to content

Takaosan leikkaaminen


Guest 72 Kuppeli

Recommended Posts

Guest 72 Kuppeli
Posted

Olisko jollain hyvää ideaa, kuvia, tmv. miten voisi tehdä...

 

...ja onko ees laillinen ???

 

Eli siis... haluaisin leikata koko takaosan niin että takaloksut olisi edestään

kiinni jollain pikakiinnikkeillä (siipimutteri-pultti-sätös) ja täten saisi ne irrottamalla takaloksut ja moottorin edessä olevan pellin sekä sivupellit pois vähän kun ''flippinä''...

 

Tosin kaikki siis omista pelleistään...

 

Onko tämä järkevää, kannattaako jotain huomioida... ???

 

SYYNÄ operaatioon olis se koneen räpläyksen helppottuminen...

Tarkoitus olis vaihdella kahden koneen välillä... kisa/katu

Posted

on laillinen jos korin jäykkyys ei kärsi!

olen itse konttorilta tarkistanut. ja omasta löytyy tollanen ratkaisu.

 

eli riittävästi palkkia ym tukemaan....ja on järkevä ratkaisu!!!

 

helpottaa huomattavasti koneen vaihtoja, säätöjä...ym...

Posted

Use the söörts, luke... Eli onhan tuosta jotain topikkia ollut ainakin joskus... ei nyt jaksa kaivaa, sori..

 

Guest 72 Kuppeli
Posted

Iso kiitos vastanneille...

 

Yritin ettiä googlesta ja täältäkin haulla... mutta jäi yritykseksi...

 

Nyt siis ohjeet saatu ja rautakauppaan ostaa pari putken pätkää...

 

Kiitos vielä kerran !!!!

Posted

onko kellään kuvia irtotakahelman, siis pelkän helman kiinnitystavoista ym. aiheeseen liittyvää.

Posted
onko kellään kuvia irtotakahelman, siis pelkän helman kiinnitystavoista ym. aiheeseen liittyvää.

 

VWTrendsissä oli tosta joskus DIY-juttu.

J.

Guest Forsbacka
Posted

Omassa kanssa samanlainen viritys. Lokarit vaan ensimmäisillä pulteilla kiinni korissa. Samanlainen tukipalkkiviritys kuin tuolla Mankun kuvissa.

sitä kannattaa vähän miettiä miten tekee, eikä käydä ensimmäisenä laikkaamaan. Säästyy turhalta sovittelulta.

Ite tein niin, että laikkasin sivupelteihin viillot vain niiden tulevien kiinntysputkien kohdalle. Hitsasin kiinnitysputket paikalleen ja vasta sitten lopullinen perän irrotus.

 

Saa muuten jokseenkin epäuskoisia katseita, kun käy ilman perää kylillä kesken remontin. Näyttäähän se tottumattomalle tietysti hiukan kummalliselta.

Posted

Mulla on tehtynä ja hyvin mielestäni ratkaistuna,mutta en kuvia viitsi tänne julkisesti laittaa kun ovat hieman huonoja ja hankala selittää.

Joo tredsissä on ollut juttua ja se lehti myös löytyy jostain parinsadan muun seasta,mutta ei skanneria,muistaakseni siinä laittoivat kusilaituhelman ja sen jälkeen oli pikku juttu alkuperäisen muuttamisesta.

 

Yhteenvetona voi sanoa että se irtohelma hieman helpottaa. Tuplakaasarikoneessa ei juurikaan nopeuta kun sama säätäminen on ruuvata kaasarit ensin irti jne... Mutta ilman puskureita olevaan autoon ihan hyvä ratkaisu. Takapäätä heiman veltostuttaa korissa. Pitäs laittaa tukirauta lokasuojien pulttien väliin puolelta toiselle.

Posted
Saa muuten jokseenkin epäuskoisia katseita, kun käy ilman perää kylillä kesken remontin. Näyttäähän se tottumattomalle tietysti hiukan kummalliselta.

 

Taas yksi hyvä syy tehdä irtoperä...

Vaikka on se mulla jo.

J.

Posted

 

Saa muuten jokseenkin epäuskoisia katseita, kun käy ilman perää kylillä kesken remontin. Näyttäähän se tottumattomalle tietysti hiukan kummalliselta.

 

 

Heh kävin myös ilman takahelmaa kaupassa viime kesänä kuplalla Race putki pilkotti koko mitaltaan ja 2.5" Putki sivulle Vaparivaimentajalla joka "hieman" piti meteliä porukka "hieman" vahtasi autoa kun olin pankkiautomaatilla jonossa ja auto kävi...ja kun ajoi liikenteessä hyviä ilmeitä takana-ajavilta...

Guest Mika Raussi
Posted

Ai teillä vaan porukka vahtaa kun pakkiautomaatilla käy? Mie kun kävin rahaa nostamassa, niin jo oli kolme tyyppiä kyselemässä jotain viisaita. Kaikki aina tuijottaa ja jos auton jättää yksin, niin aina joku löytyy viereltä seisomasta.

 

Semmosta se teettää kun sahailee korista takaosan irti.

Posted

mitäs sitten jos keulapellit irtoaa myös vahingossa?

 

uskaltaako mennä lähellekään pankkiautomaatteja.......?

Posted

Jo vain porukka ihmettelee vaikka ei olis mitään sen kummempaa. Kesällä bongasin parvekkeelta pari kertaa jopa aikuisia miehiä kuvaamassa kuplaani. Toinen poseeraa vieressä ja toinen räpsii kuvia.

 

 

Mutta ilman puskureita olevaan autoon ihan hyvä ratkaisu.

 

Tai sitten tekee siten että puskuri nousee mukana. Ei se puskuri kinnitysrautoineen niin hirveästi paina. Olisko kenelläkään tälläiseen viritelmään heittää ajatuksia, linkkejä, kuvia.

Guest Mika Raussi
Posted
mitäs sitten jos keulapellit irtoaa myös vahingossa?

 

uskaltaako mennä lähellekään pankkiautomaatteja.......?

Ai silleen kippaamalla vai? Sillon kannattaa asioida suoraan pankissa ja huppu päässä, ettei kukaan tunnista :p

Guest ritariässä
Posted

mulle riittää kun katon saa kippaamaan paisteella ja kääntää päitä kuin sika pienenä:)

Guest Toheltaja
Posted

se on varmaan se kuljettajan ulkonäkö joka katseita kääntää, eiks ni :)

Guest Mika Raussi
Posted
ei missään nimessä kippaamalla.

Ahaa! Se siis nousee ylös ja pyörii!

Guest Mika Raussi
Posted

Niinjoo.. Piti muuten viime keväänä pari viikkoa olla ajamatta koko pirssillä kun rupes se tuijotus jopa ahdistamaan. Pikkulapset sit taas ei tyydy siihen tuijottamiseen, vaan ne osottelee sormella ja nauraa.

Guest ritariässä
Posted

ja nolostuttavat mukana mahdollisesti kulkevat vanhemmat sanomalla jotain isoon ääneen ja osoittavat sormella,heh

Posted
Yhteenvetona voi sanoa että se irtohelma hieman helpottaa. Tuplakaasarikoneessa ei juurikaan nopeuta kun sama säätäminen on ruuvata kaasarit ensin irti jne... Mutta ilman puskureita olevaan autoon ihan hyvä ratkaisu. Takapäätä heiman veltostuttaa korissa. Pitäs laittaa tukirauta lokasuojien pulttien väliin puolelta toiselle.

 

Mulla on nyt tosta toisesta poistettu koko helma ja kivan avaran näköinen se konehuone on (konekin puutttuu, vaikuttaisko sekin). Ajattelin laittaa siihen tukiraudan just puolelta toiselle joka tukis koria ja siihen samalla koneelle takakannake? Siihen sitten vaan pellistä irtohelma, joka tulee parilla pultilla kiinni.

Posted

Mulla meni toissakesänä takahelma tuplaturbopönttöjen kanssa solmuun ja vaihtaessani peltiä tein samalla irtohelman siten että laikkasin vanhan helmapellin lokarin reunaa myöten pois niin että sisälokarien "takakärjet" jäi ehjäksi ja myös vanhan helmapellin pokkaus jäi kiinni sisälokarin reunaan vahvistamaan sitä. Sitten uudesta tarvikehelmasta ne etureunan kolmiomaiset kärjet pois ja pari kymppimillistä mutteria hitsaten konehuoneeseen siten että uuden helman etureunoissa olevista valmiista rei'istä saa pultattua sen kiinni. Uuden helman reunus tulee lokareiden ja sisälokarin väliin ja puristetaan lokarien pulteilla kiinni sinne rakoon.

 

O hyvä. Tosin tuo Kyöstin mainitsema poikittaistuki/mottorinkannatin vois olla viä hyvä lisäks.

 

 

4746.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...